اخبار قرآنی ( قرآن جیبی یکی از مسافران توپولوف سالم ماند)

 
قرآن جیبی یکی از مسافران توپولوف سالم ماند  
      
پس از سقوط مرگبار هواپیمای توپولوف 154 متعلق به شرکت هواپیمایی کاسپین که منجر به کشته شدن 168 مسافر و خدمه آن شد، جمعی از کارشناسان و تیم بررسی این سانحه به بررسی اشیاء و وسایل باقیمانده از این سقوط پرداختند که در نهایت تعجب یک قرآن جیبی سالم کشف شد.
این قرآن جیبی متعلق به یکی از مسافران این هواپیما به نام هادی نیاقی است و در صفحه نخست آن نوشته شده: نیاقی، عراق، کاظمین، 18 تیرماه 1384 و نهم جمادی الاول 1424.

با آنکه شدت این سقوط به گونه‌ای بود که هیچ قطعه‌ای از این هواپیما و یا از وسایل مسافران بر اثر انفجار باقی نمانده، جز بدنه چرمی که مقدار کمی از آن سوخته شده مابقی قرآن کریم به طور کامل سالم بوده و هیچ آسیبی به آن نرسیده است.

قرار است این قرآن جیبی به خانواده این مرحوم تحویل داده شود.

اخبار ( برگزاری بیست و ششمین دوره مسابقات قرآن کریم)

برگزاری بیست و ششمین دوره  

 

مسابقات بین المللی قرآن کریم   

 

       

 

 بیست و ششمین دوره مسابقات بین المللی قرآن کریم در رشته های حفظ و قرائت در محل سالن اجلاس سران کشورهای اسلامی برگزار می شود.

 

حسین فراست تهیه کننده این برنامه گفت: مراسم افتتاحیه این دوره از مسابقات با حضور ریاست محترم قوه قضائیه و در تاریخ 28 تیر در سالن اجلاس سران کشورهای اسلامی و مراسم اختتامیه نیز در تاریخ دوم مرداد در همین مکان با حضور ریاست محترم جمهور برگزار می شود.

وی ادامه داد: گروه محافل و مناسبت های دینی شبکه قرآن و معارف سیما در  ایام برگزاری مسابقات هر روز از ساعت 16:30 تا 23 نسبت به پخش آن به صورت زنده اقدام می کند. در این برنامه مسابقه تلفنی از طریق پیامک تدارک دیده شده که هر شب و به قید قرعه به تعدادی از برندگان جوایزی اهدا می شود.

وی یادآور شد: در این مسابقات از 60 کشور جهان 120 نفر در این مسابقات شرکت می کنند که از جمهوری اسلامی ایران فقط دو نفر به نام های سیدجواد حسینی در رشته تلاوت و شجاع زوبیدات در رشته حفظ در این مسابقات حضور دارند که اسامی 120 نفر شرکت کننده در این مسابقات در آینده از طریق سایت شبکه قرآن اعلام می شود.

فراست گفت: روز افتتاحیه شروع برنامه از ساعت 17 تا 19 بوده که در روزهای بعد از ساعت پنج الی 22:30 است و نیم ساعت قبل و بعد از شروع برنامه از حضور کارشناسان قرآنی در این محفل استفاده می شود.

گفتنی است، بعد از پایان مراسم اختتامیه تمامی شرکت کنندگان این مسابقه با رهبر معظم انقلاب دیدار می کنند.

اخبار قرآنی (قرآن تصویری درتهران رونمایی شد)

 

قرآن تصویری درتهران رونمایی شد  

 

   

     

 

برای نخستین بار در جهان اسلام در جشنواره تابستانی تهران، 

 

 از قرآن تصویری رونمایی شد.  

 

   

به گزارش ایرنا به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه پنج، حسن هوشیار، معاون اجتماعی و فرهنگی این منطقه افزود: با توجه به اهمیت سرمایه‌گذاری در امر تعلیم و تربیت و توجه به مسائل فرهنگی جامعه با احیای ارزش‌های دینی، فرهنگی و ارتقا معارف و اخلاق اسلامی با تلاش یکی از هنرمندان، قرآن تصویری تهیه و طراحی شد.

وی با اشاره به اینکه قرآن تصویری جهت معرفی در جشنواره تابستانی پایتخت رونمایی شد افزود: ‪ ۱۱۴‬سوره قرآن به تصویر کشیده شده است و بدین شکل با جذابیت ایجاد شده علاقمندان خصوصا کودکان به راحتی با مضامین قرآنی آشنا می شوند.

هوشیار تصریح کرد: طرح قرآن تصویری مورد تایید وزارت ارشاد و کانون نظارت فرهنگی و قرآنی قرار گرفته و آماده چاپ است.

اخبار قرآنی ( شبکه قرآن میزبان مناظره‌های دینی می‌شود )

شبکه قرآن  

 

میزبان مناظره‌های دینی می‌شود  

 

 

      

مدیر شبکه قرآن ضمن اعلام برنامه‌های متنوع تابستانی شبکه قرآن از تهیه و پخش برنامه‌های مناظره مباحث دینی در این شبکه خبر داد.

 حسین ساری در نشست امروز اعلام ویژه برنامه‌های تابستانی گفت: شبکه قرآن برای تابستان برنامه‌هایی متنوع برای مخاطبان عام و خاص در ساعات مختلف تدارک دیده است. مجموعه‌های "گلستان" و "دفتر مشق" از شبکه قرآن پخش می‌شود. گروه فیلم و سریال شبکه قرآن نوپا و در حال تجربه است. تولیدات این گروه در ایام تابستان روی آنتن می‌رود.

وی در ادامه افزود: برنامه‌های مشاوره تربیت دینی در ایام تابستان پررنگ‌تر می‌شود. برنامه‌های آموزش روخوانی هم در شبکه قرآن در ایام تابستان ادامه دارد. مسابقات متنوع معارفی هم برای پخش تدارک دیده شده است. مدیر شبکه قرآن یکی از مهترین برنامه‌های این شبکه را برگزاری طرح قرآنی 1443 دانست و گفت: این طرح با محوریت سوره اسراء برگزار می‌شود.

ساری درباره ادامه پخش سرودهای حماسی و تهیه برنامه‌های مناظره مباحث دینی توضیح داد: پخش سرودها ادامه پیدامی‌کند و بیشتر از گذشته هم می‌شود. همچنین برنامه‌های مناظره مباحث دینی هم در این شبکه تهیه و پخش می‌شود. برنامه "مشکات" در این باره تهیه شده است و شبهات مختلف را مطرح و بررسی می‌کند.