اخبارقرآنی(فیلم ضدقرآنی «گرت وایلدرز» جنگ سرد علیه اسلام است )

مفتی سوریه: فیلم ضدقرآنی «گرت وایلدرز»

 جنگ سرد علیه اسلام است

 

 در پی نزدیک‌شدن به زمان اکران فیلم «گرت وایلدرز»، «احمد بدرالدین حسون» مفتی سوریه و رهبر حزب راستگرای آزادی‌خواه هلند، اکران این فیلم را نماد بارز جنگ‌افروزی این نماینده علیه جهان اسلام دانست.

به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانیaksalser، حسون ضمن هشدار به وایلدرز اعلام‌کرد: توهین به قرآن‌کریم در این فیلم عواقب ناخوشایندی به‌دنبال خواهد‌داشت و شهروندان هلندی باید وایلدرز را از این تصمیم خود منصرف‌کنند.

در حال حاضر تولید فیلم مذکور نگرانی‌های زیادی در عرصه جهانی به‌ویژه در جامعه هلند ایجاد ‌کرده‌است؛ این درحالی‌است که وایلدرز در این فیلم ضمن نامیدن قرآن‌کریم به کتابی فاشیستی، قصد به آتش کشیدن یا پاره‌کردن ‌صفحه‌های کتاب قرآن را ‌دارد.

در همین راستا، «یان پیتربالکنده»، نخست‌وزیر هلند در آخرین جلسه هفتگی شورای وزیران هلند ضمن تأکید بر قوانین آزادی بیان و تسامح در جامعه هلند اعلام‌کرد: دولت این کشور برای پاسخ به واکنش‌های جهانی ضد فیلم وایلدرز آماده‌است.

وایلدرز ادعاکرده‌است فیلم وی مورد توجه همگان قرار‌گرفته و همین امر باعث‌شده‌است که وی بیش از پیش بر اکران فیلم اصرار‌ بورزد.

این درحالی‌است که با نزدیک‌شدن به اکران فیلم مذکور، صدها هلندی وابسته به حزب سوسیالیست این کشور، 25 دی‌ماه با تجمع در میدان «دام» آمستردام، پایتخت هلند مخالفت شدید خود را با اکران آن اعلام‌کردند.

اخبارقرآنی( انتشارماهنامه قرآنی ـ آموزشی «نسیم وحی»)

 

انتشارماهنامه قرآنی ـ آموزشی «نسیم وحی»

 

 ماهنامه قرآنی ـ آموزشی «نسیم وحی» ویژه دی به صاحب‌امتیازی مؤسسه جامعة‌القرآن الکریم منتشرشد.

ماهنامه قرآنی ـ آموزشی «نسیم وحی»

 این نشریه قرآنی از مطالبی مانند قرآن در کلام بزرگان، نردبان آسمان، تپه شهدا را آزاد کردم، تقلید در تلاوت، واژگان مشابه، او فراموش نمی‌کند، چرا حافظان قرآن نمی‌خوانند، عارفان بهشتی، قرآن در سودان، به کجا چنین شتابان، زلال احکام، حق فرزند و احکام کودکان تشکیل شده است.

«یادداشت سفر» سفرنامه‌ای است که به قلمی ادبی نوشته «محمد اسعدی» به زوایای سفر حج این نویسنده می‌پردازد. اسعدی در بخشی از سفرنامه خود چنین می‌نویسد: «نام خاطرات را بر می‌دارم و آن‌چه را می‌نگارم، یادداشت‌های سفر می‌نامم؛ یادداشت‌هایی پراکنده و کوتاه از سفری بزرگ و پرمایه. شاید این اوراق برای دوستانی چون خودم، با دغدغه‌های خاص قرآنی بی‌فایده نباشد و سوغاتی باشد از این سفر و تحفه‌ای از آن سرزمین؛ سرزمین وحی و فرودگاه قرآن.

سرزمینی که روزگاری نخستین پایگاه اسلام و جای‌جایش قدم‌گاه پیام‌آور وحی بوده است. سرزمینی که تلخ و شیرین حوادث صدر اسلام را در یاد دارد و رازدار ناگفته‌های فراوان است.»

یک دقیقه با فرزندم، تربیت به دست بازی نسپارید، الگوی مصرف، یک کتاب در یک مقاله، فرودگاه قرآن، اخبار، گفت‌وگو با خدا، در اردوگاه و جدول سایر مطالب این ماهنامه است.

این ماهنامه به سردبیری «سید محمدرضا حسن‌زاده طباطبایی» در 47 صفحه منتشر شده است.

اخبارقرآنی( انتشار کتاب «نگاهی قرآنی به پاک‌سازی روح» )

 

«نگاهی قرآنی به پاک‌سازی روح» منتشر شد

 

 کتاب «نگاهی قرآنی به پاک‌سازی روح» نوشته «محمدجواد اسکندرلو» و بازنویسی «مژگان مغفوری» از سوی «کانون اندیشه جوان» در ماه جاری منتشر شده است.

 کتاب «نگاهی قرآنی به پاک‌سازی روح» نوشته «محمدجواد اسکندرلو» و بازنویسی «مژگان مغفوری» از سوی «کانون اندیشه جوان» به تازگی منتشر شد.

در مقدمه کتاب حاضر می‌خوانیم: «آن زمان که دست خلقت به جسم آدم روح بخشید، «فطرت توحیدی» را با او هم‌نشین کرد و گریاش به فضایل و راستی‌ها را در وجود او نهادینه ساخت. قرآن کریم در آیه زیرا این مهم را بازگو کرده است: «و نفس و ماسویها، فالهمها فجورها و تقویها» سوگند به نفس آدمی و آن کس که آن را نظم بخشید و سپس بدی‌ها و خوبی‌ها را به او الهام کرد. این وجدان بیدار و مشعل برافروز، از آن جهت به انسان عطا شد تا او بتواند با بهره‌گیری از آن، از اسارت شهوت و رذالت رسته و به مقامی برسد که فرشتگان مقرب نیز از آن محروم بوده و به آن راهی نداشته باشند: بار دیگر از ملک پران شوم/ آنچه در اوصاف ناید آن شوم.

 

 نویسنده در مقدمه اثر می‌گوید:
در این نوشتار بر مساله فطرت توحیدی و سرشت اصیل و پاک انسانی در گرایش به فضایل و ترجیح آن بر رذایل تکیه شده و به خوانندگان محترم توصیه می‌شود، تذکرات پایانی را برای کسب موفقیت بیشتر در این مسیر، مورد توجه قرار دهند

این بهترین دست‌آویز انسان در پیمودن مسیر الاهی به شمار می‌آید و بدون موفقیت در این راه، درمان این همه مشکلات و ناهنجاری‌های فردی ـ اجتماعی ممکن نیست؛ چراکه سعادت هر دو سرای آدمی به آن وابسته است. پیامبران الاهی نیز به جهت پی‌گیری همین غایت مبعوث شده‌اند. نفس آدمی اگر از پلید‌های پاک نگردد، هرگز برای درک علوم و معارف الاهی و کسب مکارم اخلاقی قابلیت پیدا نمی‌کند. زیرا دل آلوده، نمی‌تواند مرکز تابش انوار الاهی باشد، پس چاره آن است که از یک سو قلب را پاک سازیم و از سوی دیگر آن را به عمل صالح واداریم تا بتواند محل تجلی انوار الاهی گردد و باب خانه دل برای فرودآمدن فرشتگان مقرب الاهی گشوده شود. ...

کتاب «نگاهی قرآنی به پاک‌سازی روح» برای نخستین‌بار از سوی «کانون اندیشه جوان» با شمارگان 2500 نسخه و بهای 2300 تومان در 225 صفحه منتشر و در اختیار علاقه‌مندان به مباحث انسان‌شناسی قرآن قرار گرفته است.

اخبارقرآنی( سه سال حبس برای اهانت کننده به پیامبر(ص))

سه سال حبس برای رییس تحریریه روزنامه

موهن به پیامبر(ص) در بلاروس

 

 دادگاه بلاروس با صدور حکمی، رییس تحریریه یکی از روزنامه‌های مستقلی را که سال 2005 میلادی اقدام به انتشار کاریکاتورهای موهن دانمارکی درباره پیامبر اکرم(ص) کرده‌بود، به سه سال حبس محکوم‌‌کرد.

 به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی محیط، با انتشار این تصاویر در تعدادی از روزنامه‌های اروپایی در مارس 2006، دفتر روزنامه «زجودا» در بلاروس بسته و دستگاه امنیتی موسوم به (کی. جی. بی) برای رسیدگی به شکایت‌های مسلمانان در این کشور تشکیل‌شد.

در واکنش به انتشار این کاریکاتورهای موهن به ساحت مقدس نبوی(ص) مسلمانان سراسر جهان با راه‌انداختن تظاهرات، به این اقدام ضداسلامی معترض‌شدند.

سرانجام دادگاه بلاروس در جلسه‌ای غیرعلنی این مسئله را از نظر دینی و ملیتی حائز اهمیت دانست و «الکساندر سد فیجکوف»، رییس تحریریه روزنامه مستقل این کشور که کاریکاتور مذکور را منتشرکرده‌بود به سه سال حبس محکوم‌کرد.

کاریکاتورهای موهن برای نخستین‌بار در سال 2005 میلادی در دانمارک منتشرشد که با اعتراض گسترده مسلمانان سراسرجهان همراه‌بود.

یادآوری‌می‌شود بلاروس ده میلیون نفر جمعیت دارد که حدود دو تا سه هزار نفر آن را مسلمان تشکیل‌می‌دهند.

اخبارقرآنی( شرط همراهی موسیقی و هنر قرآنی از زبان یک موزیسین)

 همراهی موسیقی و هنر قرآنی به شرط ارتباط

فرم و مضمون میسر است

موسیقی اگر قرار است برای تسهیل انتقال مفهوم با هنر دیگری همراه باشد باید از لحاظ فرمی با مضمون دینی یا مذهبی آن اثر مرتبط باشد و این ارتباط به ویژه در مضامین قرآنی ضروری‌تر است.

«نادر مشایخی» رهبر ارکستر و آهنگساز موسیقی کلاسیک درباره همراهی و انتخاب موسیقی برای نمایشگاه‌های هنر دینی و قرآنی گفت: اگر انتخاب موسیقی آگاهانه باشد، تلفیق در هر زمینه‌ای به جا خواهد بود. موسیقی می‌تواند از لحاظ فرمی با مضمون دینی یا مذهبی به ویژه مضامین قرآنی نمایشگاه مرتبط باشد.

وی ادامه داد: اگر آهنگساز برای نمایشگاهی کار می‌کند باید دیدش را با تعمق در آثار نمایشگاه عوض کند زیرا مبحث اصلی نمایشگاه است و آهنگساز باید هر روز براساس آن یک مجسمه موسیقایی بسازد. موسیقی چنین نمایشگاهی نباید زیاد تغییر کند و بیشتر در زمینه حرکت کند. گذشت زمان نیز در آن نباشد.

این آهنگساز درباره ارتباط موسیقی و خط گفت: موسیقی از زمانی که دارای خط شد از لحاظ گرافیکی با خط نوشتاری، شباهت یافت که من نیز به عنوان یک آهنگساز ایرانی، شباهت‌های عمیقی بین خط حامل موسیقی و خوشنویسی پیدا کردم؛ البته این تشابه در ظاهر نیست بلکه در باطن است.

وی در توضیح بیشتر افزود: در باطن موسیقی سه نشانه برای راهنمایی نوازنده وجود دارد دسته اول آن قوانین است که در خط موسیقی می‌آید و باید همانگونه اجرا شود، مانند نت‌ها. دسته دوم قوانینی مانند تمپو(سرعت اجرا) است که اگر چه نوشته شده اما در نهایت به انتخاب رهبر و نوازنده وابسته است و دسته سوم نشانه‌هایی است که آزادی کامل دارد و در صورت رعایت نکردنش اشتباه رخ نمی‌دهد، مانند استکاتو(نشانه‌ای که ارزش زمانی نت را به نیم کاهش می‌دهد) که نوازنده به دلخواه و اختیار خود آن را رعایت می‌کند.

مشایخی تصریح کرد: این آزادی به طور کامل در خوشنویسی ایران وجود دارد. اگر دقت کنیم مهمترین وجه خط که امکان خوب خواندن و قانونمند کردن آن را به ما می‌دهد، اعراب‌گذاری است که ما آن را نمی‌گذاریم اما به طور ذهنی رعایت می‌کنیم بنابراین آزادی خواندن آن مانند آزادی نوازنده در خواندن خط موسیقی است که امکان کاربرد آن را در موسیقی به ما می‌دهد. من به طور پیوسته از سال 1955 در آهنگسازی از این خطوط استفاده می‌کنم که نمونه آن قطعات برای 110 سنج، کوراتت زهی و آنسامبل نام دارد.

آهنگساز سمفونی ملکوت در ادامه اشاره کرد: اختراع خط موسیقی باعث چندصدایی شدن آن شد که با آهنگسازی بدون خط، بسیار تفاوت دارد. موسیقی‌ای که خط ندارد، منسجم نیست و در فضا از بین می‌رود اما با خط موسیقی آهنگساز می‌تواند روی ساخته خود، بازنگری کند البته معتقدم خط موسیقی اروپایی برای موسیقی ایران مناسب نیست و یکی از دلایل این حرفم این است که اگر نوازنده یا خواننده‌ای بخواهد ردیف موسیقی را از روی یک مجموعه ردیف مکتوب موسیقی بزند، نتیجه‌ای نمی‌گیرد مگر اینکه در کنار استاد باشد.

 موسیقی و خط در انتزاع با هم اشتراک دارند
اولین جنبه مشترک موسیقی و خط، انتزاعی بودن و تجریدی بودن آن دو است. مورد دیگر کاربرد آن دو برای ارائه زیبایی صرف است و اینکه هیچ هدف و مقصودی در پشت آن وجود ندارد. در این صورت معنی خط و موسیقی فقط نزد بیننده و شنونده است این زیبایی معنی خاصی ندارد و برای ترغیب یا منع شنونده و خواننده ساخته نشده است

وی افزود: این مورد درباره آهنگسازان کلاسیک نیز وجود دارد. در خط موسیقی آهنگسازی مانند موتزارت، نوعی نشانه‌گذاری و خلاصه‌نویسی وجود دارد و ما اکنون فکر می‌کنیم که قطعات او را باید دینامیک(شدت و ضعف صدا در نوازندگی) اجرا کرد در صورتی که در موسیقی آن زمان دینامیک هنوز وجود نداشت که اجرای اینگونه آثار وی با اشکال همراه می‌شود.

مشایخی درباره ارتباط موسیقی و خوشنویسی توضیح داد: اولین جنبه مشترک موسیقی و خط، انتزاعی بودن و تجریدی بودن آن دو است. مورد دیگر کاربرد آن دو برای ارائه زیبایی صرف است و اینکه هیچ هدف و مقصودی در پشت آن وجود ندارد. در این صورت معنی خط و موسیقی فقط نزد بیننده و شنونده است این زیبایی معنی خاصی ندارد و برای ترغیب یا منع شنونده و خواننده ساخته نشده است؛ فقط زیبا است.

وی اظهار داشت: خوشنویسی در ذهن مخاطب همیشه معما ایجاد می‌کند و بیننده باید در خواندن و کشف آن دقت بیشتری به خرج بدهد. درک این معنی با تعمق بیشتر حاصل می‌شود. این مسئله برای شخص من به وجود آمد که بسیاری اشعار بزرگان ادب فارسی را از روی آثار خوشنویسی درک کردم زیرا با این نحوه، دریافت‌ها در ذهن ماندگار است.

مشایخی در پایان به پدیده بی‌زمانی در هنگام خلق اثر موسیقایی و خوشنویسی اشاره و یادآوری کرد: این خصیصه هنگام خلق همه هنرها وجود دارد و نمی‌توان آن را مختص موسیقی دانست. تجربه خوشنویسی در هنگام اجرای یکی از آثار که یک تریو(اجرای موسیق با سه نفر) بود، به دست آمد. من به عنوان آهنگساز، هنگام اجر ابا قلم خوشنویسی هزار و یک بار کلمه عشق را نوشتم و آخرین کلمه من هم‌زمان با اجرای آخرین نت کنسرت بود.

اخبارقرآنی( نگارش قرآن کریم بر تابلوی حماسه حسینی)

نگارش قرآن کریم بر تابلوی حماسه حسینی

 

 همزمان با عاشورای حسین(ع)، قرآن کریم بر تابلوی حماسه حسینی از سوی هنرمند آران و بیدگلی به نگارش درآمد.

 «روح‌الله قربانی‌آرانی» خالق این اثر در این باره گفت: این تابلو که شامل ۳۰ جزء قرآن کریم همراه با زیارت عاشورا و دعای آغاز و ختم قرآن است حاصل ۱۲۰۰ساعت فعالیت هنرمند آران و بیدگلی است که در شب اول ماه محرم امسال آماده بازدید علاقه‌مندان شد.

قربانی در مورد مشخصات این اثر نفیس هنری و معنوی خاطرنشان کرد: این تابلو در ابعاد ۲ در ۴۴/۱ متر با استفاده از مرکب خطاطی به صورت رنگی بر روی چرم اجراء شده است.

همچنین، پیش از این نیز آثاری همچون تابلو «بین‌الحرمین» توسط این هنرمند آران و بیدگلی به خلق رسیده است.
قرآن کریم بر تابلوی حماسه حسینی را اینجا ببینید!

اخبارقرآنی( تدوین مجموعه دوازده جلدی «فرهنگ قرآن»)

مجموعه دوازده جلدی «فرهنگ قرآن» توسط «علی رواقی» تدوین می‌شود

 

«دوازده جلد فرهنگ قرآن» توسط «علی رواقی» و با همکاری جمعی از محققان در دست تدوین است.

علی رواقی - پژوهشگر و گردآورنده فرهنگواره واژگان قرآن

«علی رواقی» پژوهشگر و گردآورنده فرهنگواره واژگان قرآن در گفت‌وگو با خبرگزاری قرآنی ایران (ایکنا) درباره این فرهنگنامه توضیح داد: این مجموعه بر اساس 50 ترجمه قرآن از قرن 4 تا 10 هجری را در بر می‌گیرد و کار تدوین جلد نخست آن هم‌اکنون آغاز شده است و پیش‌بینی می‌شود تا اواسط سال آینده به پایان رسد.

او درباره دیگر اثر در دست تدوین خود با عنوان «فرهنگ شاهنامه» افزود: فرهنگ شاهنامه در مجموع 3500 صفحه خواهد داشت. در این فرهنگ که به همراهی جمعی از دانشجویان و پژوهشگران تألیف می‌شود، سعی شده، بزرگ‌ترین فرهنگ لغت از شاهنامه فردوسی برای محققان ارائه داده شود.

نویسنده کتاب «تفسیر قرآن پاک» از آماده‌سازی فرهنگ تاجیکی خبر داد و گفت: برای نخستین‌بار «فرهنگ تاجیکی» در دست تألیف و آماده‌سازی است که تا به حال شش‌هزار صفحه از این کتاب حروفچینی شده و به احتمال زیاد تا سال آینده به چاپ خواهد رسید.

رواقی در پایان از انتشار کتاب «تاریخ زبان فارسی» تا فروردین سال آینده خبر داد.

اخبارقرآنی(نخستین مدرسه‌ ادیان توحیدی در ایرلند تأسیس‌ می‌شود )



نخستین مدرسه‌ ادیان توحیدی در ایرلند تأسیس‌ می‌شود

نخستین مدرسه‌ ادیان توحیدی ایرلند همچون اسلام، مسیحیت و یهودیت با همکاری رهبران این سه دین آسمانی در منطقه‌ «کیلدر» این کشور تأسیس‌می‌شود.


«مری شاین تامپسون»، رییس اداره مدارس دینی ایرلند، درباره تأسیس مدرسه‌ مذکور گفت: طرح تأسیس این مدرسه‌ با نظارت و همکاری «جیمز موریرتی»، اسقف کاتولیک منطقه‌ کیلدر و لگنین، «چارلز میدل‌بوروگ»، خاخام اتحادیه یهودیان «دوبلین» و «امام حسین حلاوا»، رییس مرکز اسلامی ایرلند اجرا‌خواهد‌شد. وی افزود: تأسیس این مدرسه، برای نخستین بار در اروپا صورت‌می‌گیرد و دانش‌آموزان آن علاوه بر آشنایی با علوم جدید، با آموزه‌های دین خود و سایر ادیان آشنا‌می‌شوند. تامپسون تصریح‌کرد: مدرسه مذکور تنها از دانش‌آموزان مسلمان، یهودی و مسیحی ثبت‌نام نخواهد‌کرد، بلکه ثبت‌نام سایر دانش‌آموزان از مذاهب مختلف در این مدرسه آزاد است. وی ابراز امیدواری‌کرد مدرسه‌‌ جدید به گسترش روابط میان پیروان مذاهب مختلف کمک‌کند. یادآوری‌می‌شود بیش از 33 هزار مسلمان در ایرلند زندگی‌می‌کنند.

اخبارقرآنی( بازیکن نیجریه‌‌ای تیم فوتبال سپاهان شیعه شد)

 

بازیکن نیجریه‌‌ای تیم فوتبال سپاهان شیعه شد

 

بازیکن اهل نیجریه تیم فوتبال فولاد مبارکه سپاهان با حضور در مرکز جهانی حضرت ولی عصر (عج) رسماً شیعه شدن خود را اعلام کرد.

به گزارش روابط عمومی مرکز جهانی حضرت ولی عصر(عج )، "کبیر بلو" بازیکن اهل نیجریه که پیش از این مالکی مذهب بود گفت: من بدون هیچ تردیدی به این نتیجه رسیده‌ام که تشیع نزدیکترین و برترین راه برای تقرب به خداست .
این بازیکن 24 ساله افزود: من حدود 2 سال است که به حقانیت تشیع پی برده‌ام و عبادات خود را براساس مکتب اهل‌بیت(ع) انجام می‌دهم.
کبیر بلو تصریح کرد: من با تمام وجود معتقد به فضیلت و عصمت اهل‌ بیت پیامبر اسلام(ص) هستم و بر این باورم که پیامبر اکرم(ص)، امام علی (ع) را رسما به عنوان جانشین خود تعیین نمودند و در روز عید غدیر ایشان را به مقام پیشوایی جامعه اسلامی منصوب کردند.
وی افزود: پیامبر اسلام به مسلمانان فرمودند که با آن حضرت به عنوان امیر مومنان بیعت کنند.
این فوتبالیست جوان،نهضت عاشورای حسینی و مجالس سوگواری امام حسین(ع) را از جذاب‌ترین شاخص‌های فرهنگ تشیع خواند و هدایت خود را مرهون آن دانست.
براساس این گزارش، در این دیدار مسوول واحد مطالعات و مباحث ادیان مرکز جهانی حضرت ولی عصر(عج ) ضمن تبریک این موفقیت معنوی به "کبیر بلو"با بیان شمه‌ای از معارف مذهب حقه اثنی‌عشریه گفت: دلهای آماده و فطرتهای بیدار در میان اهالی هر مذهب و ملیتی وجود دارد که تابش نور حقیقت را همچون آیینه‌ای پذیرفته و روح و روان خود را به آن منور می‌کند.
وی افزود: تاکنون بیش از 30 نفر از کسانیکه از کشورهای مختلف با مذاهب گوناگون برای تحقیق و پژوهش به این مرکز مراجعه کرده‌اند، مذهب اهل‌بیت علیهم السلام را برگزیده و شیعه شده‌اند .
در پایان این ملاقات تابلو یادبودی به همراه چند جلد کتاب به زبانهای انگلیسی و فارسی در زمینه معارف نورانی تشیع به "کبیربلو" اهداء شد .

 

اخبارقرآنی(کمک مالی پدر یک شهید به یک مرکز قرآنی در بابل)

کمک 200 میلیون ریالی پدر یک شهید به یک

مرکز قرآنی در بابل

 پدر یک شهید مبلغ 200 میلیون ریال جهت تکمیل کانون قرآن نیمه‌تمام«طهورا» به مسئولان این موسسه اهدا کرد.

قاسم طهماسبی» مسئول کانون قرآن طهورای بابل با اعلام این خبر گفت: این مرکز قرآنی که در حال ساخت‌وساز است مدتی است که به‌ صورت نیمه تمام باقی مانده بود و با توجه به اعلام نیازی که از نیکوکاران کردیم «جعفر تالشیان» پدر یکی از شهیدان دوران دفاع مقدس مبلغ 200 میلیون ریال کمک نقدی به این مرکز اهداء کرد.

 کمک 200 میلیون ریالی پدر یک شهید به یک مرکز قرآنی در بابل
پدران شهدا همانطور که در دوران دفاع مقدس عزیزترین کسان خود را تقدیم انقلاب کردند در شرایط کنونی هم با اهدای مال در راه خدا مجاهده می‌کنند.

طهماسبی تصریح کرد: پدران شهدا همانطور که در دوران دفاع مقدس عزیزترین کسان خود را تقدیم انقلاب کردند در شرایط کنونی هم با اهدای مال در راه خدا مجاهده می‌کنند.

جعفر تالشیان هم هدف از این کار خود را توسعه فرهنگ قرآنی، آموزش قرآن به مردم و ذخیره‌سازی برای آخرتش عنوان کرده است.

مدیر این مرکز یادآور شد: این مرکز قرآنی وابسته به سازمان تبلیغات اسلامی بابل است که فعالیت‌های قرآنی چشمگیری را در سطح منطقه داشته است.

وی در پایان گفت: این مرکز در نیمه دوم امسال دوره‌های نهضت قرآن‌آموزی، تفسیر و تربیت معلم قرآن را به تعداد 25 کلاس و با حضور 500 نفر دایر کرده است.