اخبار قرآنی (تولید نرم‌افزار «الرحمن» توسط نهاد نمایندگی رهبری

نرم‌افزار قرآنی «الرحمن» توسط نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه‌ها تولید شد

نرم‌افزار جامع قرآنی «الرحمن»، به همت نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها، تولید و روانه بازار شد.

 این نرم افزار جامع قرآن کریم شامل ترتیل، قرائت، تفسیر، ترجمه، تلاوت مجلسی، معجم و بخش‌های دیگر است.

پخش ترتیل، با صدای استاد «منشاوی» و «پرهیزگار» و نیز پخش تحقیق کامل قرآن با صدای استاد «عبدالباسط»، همراه با نمایش متن و ترجمه و با امکان قرائت آیات تا 10 بار، از امکانات عمده این نرم‌افزار قرآنی است.

متن کامل تفسیر نمونه و المیزان با امکان جستجو و چاپ، 92 پرسش و پاسخ قرآنی و ترجمه گویای قرآن به زبان انگلیسی، همراه با نمایش همزمان ترجمه متن قرآن به دو زبان فارسی و انگلیسی از بخش‌های دیگر این نرم‌افزار است.

41 قطعه تلاوت مجلسی از اساتید مشهور مصر و معجم کامل قرآن کریم همراه با متن کامل کتاب «واژه‌های نور»، با امکان جستجو و چاپ در این نرم‌افزار وجود دارد.

سه قطعه فیلم از استاد «شحات انور»، «احمد نعینع» و «غلوش»، پخش خودکار قرآن در ساعت‌های معین با انتخاب قاری، سوره و یا جزء دلخواه، از قابلیت‌های دیگر این نرم‌افزار قرآنی است.

اخبار قرآنی ( کتاب «غدیر در قرآن» منتشرشد )

کتاب «غدیر در قرآن» منتشرشد

 کتاب «غدیر در قرآن» نوشته «مرتضی مهدوی یگانه» برای نخستین‌بار از سوی انتشارات جمهوری منتشرشد.

 این کتاب در دو بخش و با استناد بر 40 آیه و 40 حدیث به آیاتی که مستقیماً در روز غدیر و آیات دیگری که در ارتباط با واقعه غدیر خم نازل شده است می‌پردازد.

در بخش نخست این کتاب، چهل آیه از قرآن کریم درباره موضوع غدیر آورده شده و سپس در بخش دوم، چهل حدیث به رشته تحریر درآمده است.

از این چهل آیه تعدادی مستقیماً با غدیر ارتباط دارد یعنی در روز هجدهم ذی‌حجه سال دهم هجرت در بیابان نازل شده و باقی آن‌ها در مراحل گوناگونی که به نوعی با مسأله غدیر مرتبط است نازل یا در سخنان رسول گرامی اسلام(ص) و امامان معصوم(ع) مورد استشهاد قرار گرفته است.

در مقدمه کتاب با توجه به محتوای اثر به قلم مؤلف آمده است: «از جمله آن‌چه در این کتاب آمده، چهل آیه و بلکه «چهل عنوان» از قرآن درباره موضوع غدیر است که برخی از آن‌ها شامل دو یا چند آیه است که در یک عنوان آمده است. بنابراین اگر تمامی آن‌ها را در نظر بگیریم بسیار بیشتر از چهل آیه خواهد شد.

این‌ها جلوه‌هایی از غدیر در قرآن است و چه بسیار جلوه‌های دیگر از آن در کتاب خدا وجود دارد که باید دستمایه تحقیق و پژوهش قرار گیرد، زیرا غدیر شاهراه اصلی و بزرگ هدایت است و سعادت بشریت است.»

چاپ نخست کتاب غدیر در قرآن را نشر جمهوری اخیراً با 3000 نسخه شمارگان و 1500 تومان روانه بازار کرده است.

اخبار قرآنی (انتشار کتاب پرسمان قرآنی کودک )

کتاب «پرسمان قرآنی کودک» با مطلب «داستان‌های قرآنی» منتشرشد

 کتاب «پرسمان قرآنی کودک» با مطلب «داستان‌های قرآنی» نوشته «غلامرضا حیدری ابهری» به‌کوشش مرکز فرهنگ و معارف قرآن منتشرشد.

 در این کتاب با هدف آشنایی بیشتر کودکان با قرآن تألیف شده است.

تلاوت قرآن، اصول حفظ کردن، نکته‌های تجویدی، علوم قرآنی، ترجمه و تفسیر، داستان‌های قرآنی، معارف قرآن، فروع دین و احکام عملی، اخلاق و دانستنی‌های قرآن عنوان‌های کلی فصل‌های این کتاب را تشکیل می‌دهند و در هریک از این فصل‌ها، موضوع‌های گوناگونی به‌صورت سؤال و جواب مطرح شده است.

این کتاب درحقیقت راهنما و منبعی برای والدین و مربیان قرآنی است و نویسنده، پرسش‌هایی را که در محدوده موضوع‌های قرآنی برای کودکان ایجاد می‌شود، گرد‌آوری کرده و به‌گونه‌ای ساده و روان پاسخ داده است.

همچنین نویسنده در این کتاب کوشیده است تا با جهت‌دهی و موضوع‌بندی مطالب و آموزه‌های قرآنی، انس و ارتباط صمیمانه‌ای را بین کودک و قرآن برقرار سازد.

کارشناسان مرکز فرهنگ و معارف قرآن با این هدف که پاسخ‌گویی به پرسش‌های قرآنی، آن‌هم در حوزه کودک و نوجوان، دقت‌ها و ظرافت‌های خاصی را می‌طلبد و باید در این زمینه بسیار مهم به یاری والدین کودکان مسلمان بیایند نشر این کتاب را به عهده گرفته‌اند.

این کتاب با شمارگان 3000 نسخه، در 172 صفحه و به‌کوشش مرکز فرهنگ و معارف قرآن منتشرشد.

اخبار قرآنی (بررسی طرح شورای عالی قرآن در صحن علنی مجلس )

طرح شورای عالی قرآن در صحن علنی مجلس مطرح می‌شود

طرح شورای عالی قرآن، یک تا دو هفته آینده با قید فوریت در صحن علنی مجلس شورای اسلامی مطرح می‌شود.

«لاله افتخاری» رئیس فراکسیون قرآن و عترت مجلس شورای اسلامی، در گفت‌و‌گو با خبرگزاری قرآنی ایران(ایکنا) با بیان این مطلب گفت: قرار بود طرح شورای عالی قرآن در ماه مبارک رمضان در مجلس شورای اسلامی مطرح شود و امیدوار بودیم در این ماه طرح را در صحن علنی مجلس مطرح کنیم که به علت مطرح شدن اصل 44 قانون اساسی و تعطیلی کمیسیون‌ها، موفق به ارایه آن نشدیم.

وی افزود: تمام تلاش مجلس در روزهای قبل برای تصویب اصل 44 بود و به همین دلیل ما طرح شورای عالی قرآن را نتوانستیم مطرح کنیم که با اتمام کار اصل 44 در روزهای آینده طرح شورای عالی قرآن را در صحن علنی مطرح خواهیم کرد.

افتخاری تاکید کرد: به احتمال زیاد در همین روزها و شاید هفته‌ی آینده که به نظرات دیگران نیز بستگی دارد، طرح شورای عالی قرآن را مطرح و مصوب کنیم.

یادآوری می‌شود، بر اساس این طرح، قرار است تمامی امور قرآنی کشور زیر نظر این شورا که ریاست آن با رئیس جمهور است، قرار گیرد و حتی در سطحی بالاتر از یک وزارتخانه به هدایت و نظارت امور قرآنی بپردازد.

اخبار قرآنی (آغاز به کار ستاد عالی هماهنگی مسابقات قرآنی کشور )

ستاد عالی هماهنگی مسابقات قرآنی کشور آغاز به کار کرد

 اولین جلسه ستاد عالی هماهنگی مسابقات قرآنی کشور با حضور نمایندگان نهادها و سازمان‌های قرآنی کشور در محل سازمان اوقاف و امور خیریه برگزار شد.

 این جلسه با قرائت آیاتی از کلام‌الله مجید آغاز شد و سپس حجت‌الاسلام مصلحی نماینده ولی‌فقیه سرپرست سازمان اوقاف و امور خیریه طی سخنانی اظهار کرد: به دنبال ابلاغ معاون اول رئیس جمهور به همه دستگاه‌ها، این اولین جلسه از سلسله جلسات هماهنگی مسابقات قرآنی است تا در بحث مسابقات قرآنی کشوری و بین‌المللی هماهنگی‌های لازم ایجاد شود.

مصلحی، ترویج قرآن و معارف قرآنی در میان اقشار مختلف جامعه، ارتقای کمی و کیفی مسابقات قرآنی متناسب با اهداف و شئون نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران، ایجاد انسجام و هماهنگی بین دستگاه‌های برگزار کننده مسابقات قرآنی، استفاده بهینه از ظرفیت‌های بخش‌های دولتی و مردمی جهت برگزاری مسابقات قرآنی را از اهداف تشکیل ستاد عالی هماهنگی مسابقات قرآنی کشور اعلام کرد.

همچنین سیاست‌گذاری و تعیین خط‌مشی کلان مسابقات قرآنی با هماهنگی دفتر مقام معظم رهبری، هدایت، نظارت و ارزشیابی مستمر مسابقات قرآنی، تصویب ضوابط و استانداردهای برگزاری مسابقات قرآنی، بررسی طرح‌ها و درخواست‌های دستگاه متقاضی برگزای مسابقات قرآنی داخلی و صدور مجوز در صورت احراز شرایط از وظایف این ستاد خواهد بود.

حجت‌الاسلام مصلحی، بررسی طرح‌ها و درخواست‌های دستگاه‌های متقاضی، برگزاری مسابقات بین‌المللی قرآن و تصویب برنامه اجرایی و صدور مجوز در صورت احراز شرایط، تعیین ضوابط اعزام نمایندگان قرآنی جمهوری اسلامی ایران (اعم از داور، قاری، حافظ و ...) به مسابقات قرآنی سایر کشورها و تصویب چگونگی مشارکت دستگا‌های اجرایی کشور در مسابقات بین‌المللی سایر کشورها را نیز از دیگر وظایف ستاد بیان کرد.

وی در ادامه به اعضای ستاد اشاره و اظهار کرد: نماینده ولی فقیه و سرپرست سازمان اوقاف و امور خیریه (رئیس ستاد)، بالاترین مقام مسئول در امور قرآنی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی (نائب ریس9)،نماینده شورای هماهنگی فعالیت‌های قرآن و عترت دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی، نماینده تام‌الاختیار وزارت آموزش‌وپرورش، بالاترین مقام مسئول در برگزاری مسابقات قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه، نماینده تام الاختیار سازمان تبلیغات اسلامی، نماینده تام الاختیار ستاد کل نیروهای مسلح، نماینده تام الاختیار سازمان صداوسیمای جمهوری اسلامی ایران، نماینده اتحادیه تشکل‌های قرآنی مردمی کشور و سه نفر از صاحب‌نظران در برگزاری مسابقات قرآنی به پیشنهاد دبیر و تأیید اعضا که در جلسه آینده تعیین می‌شوند از مسئولان و اعضای ستاد هستند.

 حجت‌الاسلام مصلحی:
این ستاد مانعه برای انجام فعالیت‌ها و مسابقات قرآنی نخواهد بود بلکه برای جلوگیری از استفاده روبنایی از مباحث قرآنی و نشر و ترویج فعالیت‌های قرآنی خواهد بود.

وی تاکید کرد در جلساتی که برای مسابقات بین‌المللی قرآن کریم تصمیم‌گیری می‌شود، علاوه بر اعضای یاد شده، نمایندگان تام الاختیار وزارت امور خارجه و سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، همچنین دبیر کمیته اعزام و دعوت قراء در ستاد نیز حضور می‌یابند.

حجت‌الاسلام‌ مصلحی جلسات ستاد را هر سه ماه یک بار با دعوت رئیس ستاد اعلام و عنوان کرد: در حال حاضر برای تشکیل کمیته‌ها و تعیین مسئولیت افراد جلسات به صورت ماهیانه برگزار می‌شود تا روال کار به حالت مشخص و معینی برسد و در ادامه جلسات به منوال هر سه ماه یک‌بار برمی‌گردد.

کمیته‌های تخصصی؛ کمیته علمی و فنی، کمیته طرح و برنامه، کمیته تبلیغات و اطلاع‌رسانی، کمیته نظارت و ارزیابی به منظور انجام کارشناسی امور مورد نیاز ستاد، زیر نظر ستاد تشکیل می‌شوند.

وی فعال بودن ستاد را در گرو فعالیت کمیته‌ها دانست و گفت: امیدوارم ستادی پویا تشکیل شود و مشکلات موجود را به نوعی شایسته رفع کنیم البته در سال گذشته به نوعی این بحث آغاز شد و امسال به نحو بهتری آن را ادامه خواهیم داد.

در ادامه این نشست«حسین ساری» مدیر شبکه سیمای قرآن در ادامه این جلسه، مسابقات را مقوله مهمی برای جذب و نگهداری و ایجاد انگیزه دانست و تصریح کرد: مسابقه خودش هدف نیست بلکه شیوه و تکنیکی برای اهداف بالاتر است، همیشه در سیاست‌گذاری‌ها باید نگاهی به راهبردهای کلان داشته باشیم تا به اهداف خود دست یابیم.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین«رنجبران» نماینده نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها در ادامه این نشست به لزوم اثربخشی مناسب فعالیت‌های ستاد اشاره و بیان کرد: نظارت هم باید در حوزه محتوایی انجام کار صورت بگیرد و هم در بودجه‌های کلان و در بخش‌های مختلف نظارت متناسب انجام شود.

سرابی با تشکر از راه‌اندازی ستاد، سیر راه‌اندازی این ستاد را از سال 1370 و پیرو مشکلات و مسایل مطرح‌شده از سوی رهبر معظم انقلاب اعلام و اظهار امیدواری کرد این ستاد برای مرتفع شدن مشکلات تلاش کند.

مصلحی بار دیگر در ادامه تصریح کرد: این ستاد مانعی برای انجام فعالیت‌ها و مسابقات قرآنی نخواهد بود بلکه مانعی برای جلوگیری از استفاده روبنایی از مباحث قرآنی و نشر و ترویج فعالیت‌های قرآنی خواهد بود.

 مسئول شبکه قرآن سیما:
مسابقه خودش هدف نیست بلکه شیوه و تکنیکی برای اهداف بالاتر است. همیشه در سیاست‌گذاری‌ها باید نگاهی به راهبردهای کلان داشته باشیم تا به اهداف خود دست یابیم.

وی در ادامه، حجت‌الاسلام احمدیان(معاون فرهنگی سازمان اوقاف و امور خیریه)را به عنوان دبیر ستاد معرفی کرد و خطاب به مسئولان حاضر گفت: در این ستاد به صورت جدی و فعال همکاری کنید و صرف حضور در جلسه نباشد و امیدواریم دبیرخانه فعال و کمیته‌های پویا داشته باشیم.

در انتها احمدیان دبیر منتخب ستاد، روند مسابقات قرآنی گذشته در کشور را تشریح کرد و ساماندهی وضعیت قرآنی را از اهداف عمده ستاد دانست و اظهار کرد: مشکلات مسابقات در جلسات بعدی به صورت مبسوط بیان خواهد شد.

یاداوری می‌شود، «محمد مهدی بحرالعلوم» نماینده سازمان تبلیغات اسلامی، «علیرضا رستگاران» نماینده وزارت آموزش‌وپرورش،« ابوالفضل رهنما» از طرف وزارت امور خارجه، سید «علی سرابی »دبیر کمیته اعزام و دعوت از قراء، «کریم دولتی» نماینده کمیته اعزام و دعوت از دفتر مقام معظم رهبری، «محمد حسین فریدونی» نماینده اتحادیه تشکل‌های قرآنی کشور، «حسین ساری» مدیر شبکه قرآن سیما، «داود رنجبران» نماینده نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها، سید «علی نواب» معاون سازمان امور خیریه، «مصلحی» نماینده مقام معظم رهبری و سرپرست اداره اوقاف و امور خیریه و«احمدیان» معاون فرهنگی سازمان اوقاف و امور خیریه از مسئولان و حاضران در این نشست بودند.

اخبار قرآنی (نشست «موعود در مسیحیت» در قم)

نشست «موعود در مسیحیت» در قم برگزار شد

دومین نشست از سلسله نشست‌های موعودگرایی در ادیان ابراهیمی با موضوع «موعود در مسیحیت» در پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی قم برگزار شد.

«اسقف اعظم» انجمن کلیسای آشوری، کلدانی و کاتولیک ایران در این نشست با اشاره به مشترکات بین مسلمانان و مسیحیان گفت: در بحران تأسف‌آور دنیای امروز از مشترکات دینی و مذهبی خود استفاده کنیم.

 اسقف‌اعظم‌انجمن‌کلیسای‌آشوری،‌کلدانی‌وکاتولیک‌ایران:
ما معتقدیم در آخرالزمان مسیح با جلال و شکوه ظهور می‌کند و بشریت از یک شادی و محبت کامل در سایه خدا برخوردار خواهند شد.

وی پایبندی به وحدانیت خدا را از جمله مشترکات مسیحیت و مسلمانان دانست و اظهار کرد: ما برای خدا شریک قائل نمی‌شویم اما برداشت مسیحیت و مسلمانان از خدای واحد یکسان نیست.

«اسقف گرمور» با بیان این که ریشه اصلی بحران‌های امروز دردنیا در معنویت است، گفت: جهانی که تنها براساس مادیات شکل بگیرد و محکوم به فنا و نابودی است.

وی در ادامه با اشاره به برخی از اعتقادات مسیحیت خاطرنشان کرد: اگر به مرگ و رستاخیز حضرت مسیح معتقد نباشیم نمی‌توانیم به ظهور معتقد باشیم و این سه با هم ارتباط اساسی دارند.

اسقف اعظم انجمن کلیسای آشوری، کلدانی و کاتولیک ایران در پایان گفت: ما معتقدیم در آخرالزمان مسیح با جلال و شکوه ظهور می‌کند و بشریت از یک شادی و محبت کامل در سایه خدا برخوردار خواهند شد.

اخبار قرآنی(زندگینامه‌ ن تصویری ویسنده اولین تفسیر شیعی )

زندگینامه‌ نویسنده اولین تفسیر شیعی به زبان فارسی تصویر می‌شود

زندگی «شیخ ابوالفتوح رازی» نویسنده اولین تفسیر شیعی از قرآن به زبان فارسی توسط «سعید شاپوری» برای تهیه‌ یک مجموعه‌ تلویزیونی نوشته می‌شود.

«سعید شاپوری» نمایشنامه‌ و فیلمنامه‌نویس دینی کشور و نویسنده این سریال  گفت: اولین تفسیر فارسی زبان قرآن به نام «روض الجنان و روح الجنان» توسط «شیخ ابوالفتوح رازی» در قرن ششم نوشته شد که ایرانی و ساکن ری بود. پیش از او تمام تفاسیر به زبان عربی و توسط طبری، طبرسی و ... کار شده بود.

وی ادامه داد: نگارش این اثر به سفارش سیما فیلم برای پخش در 13 قسمت آغاز شده که در ابتدا منابع تاریخی محدودی برای دستیابی به زندگی‌نامه این شخصیت داشتم اما با تحقیق در رساله یوحنا، رساله حسنیه، متن کتاب تفسیر خودش و کتاب‌های شاگردانش مرحله تحقیق را تمام کردم و وارد نگارش شده‌ام.

شاپوری توضیح داد: شخصیت‌های اصلی در این اثر 10 نفر هستند که در کنار شخصیت‌های فرعی تعداد زیادی را تشکیل می‌دهند. نام اثر نیز «شمع فروزان» است که احتمالا تغییر خواهدکرد.

وی درباره هدف خود از انجام این کار گفت: هدف اصلی تأثیر اقدام شیخ ابوالفتوح رازی در تاریخ اسلام و در ایران است که با توجه به دیدگاه دینی او در دوره تاریخی‌ زندگیش و منابعی که در دست است، در نهایت درامی که در جهت محتوای کلی رساله فارسی قرآن و ... باشد، ساخته‌ خواهد شد.

اخبار قرآنی

زندگینامه‌ نویسنده اولین تفسیر شیعی به زبان فارسی تصویر می‌شود

زندگی «شیخ ابوالفتوح رازی» نویسنده اولین تفسیر شیعی از قرآن به زبان فارسی توسط «سعید شاپوری» برای تهیه‌ یک مجموعه‌ تلویزیونی نوشته می‌شود.

«سعید شاپوری» نمایشنامه‌ و فیلمنامه‌نویس دینی کشور و نویسنده این سریال  گفت: اولین تفسیر فارسی زبان قرآن به نام «روض الجنان و روح الجنان» توسط «شیخ ابوالفتوح رازی» در قرن ششم نوشته شد که ایرانی و ساکن ری بود. پیش از او تمام تفاسیر به زبان عربی و توسط طبری، طبرسی و ... کار شده بود.

وی ادامه داد: نگارش این اثر به سفارش سیما فیلم برای پخش در 13 قسمت آغاز شده که در ابتدا منابع تاریخی محدودی برای دستیابی به زندگی‌نامه این شخصیت داشتم اما با تحقیق در رساله یوحنا، رساله حسنیه، متن کتاب تفسیر خودش و کتاب‌های شاگردانش مرحله تحقیق را تمام کردم و وارد نگارش شده‌ام.

شاپوری توضیح داد: شخصیت‌های اصلی در این اثر 10 نفر هستند که در کنار شخصیت‌های فرعی تعداد زیادی را تشکیل می‌دهند. نام اثر نیز «شمع فروزان» است که احتمالا تغییر خواهدکرد.

وی درباره هدف خود از انجام این کار گفت: هدف اصلی تأثیر اقدام شیخ ابوالفتوح رازی در تاریخ اسلام و در ایران است که با توجه به دیدگاه دینی او در دوره تاریخی‌ زندگیش و منابعی که در دست است، در نهایت درامی که در جهت محتوای کلی رساله فارسی قرآن و ... باشد، ساخته‌ خواهد شد.

اخبار قرآنی (تمام موسسات قرآنی دارای سایت اینترنتی می شوند )

تمام موسسات قرآنی دارای سایت اینترنتی می شوند

مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: تمام موسسات قرآنی از یک ماه آینده دارای سایت اینترنتی به صورت رایگان خواهند شد.

 محمدعلی خواجه پیری شامگاه گذشته در نشست اصحاب قرآنی و مراسم تجلیل از خادمان قرآنی اصفهان اظهار داشت: دولت نهم در راستای حمایت از موسسات قرآنی کلیه این موسسات را به صورت رایگان مجهز به سایت اینترنتی خواهد کرد که کلیه این سایتها به یکدیگر لینک خواهند شد.

 

وی تاکید کرد: در حال حاضر این طرح به صورت آزمایشی در مساجد انجام می شود و بودجه مربوط به راه اندازی سایت های قرآنی از طریق وزارت خانه تهیه خواهد شد.

 

رئیس مرکز توسعه و ترویج فعالیت های قرآنی وزارت فرهنگ و ارشاد همچنین با اشاره به این که دولت نهم در راستای کمک به مجامع قرآنی گام های موثری برداشته است خاطر نشان کرد: جوامع قرآنی باید به گونه ای عمل کنند که بتوانند روی پای خود ایستاده و از کمک دولت بی نیاز شوند.

 

وی ادامه داد: مرکز توسعه و ترویج فعالیت های قرآنی در نظر دارد تا فعالیت های مراکز قرآنی را جهت دار کند و از آنجا که در این مراکز اجبار جواب نمی دهد حمایت از آنها باید به گونه ای انجام شود که آموزش و پژوهش را جهت دار کند در همین راستا نیز پس از پالایش های اساسی، 15 طرح جامع برای جهت دهی موسسات قرآنی ارائه شده است.

 

خواجه پیری همچنین در بخش دیگری از سخنان خود افزود: تعلیم 10 هزار حافظ قرآنی حداکثر ظرف مدت سه سال آینده در یک برنامه متمرکز نیز از دیگر برنامه های این بخش است که در این طرح بر اساس دریافت خروجی اعتبار باقی مانده لازم به موسسات قرآنی پرداخت خواهد شد.

 

وی یادآور شد: در این طرح در سه سال آینده 10هزار نفر حافظ قرآن، 20 هزار حافظ بیست جزء قرآن و 10 هزار نفر حافظ 10جزء قرآن کریم خواهیم داشت.

 

خواجه پیری افزود: همچنین در نظر داریم تا به تعلیم 60 هزار نفر در دوره آموزش مفاهیم قرآنی بپردازیم تا سرانجام حاصل آن به نظام مقدس اسلامی ارائه شود.

 

این مسئول همچنین عنوان کرد: تمامی مهدکودک های کشور قرآن محور خواهند شد و این طرح در برنامه کاری امسال قرار گرفته است.

 

وی بیان داشت: در این خصوص طرح تربیت هشت هزار مربی در دستور کار قرار گرفته و با سازمان بهزیستی هماهنگ شده است و 50 درصد از اعتبارات لازم توسط بهزیستی و 50 درصد باقی مانده نیز توسط ارشاد پرداخت خواهد شد.

 

خواجه پیری همچنین درباره برخی اعتبارات طرح های قرآنی اعلام کرد: در برنامه بودجه امسال 20 درصد برای تجهیزات قرآنی، 10 درصد برای ساختمان و 10 درصد برای پژوهش و طرح های پژوهشی اختصاص یافته است.

 

معاون وزیر همچنین از بیمه جامعه قرآنی خبر داد و افزود: برنامه ریزی برای تحت پوشش قرار گرفتن فعالان قرآنی تمام شد و به زودی دو هزار و 500 نفر از فعالان قرآنی در یک رتبه بندی بیمه خواهند شد.

اخبار قرآنی (تاسیس دانشکده علوم قرآنی در کیش)

تاسیس دانشکده علوم قرآنی در کیش

نماینده ولی‌فقیه و سرپرست سازمان اوقاف و امور خیریه در مراسم اختتامیه مسابقات قرآن و اذان کیش از تاسیس دانشکده علوم قرآنی در این منطقه خبر داد.


به گزارشی به نقل از"رادمند"معاون فرهنگی روابط عمومی و امور فرهنگی منطقه ازاد کیش، حجت‌الاسلام"حیدر مصلحی"در این مراسم افزود: برای گسترش فضای معنوی در جزیره کیش و به منظور رشد و توسعه علوم قرآنی، با همکاری سازمان منطقه آزاد کیش در آینده‌ای نزدیک، دانشکده علوم قرآنی در این جزیره زیبا راه‌اندازی می‌شود.

مصلحی، تربیت قرآنی را اساس پیشرفت و تکامل هر جامعه‌ای دانست و اعلام کرد: اگر جامعه‌ای تربیت قرآنی و مفاهیم دینی را الویت کاری خود قرار دهد، قسط و عدل در آن جامعه نمودار خواهد شد.
مصلحی به ایجاد فضاسازی عدالت‌خواهی در جامعه ایران اسلامی اشاره کرد و گفت: با محور قراردادن قرآن و مفاهیم قرآن در جامعه، فضای عدالت محوری در جامعه شکل خواهد گرفت.
رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه ضمن تقدیر و تشکر از مسئولان منطقه آزاد کیش برای برگزاری ششمین دوره پیاپی مسابقات قرآن و اذان اظهار امیدواری کرد که در آینده‌ای نزدیک، مسابقات قرآنی منطقه خلیج فارس با حضور کشورهای همسایه در کیش برگزار شود.