اخبار قرآنی (افتتاح مرکز بین‌المللی چاپ و نشر قرآن کریم )

 

مرکز بین‌المللی چاپ و نشر قرآن کریم 

  

 در مشهد افتتاح شد   

 

                         

 در آستانه عید سعید غدیر مرکز بین‌المللی چاپ و نشر قرآن کریم وابسته به آستان قدس رضوی روز شنبه با حضور آیت الله هاشمی رفسنجانی رییس مجلس خبرگان رهبری افتتاح شد.   

به گزارش ایرنا مرکز بین‌المللی چاپ و نشر قرآن کریم با اعتبار ‪۲۶۰‬ میلیارد ریال توسط موسسه چاپ و نشر آستان قدس رضوی در زمینی به مساحت ‪۲۲‬ هزار و ‪۲۷۹‬مترمربع و زیر بنای ‪۱۲‬هزار مترمربع در شهرک صنعتی چهار طلاقی واقع در ‪۳۰‬کیلومتری شمال مشهد مورد بهره برداری قرار گرفت .

در مراسم گشایش این مرکز چاپ که آیت الله عباس واعظ طبسی نماینده ولی فقیه در خراسان و تولیت آستان قدس رضوی ، آیت الله اعلم الهدی امام جمعه مشهد و دکتر صلاحی استاندار خراسان رضوی و جمعی از مسوولان فرهنگی و انتشاراتی استان نیز شرکت داشتند،رییس هئیت مدیره موسسه چاپ و نشر آستان قدس رضوی ظرفیت این چاپخانه را ‪۱۰‬هزار شمارگان کتاب با جلد ضخیم و نازک در سال بیان کرد.

امیر خوراکیان افزود: مرکز بین‌المللی چاپ و نشر قرآن کریم که ماشین آلات آن از کشور آلمان خریداری شده که توان چاپ و صحافی پنج هزار جلد قرآن کریم و پنج هزار جلد کتاب علمی دانشگاهی و مذهبی با جلد ضخیم و نازک چاپ و صحافی نماید.