اخبار قرآنی ( المپیاد قرآن و حدیث جامعه المصطفی )

 

توزیع بیش از ۱۱۰۰۰   

 

 

 جزوه و کتاب برای برگزاری   

 

المپیاد قرآن و حدیث جامعه المصطفی  

 

  

   

دبیر چهاردهمین المپیاد بین المللی قرآن و حدیث جامعه المصطفی العالمیه از توزیع بیش از 11 هزار کتاب، جزوه و کارتکس برای برپایی این المپیاد در داخل و حارج کشور خبر داد. 


 حسین اسدی ، مدیر کل امور قرآن و حدیث جامعه المصطفی العالمیه گفت: چهار هزار دفترچه راهنمای مسابقات تاکنون در داخل و خارج از کشور و در مراکز و مدارس علمیه زیرمجموعه این سازمان توزیع شده است.

وی افزود: هزار جزوه حدیث و ادعیه، هزار جزوه آیات موضوعی و هزار قرآن حکیم از جمله منابع آزمون المپیاد هستند که در داخل کشور توزیع شده است.

مدیر کل امور قرآن و حدیث جامعه المصطفی العالمیه عنوان کرد: تاکنون 3 هزار کارتکس تبلیغی که مزین به جمله ای گوهربار از امام خمینی(ره) است همچنین هزار جلد کتاب نقش و حقوق و کارکنان سازمان‌ها از نگاه امام علی(ع) در میان شرکت کنندگان و در مراکز تابعه جامعه المصطفی توزیع شده است.

وی تاکید کرد: روند توزیع جزوه و کتاب‌ها همچنان ادامه دارد.

یادآوری می شود، چهاردهمین المپیاد قرآن و حدیق جامعه المصطفی العالمیه از 11 تا 16 اسفند ماه با حضور قاریان و حافظانی از 65 کشور جهان و به همت اداره کل امور قرآن و حدیث جامعه المصطفی العالمیه در قم برگزار می‌شود.

اخبار قرآنی ( فیزیک جهان هستی در قرآن)

فیزیک جهان هستی در قرآن  

 

   

 «فیزیک جهان‌ هستی در قرآن» در دانشگاه صنعتی جندی شاپور دزفول بررسی می‌شود.

به گزارش خبرگزاری قرآنی ایران (ایکنا) شعبه خوزستان، این مبحث در قالب جلسه‌ای با عنوان گفت‌وگوی ما با سخنرانی «سید حسین امید‌یانی»، دکترای فیزیک هسته‌ای و عضو شورای علمی تفسیر قرآن و علوم روز بنیاد پژوهش‌های قرآنی، حوزه و دانشگاه ساعت 19:30 دوشنبه، پنجم اسفند‌ماه سال‌جاری، در سالن آمفی تئاتر دانشگاه صنعتی جندی شاپور دزفول، برگزار می‌شود.

عضویت در هیأت علمی دانشکده علوم قرآنی تهران، انجمن انرژی خورشیدی ایران، انجمن نجوم ایران و انجمن فیزیک ایران از سمت‌های دیگر «امیدیانی» است.

جلسه گفت‌وگوی ما، از سوی کانون قرآن و عترت و با همکاری نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه صنعتی جندی شاپور دزفول تشکیل می‌شود

اخبار قرآنی ( همایش قرآن و طب برگزار شد)

 

 

همایش قرآن و  طب برگزار شد 

 

        

همایش قرآن و طب امروز سی بهمن ماه در تالار ابن سینا دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی برگزار شد. 

 

دکتر عباس دبیر علمی این همایش گفت: این همایش با هدف فراهم کردن فرصتی برای محققان، اساتید، صاحب‌نظران و کارشناسان علوم قرآنی برگزار شد تا ‌آخرین دستاوردهای علمی و پژوهشی انجام شده خود را در محور‌های مورد بحث در معرض آگاهی و تبادل نظر شرکت کنندگان بگذارند.

وی ادامه داد: در واقع هدف این همایش بر این پایه است که در عصر کنونی که عصر پیشرفت علوم به ویژه علوم پزشکی است باید محققان به اساتید و کارشناسان علوم قرآنی با دقت و بصیرت و با استفاده از روش‌های صحیح ارتباط قرآن و پزشکی را به مردم آموزش دهند.

دکتر عباس محور‌های این کنگره را قرآن و پیشگیری و درمان قرآن، بهداشت تغذیه و قرآن، سلامت و اخلاق پزشکی عنوان کرد و گفت: این همایش توسط گروه فقه پزشکی مرکز تحقیقات اخلاق و حقوق پزشکی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی و بنیاد پژوهش های قرآنی حوزه و دانشگاه و با همکاری انجمن علمی حقوق پزشکی ایران، دفتر نمایندگی مقام معظم رهبری و شورای سیاست گذاری سلامت صدا و سیما برگزار شده است.

اخبار قرآنی ( نشر قرآن بهترین انتخاب برای ناشران است)

نشر قرآن  

 

بهترین انتخاب برای ناشران است 

 

      

 «محمد خواجوی» رئیس سازمان دارالقرآن‌الکریم نشر قرآن را بهترین انتخاب برای ناشران دانست و گفت:‌ ناشران قرآنی انتخاب احسن را انجام داده‌اند، انتخابی که نتایج مثبتی به دنبال دارد.  

 «محمد خواجوی»، رئیس سازمان دارالقرآن‌الکریم در‌ هفتمین همایش سراسری «ناشران و خطاطان قرآن کریم» که با حضور «حسن تفکری»، مدیر کل نظارت بر چاپ و نشر قرآن کریم و «احمد حاجی شریف» معاونت آموزشی و پ‍ژوهشی نظارت بر چاپ و نشر قرآن کریم سازمان دارالقرآن‌الکریم عصر امروز چهارشنبه، 30 بهمن، ساعت 15 در تالار شیخ «صدوق» آستان مقدس حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) برگزار شد،‌ طی سخنانی گفت:‌ تقارن حماسه حسینی(ع) و حماسه خمینی(ره) انسان را به این فکر می‌اندازد که چه وجوه مشترکی بین این دو حماسه وجود دارد. در یک بررسی نه چندان عمیق به این نتیجه خواهیم رسید که هر آن چه در حماسه حسینی به عنوان ارزش مطرح است از امانت، راستی،‌ عدالت، ‌آزادگی، ‌دین‌مداری، استکبارستیزی، ‌ایثار، ‌شهادت و تقوا در حماسه امام خمینی(ره) نیز وجود دارد و این همان راه هابیلیان در مقابل راه قابیلیان است.

خواجوی با بیان این‌که بستر و زمینه انتخاب راه برای همه انسان‌ها در طول تاریخ فراهم بوده است، گفت:‌ این بستر و امکانات برای این است که ما با در نظر گرفتن ارزش‌ها و عمل به دستورات انبیاء الهی مسیر کمال را طی کرده و به سرانجام مقصود برسیم.

وی تصریح کرد: ‌افرادی که راه درست را انتخاب نمی‌کنند و به دنبال دنیا یا «عاجله» که نام دیگر دنیاست می‌روند، در نهایت سر افکنده و پشیمان به جهنم واصل می‌شوند و در مقابل عده‌ای که در صراط مستقیم گام بر می‌دارند و اراده آخرت می‌کنند،‌ ‌برایشان قدردانی و شکرگزاری از طرف خدا وجود دارد، چرا که شکر از عمل‌هایی است که هم از جانب بنده و هم از جانب خداوند متعال وجود دارد.

رئیس سازمان دارالقرآن‌الکریم گفت:‌ از میان افرادی که در صراط مستقیم گام بر می‌دارند، عده‌ای به دنبال انتخاب احسن هستند، خداوند این جهان را آفرید تا مشخص شود چه کسانی راه‌های برتر را انتخاب می‌کنند و برای آنان قطعاً ‌امتیازاتی وجود دارد. اگر ظرفیت طی کردن مراتب کمال ایجاد شود، انسان به مرتبه‌ای که شایسته است، دست خواهد یافت.

خواجوی با اشاره به این‌که ناشران قرآنی انتخاب احسن را انجام داده‌اند، گفت:‌ خوشنویسی که با رنج و زحمت هنر خود را در اختیاز شعر قرار می‌دهد،‌ گرچه کار نیکویی است، اما تا چه اندازه اطمینان دارد که شعر گفته شده به وحی و حقیقت نزدیک است. آیا مانند قرآن حکیم استحکام دارد؟ ناشری که کتابی را منتشر می کند تا چه اندازه اطمینان دارد که انتشار آن کتاب آثار مثبتی به دنبال دارد.

وی افزود: اما خوشنویسی که قرآن را خطاطی و ‌ناشری که قرآن را چاپ می‌کند، می‌داند که جز وحی ناب چیز دیگری را اشاعه نمی‌دهد. کلامی که از سرچشمه زلال وحی سرچشمه گرفته است.

خواجوی تصریح کرد: قاری قرآنی که قرآن می‌خواند، اطمینان دارد کلامی را برای مردم قرائت می‌کند که هیج مناقشه‌ای در صحت آن وجود ندارد. انسان باید بداند نعمتی را که خداوند به وی داده در چه مسیری استفاده کند، ‌ناشران قرآنی و خوشنویسان قرآنی به خود ببالند و خوشحال باشند، از اینکه آن‌چه به جامعه تحویل می‌دهند، کاملا درست و معنوی است و خوشا به حال آنان‌که از این تجربه به نحو احسن استفاده می‌کنند. رسول گرامی اسلام‌(ص) می‌فرمایند: «هر کسی به احترام خداوند «بسم‌الله الرحمن الرحیم» را با خطی خوش بنویسد، خداوند او را بیامرزد.» ناشر قرآنی هیچ خوفی ندارد و انتخاب خود را کرده است، ‌انتخاب احسنی که بهترین‌ها را به دنبال دارد.

وی در پایان گفت:‌ من به ناشران قرآنی برای انتخابشان تبریک می‌گویم و استمرار فعالیت‌هایشان را از خداوند منان خواستارم.

اخبار قرآنی ( اجرای طرح قرآن در خانه برای نخستین بار در کشور)

 

طرح قرآن در خانه  

 

برای نخستین بار در کشور اجرا می شود  

 

         

 مسؤول طرح قرآن در خانه شمال کشور از اجرای طرح قرآن در خانه برای نخستین بار در سطح جهان اسلام به‌ صورت آزمایشی در شهرستان آمل خبر داد. 


علی پاشایی، مسؤول طرح قرآن در خانه شمال کشوردر گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، از اجرای طرح قرآن در خانه برای نخستین بار در سطح جهان اسلام به‌ صورت آزمایشی در منطقه شمال کشور در شهرستان آمل خبر داد.

وی افزود: تاکنون در اجرای این طرح پنج ‌هزار خانوار با بیش از هجده هزار نفر جمعیت در شهرستان آمل زیر پوشش قرار گرفتند.

مسؤول طرح قرآن در خانه شمال کشور با بیان این که در این طرح پانصد نماینده فرهنگی و قرآنی در پانصد نقطه شهر آمل که هر یک حدود یکصد خانوار را آموزش می‌دهند، در نظر گرفته شده است افزود: این طرح تاکنون به صورت آزمایشی در بیست شهر غرب و شرق مازندران در حال اجرا‌ است.

پاشایی ادامه داد: این طرح در قالب یکصد فصل آموزشی شامل آموزش‌های مفاهیم قرآنی، نهج‌البلاغه، صحیفه سجادیه و احکام است.

مسؤول طرح قرآن در خانه شمال کشور با بیان این‌که طرح آموزش قرآن در خانه به ‌عنوان شمیم قرآن شامل نونهالان نیز است، گفت: در این طرح با سطح‌بندی گروه‌های مختلف سنی به آنها آموزش داده می‌شود.


وی با بیان این که این طرح به‌ همت مرکز دارالقرآن بسیج کشور و کمک‌های مردمی در حال اجراست، افزود: سازمان ارتباطات اسلامی و وزارت امور خارجه کشورمان و 37 سازمان در اجرای این طرح همکاری می‌کنند.

پاشایی افزود: بر اساس اهداف این طرح تا پایان سال 1390 در 350شهر در سی استان کشور این طرح اجرا می‌شود.

وی یادآور شد: پیش‌بینی می‌شود در مجموع حدود 15 میلیون نفر از جمعیت کشورمان در این طرح آموزش ببینند.

مسؤول آموزش قرآن در خانه شمال کشور گفت:‌ این طرح که نود کشور خارجی را زیر پوشش دارد، به بیش از پانزده هزار نفر‌ آموزش قرآنی می‌دهد.


اخبار قرآنی ( ترجمه فرهنگ موضوعی قرآن به انگلیسی )

مرکز فرهنگ و معارف قرآن منتشر می‌کند

ترجمه بزرگترین 

 فرهنگ موضوعی قرآن کریم به انگلیسی 

 

     

فرهنگ موضوعی قرآن کریم با عنوان «فرهنگ قرآن» با همکاری کالج اسلامی لندن به انگلیسی ترجمه می شود.

به گزارش گروه دریافت خبر باشگاه خبرنگاران دانشجویی ایران "ایسکانیوز" حجت‌الاسلام  محمدصادق یوسفی‌مقدم، مسئول مرکز فرهنگ و معارف قرآن با اعلام این خبر گفت: با هدف مشارکت و همکاری مشترک در فراهم کردن زمینه‌های اجرای طرح‌های علمی راهبردی و توسعه فرهنگ و معارف قرآن در پی توافقی بین پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی با کالج اسلامی لندن مجموعه«فرهنگ قرآن» که بزرگترین فرهنگ موضوعی قرآن کریم در جهان اسلام است به زبان انگلیسی ترجمه و در کشور انگلستان به چاپ خواهد رسید.
فرهنگ قرآن، مجموعه‌ای بیش از سه هزار مدخل است که ذیل هر یک از آیات قرآن همراه با دسته بندی جزئی ارایه شده است، در ترجمه انگلیسی این اثر بنابر نیازهای مخاطب انگلیسی زبان، تغییرات جزئی در مدخل‌ها و توضیحات آنها داده خواهد شد.

نقل از : خبرگزاری ایسکانیوز

اخبار قرآنی ( پایگاه‌های ایرانی معارف قرآنی در اینترنت )

 

نگاهی به پایگاه‌های ایرانی 

 

 معارف قرآنی  

 

در اینترنت  


 

         

در حال حاضر سایت‌های متفاوتی به قرآن شناسی و معارف قرآنی، به زبان های فارسی، انگلیسی، عربی، ترکی و فرانسوی در فضای سایبر وجود دارد.

سایت "قرآن شناسی" یکی از این سایت هاست که در مورد واژه‌های کلیدی قرآن، بررسی نوشته‌ها و مثال‌های قرآن پرداخته است. این سایت در کشور سوئد راه اندازی شده و به پرسش‌هایی در زمینه معانی، واژه‌های قرآن، آیات آن، ابهامات آن پاسخ می‌دهد.

پایگاه اینترنتی این سایت ‪ http://WWW.KORANSHENASI.COM‬است.

http://WWW.NLI.IR‬سایت مربوط به تدوین دانشنامه قرآن شناسی است که این دانشنامه با حضور اندیشمندان قرآنی در قم نوشته شده و برای معرفی دقیق و تحلیل روز قرآن و نقدآرایی آن به دو زبان فارسی و انگلیسی با همکاری ‪ ۳۰۰‬نفر از دانشمندان علوم قرآنی تدوین شده است.

مرکز فعالیت‌های قرآنی دانشجویان کشور از سایت‌های دیگر مربوط به قران شناسی است که در مورد جشنواره‌های قرآنی و آموزش قرآن پرداخته است.

آدرس الکترونیکی این سایت ‪ http://WWW.ISKA.IR‬است.

برگزاری مسابقات اسلامی و قرآنی و جستجوگر واژگان قرآنی نیز در سایت ‪ http://WWW.QURANNET.NETA‬به زبان عربی ارایه شده است.

http://WWW.AL_SHIA.COM‬نام سایت دیگری در این زمینه است که در مورد کشف الایات، تلاوت قرآن توسط شیخ عبدالباسط و استاد پرهیزگار، معرفی کتب قران مرتبط با تجوید و علوم تفسیر به ‪ ۱۸‬زبان زنده دنیا پرداخته است.

تفسیر برگزیده قرآنی، جتسجوگر کلمات و آیات، معرفی کتب قرآنی، معلومات عامه، تدبر در قرآن و احادیث نیز را نیز می‌توان در پایگاه اینترنتی ‪ http://WWW.HOLYQURAN.NET‬یافت.

همچنین ارایه تفاسیر مختلف از قرآن، فهرست آیات و سوره‌ها و علوم قرآنی را نیز می‌توان در سایت ‪ http://WWW.QURANVOICE.COM/QURAN.PHP‬یافت که این سایت به زبان عربی و انگلیسی نوشته شده است.

قرآن به ‪ ۱۰‬زبان، تجوید و تفسیر قرآن و فهرست تلاوت‌های قرآن و طریقه حفظ آن را می‌توان به ترتیب در سایت‌های ‪ http://WWW.QURAN.OR.KR‬و
http://WWW.ATMYINERNET.COM‬ملاحظه کرد.

دو سایت نام برده شده به دو زبان انگلیسی و عربی نوشته شده است.

http://WWW.TAJWEED.COM‬نام سایت دیگری در زمینه قرآن شناسی است که آموزش تجوید به همراه فهرست احکام تجوید، پخش تلاوت‌های قرآنی، اعجاز قرآن و اصلاحات قرآنی در آن ارایه شده است.

ارایه آیات قرآن بر اساس موضوع، سخنرانی‌های اسلامی، فقه، پرسش و پاسخ نیز در پایگاه اینترنتی ‪WWW.PLAYANDDLEARN.ORG/QURAN/INDEX.HTM‬ درج شده است.

http://WWW.MUHADDITH.ORG‬نام سایت دیگری در این زمینه است که در مورد ترجمه قرآن و تلاوت قرآن توسط اساتید مختلف به دو زبان عربی و انگلیسی ارایه شده است.

معرفی سایت‌های قرآنی، ترجمه قرآن به زبان‌های مختلف و موتور جستجوگر قرانی نیز در سایت ‪ http://WWW.QURANTIME.COM‬ارایه شده است.

ترجمه بخش‌هایی از قرآن، تفسیر و معرفی کتب قرآنی و همچنین اعجاز علمی در قران، علوم قرآنی شامل اسما قرآن، وحی در قرآن و گرداوری آیات قرآنی نیز به ترتیب در سایت‌های ‪ http://WWW.QURANTODAY.COM‬و ‪ ,WWW.AL_ISLAM.COM‬به زبان‌های انگلیسی، عربی، هلندی و اندونزیایی ارایه شده است.

سه ترجمه انگلیسی از قرآن توسط استاد شاکر، عبدا... یوسف علی و هیلالی خان نیز در سایت ‪ http://WWW.THEHOLYQURAN.ORG‬درج شده است.

http://WWW.SHIASEARCH.COM‬نام سایت دیگری در زمینه قرآن شناسی است که در آن مقالات متعدد قرآنی در موضوعات مختلف به زبان‌های عربی، انگلیسی، اردو و فارسی ارایه شده است.

برای شناخت فضایل قرآن، ارایه تفاسیر مختلف قرآنی و پاسخگویی به سوالات قرآنی نیز می‌توان به پایگاه اینترنتی ‪ http://WWW.GRAB.ORG‬مراجعه کرد.

این سایت به زبان عربی نوشته شده است.

متن کامل قرآن همراه با چهار ترجمه انگلیسی، ارایه تفاسیر، مقالاتی درباره تاریخ ، زبان و ساختار قرآن و معرفی کتب قرآنی نیز در پایگاه اینترنتی ‪ http://WWW.ALQURANICSTUDIES.COM‬درج شده است.

همچنین آموزش قرآن، حدیث و فقه نیز به زبان‌های انگلیسی، اردو و عربی در سایت ‪ http://WWW.BARKATI.NET‬درج شده است.

http://WWW.THENOBLEQURAN.COM‬آدرس سایت دیگری در زمینه قران شناسی است که در ان موتور جستجوگر قرآنی و مقالات قرآنی ارایه شده است.

تلاوت قرآن، متن کامل قرآن کریم، معرفی کتب قرآنی، کتاب‌های متناسب ب‌ا تدریس در مدارس، مصطلحات قرآنی، فضائل القرآن، اسرار و اطلاعات عامه قرآن و احادیث قرآنی را نیز می‌توان در پایگاه اینترنی
http://WWW.ALQURAN.NETWORK.NET‬یافت که این سایت به زبان عربی است.

نقل از خبرگزاری جمهوری اسلامی

اخبار قرآنی ( تاکید آیت الله مکارم بر کتابت صحیح قرآن )

 

تاکید آیت الله مکارم شیرازی 

 

  بر کتابت صحیح قرآن  

 

     

آیت الله مکارم شیرازی گفت: در کتابت قرآن باید به صحیح نویسی هماهنگ با تلفظ توجه جدی شود.  
به گزارش شبکه خبر،وی امروز در دیدار جمعی از مصححان قرآن کریم ،قرآن را قانون اساسی و حلقه وحدت مسلمانان دانست و با رد هر گونه تحریف قرآن افزود : کتابت قرآن نیز باید بدون اشتباه باشد . 
آیت الله مکارم شیرازی گفت: نباید قرآن را طوری نوشت که درست خواندن آن منوط به دانستن کامل تفسیر قرآن باشد. 
وی بر ایجاد زمینه لازم برای وحدت رویه در کتابت صحیح و هماهنگ با تلفظ قرآن کریم در جهان اسلام تأکید کرد.  
 
نقل از شبکه خبر سیما

اخبار قرآنی (نماینده هلندی سازنده فیلم ضد قرآنی بازداشت شد)

 

نماینده هلندی سازنده فیلم ضد قرآنی 

 

 در فرودگاه لندن بازداشت شد

    


مقامات فرودگاه هیتروی لندن روز پنج شنبه مانع از آن شدند تا "گرت ویلدرس" نماینده پارلمان هلند سازنده فیلم توهین آمیز ضد قزآنی "فتنه" وارد این شهر شود.  

 
نقل از واحد مرکزی خبر
دولت انگلیس ویلدرس را یک عنصر نامطلوب می داند و مقامات اداره مهاجرت این کشور امروز مانع از آن شدند که وی وارد خاک انگلیس شود.
این در حالی است که "پیم والدک Pim Waldeck" سفیر هلند در لندن برای استقبال از وی به فرودگاه آمده بود ولی مسئولان فرودگاه بلافاصله پس از فرود هواپیمای حامل وی، او را بازداشت کردند.
به گزارش خبرگزاری فرانسه از لندن، مقامات انگلیس پیش از این به وی هشدار داده بودند که وی به دلیل اظهارات ضد اسلامی اش، حق ورود به خاک انگلیس را ندارد زیرا وی تهدیدی برای امنیت عمومی است.
  

اخبار قرآنی ( آشنایی با موزه ملی قرآن کریم )

 
آشنایی با موزه ملی قرآن کریم
  
   
 
موزه قرآن کریم برای نگهداری آثار برجسته و تداوم بخشی به فعالیت های قرآنی راه‌اندازی شده است.  

طرح اولیه موزه ملی قرآن کریم توسط احمد مسجد جامعی تهیه شده است. 

کتابخانه تخصصی:
کتابخانه تخصصی موزه ملی قرآن کریم با مجموعه بسیار غنی در زمینه کتب مرجع و علوم قرآنی در سه طبقه به وسعت ۴۶۵ متر مربع واقع شده است
این مجموعه در حال حاضر دارای حدود ۳۵۰۰ نسخه کتاب بوده و قابل توسعه تا ۴۰۰۰۰ جلد است. کتابخانه با سیستم باز و به‌ روش L.C خدمات می‌دهد.

سیستم کتابخانه شامل بخشهای ذیل است:
تالار امانت و نشریات، تالار مطالعه و مخزن و مرکز اطلاع رسانی 

ویژگی‌های معماری:

در معماری این مجموعه «هندسه و سازه» نقش اصلی را ایفا می‌کند. عامل هندسه به‌ویژه در طراحی سرسرای اصلی نقش بسیار مسلط و نمایانی دارد. عامل سازه نیز با استفاده ماهرانه از اشکال هندسی در ساختن سقف‌ها (به‌ویژه کتابخانه) و سالن اصلی و سقف و دیوارها (به‌ویژه در آمفی‌تئاتر) نمونه جالبی از کاربرد عناصر سازه‌ای در طراحی معماری این مجموعه به‌شمار می‌رود.

تلاش برای استفاده از نور و روشنایی طبیعی، از طریق تعبیه نورگیرها در بام مجموعه سبب شده سرسرا و کتابخانه، بخش‌هایی از موزه و نمایشگاه‌ها و قسمت اداری تا اندازه مطلوبی از نور بهره‌مند شوند.

در انتخاب مصالح، دوام زیاد، کاهش میزان نیاز به رنگ‌آمیزی و تعمیر و نگه‌داری با امکانات موجود و توجه به اهمیت نماهای داخلی (در بنایی که نمای خارجی ندارد) معیارهای اصلی بوده‌اند،و به همین جهت در قسمت اعظم بنا از آجرنما و بتن نمایان (بتن تیشه‌ای با سیمان سفید) استفاده شده است.

 ذوق و سلیقه خوب در انتخاب مواد مصالح و اجرای دقیق کار (تا آن‌جا که ممکن بود) با استفاده از صناعت و مهارت استادکاران ایرانی در آجرکاری، کاشی‌کاری، نجاری، سنگ‌کاری و... به زیبایی فضاها و ایجاد احساس خوشایند ناشی از حضور در یک مکان مهم و عمومی فرهنگی کمک بسیار کرده است. 

افتتاح موزه ملی قرآن کریم:موزه ملی قرآن کریم در ۱۲ مرداد ماه سال ۱۳۸۴ با حکم سید محمد خاتمی، احمد مسجد جامعی به سمت رئیس هیات امنا موزه قرآن کریم منصوب شد.

احمد مسجد جامعی  در تاریخ ۹/۶/۱۳۸۴ به عنوان مسئول موزه شروع به فعالیت کرد  

و در ۲۳/۷/۱۳۸۴ موزه ملی قرآن کریم طی مراسمی با حضور آیت ا.. هاشمی رفسنجانی و جمع بسیاری از فرهیختگان و عاشقان قرآن کریم افتتاح شد  

 

برای دیدن عکس هایی از موزه به اینجا  و برای رفتن به سایت موزه به اینجا بروید .

نقل ار همشهری آنلاین