اخبار قرآنی (راه اندازی پایگاه اطلاعاتی ناشران قرآنی)

 تا پایان بهمن 

 پایگاه اطلاعاتی ناشران قرآنی راه‌اندازی می‌شود  

 

  مدیرعامل اتحادیه ناشران قرآنی از راه‌اندازی پایگاه اطلاعاتی ناشران قرآنی که شامل اطلاعات کتاب‌های ۱۸۰۰ ناشر براساس اولویت چاپ کتاب‌های قرآنی است، تا پایان بهمن‌ماه خبر داد.

محمدحسین محمودی، مدیرعامل اتحادیه ناشران قرآنی، از راه‌اندازی احتمالی پایگاه اطلاع‌رسانی ناشران قرآنی تا پایان بهمن‌ماه خبر داد.

وی با بیان این مطلب افزود: کارهای اولیه راه‌اندازی این پایگاه انجام شده است و دلیل به تعویق افتادن آن که قرار بود اوایل بهمن‌ماه راه‌اندازی شود، واردکردن اطلاعات ثبت کتاب‌ها توسط ناشران بود تا در صورت راه‌اندازی پایگاه، اطلاعات کامل و دقیقی در اختیار مخاطبان قرار گیرد.

محمودی در ادامه سخنانش از ثبت‌نام ۱۸۰۰ ناشر قرآنی یاد کرد و گفت: تاکنون ۱۸۰۰ ناشر نسبت به ثبت عنوان و بهای هر یک از آثار خود در این پایگاه اقدام کرده‌اند. البته تعداد ناشران غیرفعال قرآنی هنوز مشخص نیست که در مراحل بعدی کار، مشخص می‌شود.

رئیس اتحادیه ناشران قرآنی همچنین یادآور شد: اطلاعات اولیه این پایگاه توسط اتحادیه و باقی اطلاعات که شامل عنوان کتاب‌ها، شمارگان و قیمت آنها بود، توسط ناشران در پایگاه قرار داده شد.

وی با بیان این مطلب گفت: تعداد ناشران قرآنی بالقوه، ۱۸۰۰ نفر است، ولی احتمال این که ناشران قرآنی بیش از این باشند وجود دارد. با این حال باید بررسی شود که کدام یک از ناشران در این حوزه فعال هستند و در سال چند کتاب قرآنی منتشر می‌کنند.

محمودی ادامه داد: همچنین اولویت‌بندی ناشران براساس تعداد کتاب‌های منتشر شده در سال، اقدام دیگری بود که در این پایگاه انجام شده است. این اقدام به منظور تشویق ناشران در تسریع تولید کتاب بوده است.

به عقیده وی، اولویت دادن به ناشرانی که کتاب‌های قرآنی بیشتری تولید کرده‌اند، سبب تشویق ناشران دیگر برای پیگیری چاپ و انتشار سریعتر آثار برای قرارگیری آنان در اولویت پایگاه خواهد شد.

  

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد