اخبار قرآنی( «المیسر»؛ جدیدترین قرآن دیجیتالی چندزبانه )

 
«المیسر»؛ 
جدیدترین قرآن دیجیتالی چندزبانه 
 
      
جدیدترین قرآن دیجیتالی جیبی چندزبانه با نام «المیسر» ساخت شرکت «ENMAC» چین به بازارآمد.

در این قرآن دیجیتالی متن کامل قرآن به خط عثمان طه و تلاوت همه سوره‌های قرآن با صدای «شیخ ماهر المعیقلی» امام مسجدالحرام و یکی از مطرح‌ترین قاریان در رشته ترتیل وجود دارد.

همچنین وجود ترجمه آیات قرآن به هفت زبان انگلیسی، فرانسوی، هلندی، ترکی، اندونزیایی، مالایی و اردو از دیگر ویژگی‌های این قرآن است.

پخش اذان و مجموعه‌ای از ادعیه اسلامی، پخش صوتی و تصویری اسماءالحسنی و دعا ختم قرآن، اعلام اوقات شرعی کشورهای مختلف جهان، قبله‌نما و ساعت نیز از دیگر قابلیت‌های موجود در این قرآن است.

این قرآن بسیار سبک است، به‌راحتی در جیب قرار می‌گیرد، صدا و تصویر بسیار شفاف و واضحی دارد و قیمت آن بسیار مناسب است.

شرکت «ENMAC» بزرگ‌ترین مرکز تولید محصولات دیجیتالی اسلامی است؛ دفتر مرکزی آن در شهر «شنژن» استان گوانگ‌دونگ در جنوب شرقی چین واقع شده و در هنگ‌کنگ و دبی نیز شعبه دارد.

نقل از ایکنا

اخبار قرآنی ( بیشترین بازدید را آمریکا داشته است )

آمریکا بیشترین کلیک را   

در صفحات سایت «موزه ملی قرآن کریم»  

 داشته است  

 

      

یه گفته مسئول سایت موزه قرآن کریم از تعداد ۷۲۷۵۰ کلیک در صفحات سایت موزه قرآن کریم در سال 2008، کشور آمریکا با ۳۶۵۶۷ کلیک بیشترین تعداد کلیک در صفحات سایت را به خود اختصاص داده است.  

«رضا مرشدی»، مسئول سایت موزه قرآن کریم گفت: در سایت موزه ملی قرآن کریم تحقیقی در دو بخش انجام شده است؛ بخش اول مربوط به آمار کل بازدیدکنندگان سایت و بخش دیگر مربوط به آمار کشورهای بازدیدکننده سایت موزه و نیز میزان استقبال آنان از این سایت است.

به گفته وی از اول ژانویه 2008 تا 27 دسامبر 2008 میلادی تعداد کل بازدیدکنندگان از سایت 3079و تعداد کل کلیک در صفحات سایت 72750 کلیک بوده است.

مسئول سایت موزه قرآن کریم ادامه داد: به‌طور کلی 40 کشور از این سایت دیدن کرده‌اند که از این تعداد کشور آمریکا با 36567 کلیک، بیشترین تعداد کلیک در صفحات سایت را به خود اختصاص داده است و کشورهای ایران، آلمان، روسیه و کانادا به‌ترتیب با 8738، 622، 468 و 394 در‌ رتبه‌های دوم تا پنجم هستند.

مرشدی اظهار کرد: طبق این آمار کشورهای سوئد، فرانسه، بریتانیا، بحرین و استرالیا نیز به ترتیب با 172، 114 ،96، 94 و53 کلیک در صفحات سایت رتبه‌های ششم تا دهم را دارا هستند.  

 

نقل از خبرگزاری قرآنی ایران (ایکنا) 

اخبار قرآنی ( شگفتی‌های پزشکی در قرآن منتشر می‌شود)

 

 منتشر می‌شود: 

«شگفتی‌های پزشکی در قرآن»  

 

     

 «شگفتی‌های پزشکی در قرآن» به قلم «حسن‌رضا ‌رضایی» 

 از سوی انتشارات «مؤسسه قرآنی المهدی» هفته آینده منتشر می‌شود. 

 

 

قرآن در بیش از ۷۰۰ آیه ماده، علم را به کار برده و مسلمانان را به تفکر و تعمق در پدیده‌های طبیعت دعوت کرده است. حدود ۷۵۰ آیه به خدا‌شناسی از راه علوم ‌طبیعی مربوط می‌شود و در کنار این دعوت عمومی به دانش، انسان را به شاخه‌های علوم ‌پزشکی متمایل می‌کند، برخی از احکام دین در قرآن فایده‌های پزشکی دارند که باپیشرفت علم پزشکی بدان پی‌ برده‌ شده است.

کتاب «شگفتی‌های پزشکی در قرآن» به صورت پرسش و پاسخ برای مخاطب جوان به ویژه دانشجویان نگاشته شده است.

حجت‌الاسلام «حسن‌رضا رضایی» مؤلف کتاب گفت: کتاب شامل 6 فصل و دارای ویژگی‌هایی چون پرداختن به علوم پزشکی نه بهداشتی، استفاده از قرآن نه روایات و احادیث، نثر روان و ساده برای همه مخاطبان به صورت عام و دانشجویان به صورت خاص و استفاده از نظرات تخصصی پزشکان است.

او ادامه داد: در فصل اول به کلیات مباحث مانند مراحل رشد علوم ‌پزشکی در تمدن اسلامی از زمان پیامبر اسلام(ص) تا‌کنون پرداخته‌ام و مباحثی چون تأثیر‌پذیری پزشکان مسلمان از طب جالینوس و طب بقراط، پزشکان نامی و آثارشان، ابن سینا و متأثر شدن از متون اسلامی و ... مطرح شده است. فصل دوم نیز به مبدأ آفرینش انسان اختصاص دارد، قرآن اشاره می‌کند که انسان از خاک آفریده شده است، در این فصل معنای خاک و منظور قرآن از آن بررسی شده و درصدد پاسخ به این هستم که آیا منظور ویتامین‌های درون خاک است؟ یا خیر.

این نویسنده بیان کرد: در فصل سوم به مراحل رشد جنین از علقه، نطفه، روح تا تولد اشاره و سعی شده شبهاتی که در این زمینه مطرح است پاسخ داده شود. فصل چهارم نیز با عنوان «از تولد تا مرگ» به مسائل کودکی، شیرخوارگی، بلوغ، کهن‌سالی، طول عمر و مرگ در قرآن پرداخته شده است.

رضایی عنوان فصل پنجم کتاب را «اعضای بدن در قرآن» مطرح کرد و گفت: اشاراتی که به پوست و احساس درد در سوره «نساء»، قلب، دست، انگشت‌نگاری و سایر اعضای بدن در قرآن شده، در این فصل با مسائل علمی روز سنجیده می‌شود.

او ادامه داد: فصل ششم به فهرست آیات‌ پزشکی در قرآن اشاره دارد که برای مطالعه و تحقیق درباره پزشکی در آیات قرآن مناسب است، برخی از این آیات شگفتی‌های پزشکی، برخی دیگر اشارات پزشکی و اعجاز پزشکی در قرآن را نشان می‌دهد.

«شگفتی‌های پزشکی در قرآن» به قلم ««حسن‌رضا ‌رضایی» از سوی انتشارات «مؤسسه قرآنی المهدی» در ۲۰۰ صفحه و ۶ فصل، هفته آینده منتشر می‌شود.

نقل از خبرگزاری قرآنی ایران (ایکنا)  

اخبار قرآنی (قرآن چهار نسل پیش، از آتش‌سوزی مصون ماند)

 
قرآن 
  متعلق به چهار نسل پیش،  
از خطر آتش‌سوزی مصون ماند  
     
تنها یک جلد قرآن متعلق به چهار نسل پیش در آتش‌سوزی که عصر روز جمعه، 20 دی‌ماه در شهرستان گلوگاه رخ داد، از حادثه و آسیب در امان ماند.

 در حادثه آتش‌سوزی که در یکی از محلات شهر گلوگاه در استان مازندران روی داد، دو دستگاه ساختمان مسکونی متعلق به «عباس محمدی‌جانلو» در آتش سوخت.

سازمان آتش‌نشانی این شهرستان علت این حریق را اتصال سیم برق عنوان و اعلام کرد این حادثه تلفات جانی در بر نداشته است.

همچنین در این آتش‌سوزی قرآن قدیمی که از چهار نسل گذشته در کمدی قرار داشت، از این حادثه مصون ماند و هیچ‌گونه آسیبی به آن وارد نشد.

اخبار قرآنی (اختصاص ۳ میلیارد تومان برای آموزش قرآن در مدارس)

 

اختصاص ۳ میلیارد تومان  

 

برای آموزش قرآن در مدارس  

 

 

      

 

 

 

 مدیرکل دفتر گسترش فرهنگ نماز و فعالیت‌های قرآنی وزارت آموزش و پرورش از اختصاص ۳۰ میلیارد ریال اعتبار برای توسعه آموزش قرآن در دارالقرآن‌های آموزش و پرورش خبر داد. 

 


 حجت‌الاسلام سید جواد بهشتی با بیان این‌که ۶۰۰ دارالقرآن در کشور به تعلیم و تربیت دینی و قرآنی دانش‌آموزان مشغول هستند، گفت: در نظر داریم تعداد دارالقرآن‌ها را به یک هزار و ۴۰۰ باب افزایش دهیم و در هر منطقه آموزشی ۲ دارالقرآن دخترانه و پسرانه احداث کنیم.
وی با بیان این‌که سال گذشته اعتبارات در حوزه قرآن تنها یک میلیارد تومان بوده است، افزود: این مسئله باعث شد، فعالیت‌های قرآنی در دارالقرآن‌ها با مشکل مواجه شود که این مسئله در سال‌جاری حل شده است.
مدیرکل دفتر گسترش فرهنگ نماز و فعالیت‌های قرآنی وزارت آموزش و پرورش، فعالیت درالقرآن‌ها را مکمل تدریس قرآن در مدارس خواند.
بهشتی همچنین از تدوین طرح جامع نماز در مدارس خبر داد و گفت: بر اساس این طرح الگوی نماز در هر مقطع تحصیلی و هر دو جنسیت مشخص می‌شود و از کارهای مقطعی و سلیقه‌ای برای نماز دانش‌آموزان جلوگیری خواهد شد.
وی افزود: در این طرح حس سپاسگزاری، رازگویی و نیازخواهی از خداوند متعال در قالب شعر و قصه به دانش‌آموزان تفهیم می‌شود.
بهشتی گفت: کار مهم دیگری که برای آموزش نماز به طور عملی از امسال در مدارس کشور آغاز شده است، آموزش نماز برای دانش‌آموزان سوم ابتدایی و بالاتر در مدارس ابتدایی است.

 
 

اخبار قرآنی (کشف دو جلد قرآن 152 ساله در شهر سقز کردستان)

 
کشف دو جلد قرآن 152 ساله  
 
در سقز کردستان

 

 

     


یگان حفاظت سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کردستان در نیمه نخست دی ماه سال‌جاری در شهرستان سقز دو جلد نسخه قرآن خطی کشف و ضبط کرد .
 

معاون میراث فرهنگی سازمان میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری استان کردستان با بیان این مطلب به میراث آریا(chtn)،گفت: هر دو جلد قرآن دارای اصالت و ارزش فوق العاده فرهنگی و تاریخی هستند.

اقبال عزیزی افزود: بنا بر متن وقفیه آن، در تاریخ 1277 هجری قمری وقف خانوادگی شخصی به نام استاد آقا بابای بزاز طهرانی اصل شده است و حداقل 152 سال قدمت دارد .

وی تصریح کرد : با توجه به این متن، وقف شده شامل 60 مجلد بوده و هر جلد در برگیرنده نصف جزء قرآن است بنابراین در حال حاضر از این 60 جلد فقط 2 جلد آن موجود و 58 جلد دیگر مفقود است که احتمالا در صورت انجام تحقیقات بیشتر بتوان به آنها نیز دست یافت .

عزیزی اضافه کرد: در صورتی که ثابت شود افرادی که این قرآن‌ها از آنها کشف شده از نسل واقف اصلی قرآن‌ نیستند، قطعاً این قرآن ها از راه‌های غیر مجاز و خرید و فروش غیر قانونی به دست آنها رسیده است و در این صورت با آنها برخورد خواهد شد .

اخبار قرآنی (اهدای 100 ختم قرآن به روح مطهر امام حسین(ع) )

 
اهدای 100 ختم قرآن  
 
به روح مطهر امام حسین علیه السلام  
    
 واحد پژوهشهای قرآنی آستان مطهر امام حسینی علیه السلام اقدام به چاپ وتوزیع کارتهای جزء جزء قرآن در میان زائران روز عاشورا برای قرائت وختم قرآن جهت اهدای آن به روح مطهر امام حسین علیه السلام نموده است.

علی الخفاجی یکی از پرسنل این واحد با اعلام این مطلب افزود از علاقه مندان به مشارکت در این ختم قرآن دعوت به عمل آمده است تا در شب عاشورا با حضور در سالن بزرگ آستان حسینی در صد ختم قرآن کریم مشارکت نمایند وآن را به روح مطهر امام حسین علیه السلام اهدا نمایند که هر کارتی دارای یک حزب کامل از قرآن کریم است . 
نقل از :خبرگزاری عراق نو

اخبار قرآنی( پایان کتابت نخستین قرآن 2 خط جهان)

 
پایان کتابت نخستین قرآن 2 خط جهان  
         
کتابت نخستین قرآن 2 خط جهان با تلاش سیداصغر موسویان، کاتب ایرانی در 600 صفحه به صورت یک رو و در 4 رنگ آبی، مشکی، قرمز و سبز به پایان رسید.

 نگارش نخستین قرآن 2 خط جهان در یک سال و با کار روزانه متوسط 5 ساعت به انجام رسیده و این قرآن با 2 خط مختلف که یکی ترکیبی از نسخ و ثلث و دیگری نستعلیق است، نگارش شده که در نوع خود بی‌نظیر است.

بنابراین گزارش تعداد صفحات این قرآن 600 صفحه به صورت یک رو و در 4 رنگ آبی، مشکی، قرمز و سبز و در قطع رحلی با وزن تقریبی بیش از 10 کیلوگرم بر روی کاغذ گلاسه 150 گرم کتابت شده است.

موسویان با نگارش این قرآن، کتابت هفتمین قرآن خود را به پایان رسانده، نگارش قرآن را به نیت چهارده معصوم(ع) آغاز کرده و در نظر دارد 14 قرآن را کتابت کند.

شایان ذکر است، این قرآن به موزه آستان قدس رضوی اهدا می شود.  

 

نقل از : شیعه نیوز

اخبار قرآنی(کتاب «امام حسین(ع) و قرآن»تجدید چاپ شد)

 

کتاب «امام حسین(ع) و قرآن» 

   

 تجدید چاپ شد   

 

             

کتاب «امام حسین(ع) و قرآن» به کوشش مرکز فرهنگ و معارف قرآن، همزمان با ایام سوگواری سیدالشهدا(ع) توسط بوستان کتاب قم، تجدید چاپ شد

 این اثر، مجموعه مقالاتی درباره شخصیت امام حسین(ع) است و می‌کوشد ابعاد گوناگون رفتاری آن حضرت را به عنوان الگویی تمام عیار از قرآن کریم بیان کند.
 
نوشتار حاضر متشکل از پنج مقاله با عناوین «امام حسین(ع)، آینه آیه‏هاى قرآن»، «پرسمان امام‌حسین(ع) و قرآن»، «مأخذشناسى وصفى امام‏حسین(ع)»، «نگاهى روان‏شناختى ـ دینى به مراسم عزادارى حسینى(ع)» و «آیه تطهیر، نگرش‏ها و چالش‏ها»ست.

در بخشی از معرفی این اثر آمده است: اهل‏بیت(ع)، پرچم‏داران هدایت و ترجمان راستین قرآنند، یعنى قرآن و عترت، دو جلوه از یک حقیقت‏اند. هر یک از آن دو را که برگزینى، به دیگرى راه مى‏یابى. با تفکر در ژرفاى قرآن به حضور اهل‏بیت(ع) مى‏رسى و با دقت در سیره آن بزرگواران به محتوا و مفهوم آیه‏هاى قرآن، باز خواهى یافت. 

چاپ ششم کتاب «امام حسین(ع) و قرآن» در شمارگان 3000 نسخه، 284 صفحه و قطع وزیری روانه بازار نشر شد. 

 

نقل از :آینده روشن

اخبار قرآنی ( دوچرخه‌سوار تهرانی فرهنگ قرآن را ترویج می دهد )

 
دوچرخه‌سوار تهرانی  
 
 
 با هدف ترویج فرهنگ قرآن 
 
 
 دور دنیا می‌گردد   
 
        
 

: «امیر خدافرد»، دوچرخه‌‌سوار تهرانی در صورت حمایت مسئولان با پیام ترویج فرهنگ قرآنی و نماز دور دنیا می‌گردد.


امیر خدافرد در گفت و گو با خبرنگار باشگاه خبری فارس «توانا»، گفت: برای حمایت مالی از این سفر به دو ارگان شورای عالی قرآن و وزارت ارشاد نامه فرستادم که در صورت جواب نگرفتن به سمت خوزستان حرکت می‌کنم.
این دوچرخه‌سوار افزود: بیشتر هزینه‌های این سفر بدون حمایت‌های مالی دولتی و از طریق شخصی‌ تأمین شده است.
خدافرد با تشریح هدف خود از این سفر گفت: در این سفر بسته‌هایی از آیه‌های قرآن و احادیث نماز را به‌منظور ترویج فرهنگ قرآن و نماز بین مردم سراسر کشور پخش خواهم کرد.
وی ادامه داد: این بسته‌ها با همکاری دارالقرآن مرکزی تهران چاپ ‌شده و به آدرس استان‌های مقصد ارسال شده است.
دوچرخه ‌سوار تهرانی مدت زمان در نظر گرفته شده برای این سفر را دو سال اعلام کرد و گفت: بعد از اتمام سفر دور ایران، در صورت تأمین هزینه‌ها با همین هدف سفر دور دنیا را آغاز خواهم کرد.
خدافرد برای ترویج فرهنگ قرآن و نماز سفر دور ایران را از تیرماه امسال آغاز کرده و تاکنون استان‌های قم، گیلان، قزوین، زنجان، اردبیل، آذربایجان‌شرقی، آذربایجان غربی و سنندج را پشت سر گذاشته‌است.
امیر خدافرد، متولد سال 1359تهران است و از اوایل سال‌جاری فعالیت خود را در رشته دوچرخه‌ ‌سواری آغاز کرده است.  

نقل از خبرگزاری فارس