اخبار قرآنی (اولین جشنواره‌ی قرآنی "بچه‌های آسمان" )

 

اولین جشنواره‌ی قرآنی

"بچه‌های آسمان"

    

مدیر مرکز قرآنی "اسوه" از آغاز نخستین جشنواره‌ی قرآنی "بچه‌های آسمان" در زنجان خبرداد.

"سیداسماعیل حسینی"به خبرنگاران گفت: این جشنواره، باهدف جذب کودکان و نوجوانان به‌سمت علوم قرآنی و انس، الفت و فراگیری این کتاب آسمانی توسط این قشر آینده‌ساز برگزار می‌شود.

وی، مدت برگزاری نخستین جشنواره قرآنی "بچه‌های آسمان" را دو ماه اعلام کرد و افزود: این جشنواره با شعار "یادگیری، مسابقه" جایزه و اردو" آغاز بکار کرده است.

مدیر مرکز قرآنی اسوه، یادآورشد: کلاس‌های جشنواره در رشته‌های روخوانی، روانخوانی و حفظ قرآن، نقاشی و زبان انگلیسی تشکیل می‌شود.

به‌گفته‌ی حسینی، شرکت‌کنندگان در این کلاس‌ها در پایان جشنواره به رقابت خواهند پرداخت و از افراد برگزیده تجلیل خواهد شد.

وی، شمار شرکت‌کنندگان در این جشنواره را ‪ ۵۰۰‬نفر اعلام کرد و گفت: ‪۷۰‬ درصد دانش آموختگان قرآنی جشنواره را دختران تشکیل می‌دهند

اخبار قرآنی( برگزاری دوره‌های آموزش قرآن در دانشگاه تهران )

 

دوره‌های آموزشی انس و تدبر در قرآن کریم

 در دانشگاه تهران برگزار می‌شود

 

 

کانون قرآن وعترت نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه تهران برای دوره‌های آموزشی انس و تدبر در قرآن کریم ثبت نام می‌کند.

 علاقه مندان جهت ثبت نام و شرکت در این دوره‌ها می‌توانند از 8 تیرماه به دفتر کانون دانشگاه (جنب دفتر مسجد دانشگاه تهران) مراجعه کنند و ثبت نام در این دوره‌ها به مدت سه هفته ادامه دارد.

 دوره‌های آموزشی انس و تدبر در قرآن کریم دانشگاه تهران با همکاری امور قرآنی وزارت ارشاد و زیر نظر استاد الهی زاده برگزار می‌شود

اخبار قرآنی( طالب‌لو : قرآن حافظ من است )

 

وحید طالب‌لو    :

قرآن حافظ من است

  

دروازه‌بان تیم فوتبال استقلال گفت: تصور نمی‌کردم با چنین نتیجه‌ای مقابل پگاه قهرمان شویم.

وحید طالب‌لو پس از قهرمانی تیم استقلال در جام حذفی در گفت و گو با خبرنگار ورزشی ایسنا، اظهار کرد: از موفقیت تیم بسیار خرسندم و این لحظات را به هیچ‌وجه فراموش نخواهم کرد.

وی افزود: بازی سختی مقابل پگاه داشتیم که به هیچ‌وجه نمی‌شد پیش‌بینی کرد که چه سرنوشتی در انتظارمان است. معتقدم اگر حمایت بی‌دریغ هواداران تیم نبود قطعا چنین موفقیتی حاصل نمی‌شد، حتی حمایت همه‌جانبه‌ی تماشاچیان بود که باعث شد استقلال بتواند با اختلاف 3 گل پگاه گیلان را در فینال جام حذفی شکست دهد.

طالب‌لو همچنین درباره‌ی قرآنی که در هر بازی همراه خود دارد و آن را در کنار دروازه تیم استقلال قرار می‌دهد، گفت: قرآن حافظ همه است و من از آن زیاد مدد گرفته‌ام. معتقدم این کتاب الهی در موفقیت‌های تیم استقلال و بازی‌های خودم نقش زیادی دارد. البته سعی می‌کنم این کتاب آسمانی را در جای مناسبی قرار دهم.

اخبار قرآنی (تاکید بر چاپ قرآن با رسم‌الخط فارسی)

 
تاکید آیت‌الله سبحانی
 
بر چاپ قرآن با رسم‌الخط فارسی
 
                                    

 

 آیت‌الله جعفر سبحانی امروز در دیدار جمعی از مسئولان سازمان تبلیغات اسلامی با وی در ارتباط با مسئله تبلیغ گفت: طبق آیات قرآن کریم، مسئله تبلیغ یک مفهوم چهار ضلعی است و یک واقعیتی است که بر چهار رکن اصلی استوار است.

وی افزود: در امر تبلیغ باید دقت کرد که اولا از چه کسی قصد تبلیغ داریم، برای چه کسانی تبلیغ خواهیم کرد، ویژگی‌های خود مبلغ چیست و محتوای خود تبلیغ چه باید باشد.
استاد حوزه علمیه قم ادامه داد: باید در تمام مراحل تبلیغ به یاد داشت که خداوند متعال همیشه محور تبلیغ است، پس یک مبلغ باید همیشه برای مردم از خدا بگوید و از هیچ‌ کس به جز ذات اقدس احدیت نترسد و بداند که هرچه می‌گوید در روز حساب مورد سئوال و پرسش قرار خواهد گرفت.

وی در خصوص این مطلب که برخی از روستاهای اطراف قم به علت دورافتادگی یا محرومیت زیاد از داشتن امام جماعت و مبلغ محروم هستند، اضافه کرد: باید از سوی سازمان تبلیغات تمهیداتی اندیشیده شود که این روستاها نیز به هر قیمتی که شده حداقل به شکل مقطعی از حضور مبلغ و امام جماعت بهرمند باشند.

این مرجع تقلید با تاکید بر اهمیت مسئله حفظ قرآن مجید بیان داشت: مشاهده شده کسانی که در راه حفظ قرآن کریم تلاش می‌کنند، کمتر نسبت به دیگران به منجلاب گناهان مختلف و فساد کشیده می شوند، پس چه خوب است که به این مسئله از سنین کودکی به صورت برنامه‌ریزی شده، همراه با تشویق و ترغیب هرچه بیشتر کودکان پرداخته شود تا از نوجوانی با قرآن آشنا شده علاقه‌مند شوند.

وی در پایان با اشاره به اینکه باید قرآنی با رسم الخط فارسی چاپ شود، اظهار داشت: لازم است با استفاده از هنر خطاطان کشورمان قرآنی با رسم‌الخط فارسی با عنوان قرآن جمهوری اسلامی با تصحیح ویژه از نظر املا و اعراب و ... برای استفاده هرچه بهتر ملت شیعه ایران چاپ و توزیع شود.

اخبار قرآنی( «قرآن‌نت» تلاش اسراییل برای تحریف آیات الهی)

 

«قرآن‌نت»

تلاش رسانه‌ای اسراییل برای

 تحریف آیات الهی

 

فقها و علمای مسلمان نسبت به تلاش مؤسسه‌های اسراییلی برای تأسیس پایگاه اینترنتی تفسیر قرآن کریم به زبان عبری با عنوان «قرآن‌نت» هشداردادند.

 به نقل از روزنامه کویتی «الوطن»، علما و فقهای مسلمان، تأسیس پایگاه اطلاع‌رسانی قرآن‌نت را ادامه تلاش‌های اسراییل برای تحریف قرآن کریم و تلاش برای عادی‌سازی روابط فرهنگی جهان اسلام و اسراییل تلقی‌کردند.

رسانه‌های تبلیغاتی عبری‌زبان، در این‌باره اعلام‌کردند: در حال حاضر، شماری از دانشجویان اسراییلی در حال راه‌اندازی پایگاه ‌اطلاع‌رسانی «قرآن‌نت» برای تفسیر قرآن کریم به زبان عبری هستند.

 رییس انجمن اسلامی دانمارک:
هدف اسراییل از تأسیس پایگاه اطلاع‌رسانی «قرآن‌نت»، تحریف مفاهیم اسلامی و قرآنی نزد مسلمانان به ویژه در غرب و ارایه تصویر غیرحقیقی از دین اسلام به غیرمسلمانان است

این رسانه‌ها تأکیدکردند: مسئولان اسراییلی درنظردارند تفسیر قرآن کریم به زبان عبری را به صورت کتاب منتشرکرده و آن را به زبان‌های ترکی، فارسی، انگلیسی و فرانسه ترجمه‌کنند.

از سوی دیگر، «محمد فؤاد البزاری» رییس انجمن اسلامی دانمارک در‌باره این طرح گفت: هدف از تأسیس پایگاه اطلاع‌رسانی قرآن‌نت و تألیف کتابی در زمینه تفسیر قرآن کریم به زبان عبری و ترجمه آن به زبان‌های مختلف، تلاش برای خدشه‌دارکردن تصویر دین اسلام و معانی و مفاهیم آیات قرآن کریم است.

وی افزود: این اقدام، اعلان جنگ علیه اسلام و شیوه جدید اسراییل برای مبارزه با مسلمانان است و رژیم صهیونیستی پیش از این، فعالیت‌های نظامی و فرهنگی زیادی برای مقابله با مسلمانان انجام داده‌است.

رییس انجمن اسلامی دانمارک گفت: هدف اسراییل از تأسیس پایگاه اطلاع‌رسانی «قرآن‌نت»، تحریف مفاهیم اسلامی و قرآنی نزد مسلمانان به‌ویژه در غرب و ارایه تصویر غیرحقیقی از دین اسلام به غیرمسلمانان است.

اخبار قرآنی (روز جهانی قرآن)

نامگذاری روزی به عنوان

 «روز جهانی قرآن»

 ایده بسیار ارزشمندی است

 

 تفکر و اقدام جهت نامیدن روزی به عنوان روز«جهانی قرآن» امر بسیار ارزشمند و مطلوبی در راستای ترویج فرهنگ قرآنی و حمایت از محرومان و مستضعفان جهان است.

دکتر «علی منتظری» مشاور رئیس جمهور و رئیس پژوهشکده «بهداشت» جهاد دانشگاهی

دکتر «علی منتظری» مشاور رئیس جمهور و رئیس پژوهشکده علوم بهداشتی جهاد دانشگاهی با بیان این مطلب گفت: یکی از محکمات قرآن حمایت از محرومان و مستضعفان جهان است و نامگذاری روزی به عنوان«روز جهانی قرآن» می‌تواند در پیشبرد اهداف این چنینی موثر باشد.

وی تصریح کرد: پرداختن به قرآن کریم باید هم در مقوله شکل و ظاهر قرآن باشد و هم در محتوا و باطن آیات الهی اما در اولویت‌بندی‌ها، باید به محتوا و محکمات قرآن بیشتر توجه شود.

رئیس سابق جهاد دانشگاهی اظهار کرد: کارشناسان، اندیشمندان و فرهیختگان قرآنی باید محکمات قرآن را استخراج کنند و به گسترش تفکر نامگذاری روزی به عنوان روز جهانی قرآن که بسیار زیبا و ارزشمند است کمک کنند.

 رئیس پژوهشکده «بهداشت» جهاد دانشگاهی:
فکر نامگذاری روزی به عنوان روز جهانی قرآن امر بسیار مطلوب و خوبی است و جای کار و تأمل فراوان دارد که روزی مشابه روز جهانی قدس به نام روز جهانی قرآن باشد و در سراسر دنیا متناسب با امکانات متفاوت افراد به صورت همزمان به قرآن بپردازند

وی در ادامه افزود: پی‌گیری برای نامگذاری روزی به عنوان روز جهانی قرآن توسط خبرگزاری قرآنی ایران و سازمان فعالیت‌های قرآنی دانشجویان کشور ذخیره‌ای برای دنیا و آخرت خواهد بود.

رئیس پژوهشکده علوم بهداشتی جهاد دانشگاهی در پایان تاکید کرد: این فکر جای کار و تأمل فراوان دارد و امر بسیار مطلوب و خوبی است که روزی مشابه روز جهانی قدس به نام روز جهانی قرآن باشد و در سراسر دنیا متناسب با امکانات متفاوت، افراد به صورت همزمان به قرآن بپردازند.

خبرگزاری قرآنی ایران(ایکنا) قصد دارد در سلسله گفت‌وگوهایی با کارشناسان، متخصصان و فعالان قرآنی به موضوع نامگذاری روزی به عنوان روز «جهانی» و یا روز «ملی» قرآن بپردازد.

اخبار قرآنی( گردهمایی اساتید قرآنی)

 

گردهمایی اساتید قرآنی

 برای تدوین آئین‌نامه مسابقات کشوردرقم

Go to fullsize imageGo to fullsize imageGo to fullsize image

 همایش دو روزه استادان قرآنی برای تدوین آئین‌نامه مسابقات قرآن کشور در روزهای چهارشنبه و پنج‌شنبه 29 و 30 خرداد ماه جاری به همت سازمان اوقاف و امور خیریه در شهر قم برگزار می‌شود.

 

حجت‌الاسلام «سیدمحمدکاظم موسوی» سرپرست دفتر آموزش و مسابقات قرآن سازمان اوقاف و امور خیریه با بیان این خبر گفت: پیرو مصوبه چهارمین جلسه ستاد عالی هماهنگی مسابقات قرآن کشور این همایش با هدف تصویب آیین‌نامه مسابقات قرآنی برگزار خواهد شد.

وی در ادامه اظهار کرد: این همایش با حضور 30 نفر از استادان قرآنی و بنام که جایگاه ویژه‌ای در این امر دارند برپا می‌شود که در قالب چهار گروه، جلسات بررسی را تشکیل خواهند داد، همچنین دو جلسه عمومی نیز با حضور تمامی استادان طی این دو روز برپا می‌شود.

 حجت‌الاسلام موسوی:
پیرو مصوبه چهارمین جلسه ستاد عالی هماهنگی مسابقات قرآن کشور این همایش با هدف تصویب آیین‌نامه مسابقات قرآنی برگزار خواهد شد.

حجت‌الاسلام موسوی با اشاره به تشکیل چهار کارگروه در این همایش، افزود: پنج جلسه تخصصی در کارگروه‌های؛ صوت و لحن با مسئولیت استاد «شاه‌میوه»، تجوید با مسئولیت استاد «موسوی‌بلده»، حسن حفظ با مسئولیت استاد «آقایی» و وقف و ابتدا با مسئولیت استاد «مستفید» برگزار خواهد شد.

وی خروجی این همایش دو روزه را تدوین آیین‌نامه تخصصی داوری در رشته‌های مختلف و گروه‌های سنی متفاوت دانست و افزود: به عنوان مثال سئوالات مسابقات قرآنی در مرحله استانی و بین‌المللی همچنین آیین‌نامه رقابت‌های بانوان و آقایان باید متفاوت باشد.

سرپرست دفتر آموزش و مسابقات قرآن سازمان اوقاف و امور خیریه در پایان بیان کرد: وجود این موارد ما را بر این داشت تا این همایش را برای تدوین آیین‌نامه مسابقات برگزار کنیم.

اخبار قرآنی( انتشار دانشنامه «جهان اسلام در سال 2008 میلادی»)

انتشار دانشنامه

«جهان اسلام در سال 2008 میلادی»

Go to fullsize image    Go to fullsize image     Go to fullsize image

دانشنامه جامع «جهان اسلام در سال 2008 میلادی» با موضوع بررسی اوضاع مسلمانان در سراسر جهان و نقش مساجد و مراکز اسلامی در ترویج فرهنگ اسلامی 25 خردادماه به همت انجمن تحقیقات و پژوهش‌های اسلامی اردن منتشرشد.

 به نقل از روزنامه اردنی «الدستور»، مطالب این دانشنامه که در هزار صفحه تدوین‌شده، به شیوه موضوعی و دربردانده مطالبی در زمینه حقوق بشر و مساوات اجتماعی در اسلام، از بین بردن ابهامات درباره برخی ارکان اسلام مانند جهاد و نقش مساجد و اهمیت آن در جوامع اسلامی است.

همچنین، کرامت، امنیت و جایگاه زن در اسلام، مبارزه با تروریسم، تندروی و قوم‌گرایی، بیان دیدگاه اسلام درباره مسایل و مختلف معاصر جهان و ارایه تعالیم واقعی قرآن کریم و سنت نبوی(ص) از دیگر موضوعات این دانشنامه است.

در بخش دیگری از این دانشنامه، مشکلات اقلیت‌های مسلمان در کشورهای میانمار، فیلیپین، تایلند و هند، مؤسسه‌های مالی اسلامی، مؤسسه‌های آموزش علوم دینی و اوضاع فلسطین، کشمیر و دارفور و مبارزه مسلمانان در چچن بررسی شده‌است.

همچنین در این دانشنامه، اطلاعات جامعی درباره کشورهای اسلامی به همراه تصاویری از رهبران و رؤسای این کشورها و تصاویری از مراکز و بناهای مهم جوامع اسلامی ارایه‌ شده‌است.

انجمن تحقیقات و پژوهش‌های اسلامی اردن هدف از انتشار این اثر فرهنگی را خدمت به منافع مسلمانان در سراسر جهان دانست و اعلام‌کرد: دانشنامه «جهان اسلام در سال 2008 میلادی» دربردانده اطلاعات جامعی از مسلمانان است که در منبع دیگری یافت‌نمی‌شود.

اخبار قرآنی( نامگذاری اسامی ائمه اطهار برای نوزادان )

 

نامگذاری اسامی ائمه اطهار علیهم السلام

 برای نوزادان بیشترین انتخاب مردم

Go to fullsize image     Go to fullsize image    Go to fullsize image

مدیرکل ثبت احوال استان اردبیل گفت : مجموع نوزادانی که با اسامی ائمه اطهار در استان اردبیل طی سال ۱۳۸۶ شناسنامه دریافت کرده‌اند ۲۰/۷درصد کل دریافت‌کنندگان شناسنامه نوزادان را تشکیل می‌دهند.

وی گفت : ۳۰درصد نیز با اسامی ترکیبی منتسب به ائمه از قبیل امیر رضا ، علی‌اکبر ، محمد حسین ، امیر مهدی و نظایر آن شناسنامه دریافت کرده‌اند.

ایشان افزود : براساس آمارهای ثبت شده در این اداره کل طی سال ۱۳۸۶اسامی زهرا و مهدی به ترتیب با ۵/۲و ۴/۳درصد از کل دریافت‌کنندگان شناسنامه در این استان اولویت‌های اول مردم استان اردبیل در انتخاب نام فرزندان را به خود اختصاص داده‌اند.

وی تصریح کرد: پس از این دو اسم به ترتیب فاطمه ، علی ، محمد ، ابوالفضل ، رضا ، حسین و حسن حایز بیشترین تعداد در دریافت شناسنامه در این مدت در استان اردبیل بوده‌اند.

 

اخبار قرآنی( آغاز ثبت‌نام رایگان ....)

 

آغاز ثبت‌نام رایگان آموزش های قرآنی

 دارالقرآن خانه کارگر تهران 

 

 

ثبت‌نام دوره جدید آموزش‌های رایگان دارالقرآن خانه کارگر تهران ویژه کارگران و خانواده‌های آنان آغاز شد.

«طه محجوب» مسئول دارالقرآن خانه کارگر  با بیان این مطلب گفت: این آموزش‌ها با هدف ترویج فرهنگ قرآنی میان کارگران و خانواده‌های آنان به صورت رایگان در شهر تهران برگزار می‌شود.

وی افزود: این کلاس‌ها شامل دوره‌های طرح مفصل قرآن (آموزش هم‌زمان تفسیر قرآن به همراه روخوانی و روان‌خوانی)، تفسیر، حفظ، قرائت، تجوید، مفاهیم، مترجمی قرآن و غیره است.

محجوب اظهار کرد: در سال گذشته بیش از چهار هزار و 500 نفر از کارگران تهرانی به همراه خانواده خود از دوره‌های رایگان آموزش قرآن دارالقرآن خانه کارگر شهر تهران بهره‌مند شدند که انتظار می‌رود با توجه به امکانات و فضای مناسب به وجود آمده از سوی این مرکز، این تعداد در سال جاری به سه برابر افزایش یابد.

مسئول دارالقرآن خانه کارگر در پایان تصریح کرد: علاقه‌مندان جهت ثبت‌نام می‌توانند به دارالقرآن خانه کاگر تهران واقع در خیابان انقلاب، خیابان ابوریحان، خیابان لبافی‌نژاد، پلاک 85 مراجعه و یا با تلفن 66956598 تماس حاصل کنند.