نمایشگاه قرآن از 26 شعبان تا 26 رمضان دائر می‌شود

نمایشگاه قرآن  

از 26 شعبان تا 26 رمضان دائر می‌شود

  
به گزارش ایکا، حجت‌الاسلام والمسلمین حمید محمدی، قائم مقام وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در امور قرآنی و رئیس مرکز هماهنگی، توسعه و ترویج فعالیت‌های قرآنی کشور، امروز، یکشنبه 11 اردیبهشت‌ماه، در نشست خبری با اصحاب رسانه، برنامه‌های این مرکز را در سال جاری تشریح کرد.

قائم مقام وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در خصوص تشریح برنامه‌‌های نوزدهمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم در سال جاری خاطرنشان کرد: شعار نمایشگاه قرآن امسال «قرآن، کتاب بیداری مسلمین» انتخاب شده بود که به دلیل فراگیر شدن و عمومیت آن و تحولات اخیر منطقه، شعار «قرآن؛ کتاب بیداری» به عنوان شعار امسال انتخاب شده است.

وی تصریح کرد: این دوره از نمایشگاه قرآن، در مجموع دارای 30 بخش ستادی و غیرستادی است. بخش‌هایی با مضمون بررسی ریشه‌ها و عوامل قرآن‌سوزی، جریان بیداری اسلامی، غرفه‌های هنرهای مفهومی با مضامینی مانند انقلاب اسلامی و ولایت، عترت و ولایت، خلاصه‌ای از جشنواره امام رضا(ع) از جمله بخش‌های جدید در نمایشگاه قرآن امسال به شمار می‌روند.

ساعت کار نمایشگاه قرآن یک ساعت افزایش یافت
رئیس مرکز هماهنگی، توسعه و ترویج فعالیت‌های قرآنی کشور گفت: جشنواره تلاوت‌های برتر قرآن کریم توسط قاریان داخلی و خارجی از دیگر بخش‌های این نمایشگاه است. ساعت کار نمایشگاه از ساعت 17 تا یک بامداد و نمایشگاه نوزدهم از 26 شعبان تا 26 رمضان دائر می‌شود، همچنین اختتامیه برخی از جشنواره‌های «آیات» نیز در نمایشگاه قرآن برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: ویژه‌برنامه‌ای با عنوان «مناجات شبانه» نیز از ساعت یک تا سه بامداد با حضور بهترین مناجات‌خوان‌ها تدارک دیده شده است که در فضای صحن شبستان اجرا می‌شود. البته اجرای این برنامه منوط به این است که از لحاظ امنیتی اجرای این برنامه در چنین ساعتی مشکل‌ساز نباشد.

قائم مقام وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در امور قرآنی بیان کرد: علاوه بر این نمایشگاه، 300 نمایشگاه قرآن نیز در مراکز استان‌ها و شهرستان‌ها در نظر گرفته شده است که طی سال جاری برپا می‌شود، همچنین در حاشیه 10 مسابقه قرآن اوقاف و امور خیریه در شهرستان‌ها، نمایشگاه قرآن به صورت آزمایشی برگزار شده است تا فضای قرآنی را در کنار این مسابقات به بازدیدکننده منتقل کند.