قرآن منسوب به امام حسین (ع) به نمایش درآمد

 

  قرآن منسوب به دستخط امام  حسین (ع) اهدایی رهبرمعظم به نمایش درآمد

  

  

                    

 

 جلوه هایی ازقرآن خطی امام حسین (ع) اهدایی مقام معظم رهبری به کتابخانه مرکزی آستان قدس رضوی که به خط کوفی بر روی پوست آهو کتابت شده در مرکز همایش های آستان قدس رضوی در معرض نمایش عموم قرار گرفته است.

 

به گزارش ایرنا رئیس روابط عمومی وامور بین الملل سازمان کتابخانه‌ها،موزه‌ها و مرکزاسناد آستان قدس رضوی بابیان این‌مطلب گفت: علاوه بر این نسخه نفیس، ازمیان آثار فراوان خطی با موضوع امام حسین(ع) وماه محرم موجود درگنجینه مخطوطات کتابخانه مرکزی آستان قدس رضوی تعدادی آثار نفیس انتخاب ودر معرض نمایش عموم قرارگرفته است.
مهدی قیصری نیک خاطر نشان کرد: در این مجموعه آثار به نمایش درآمده کتابهای خطی ارزشمندی مانندزیارت عاشورا، منبع البکاء، شرح زیارت عاشورا، ترجمه مفتاح البکاء، وقایع عاشورا و امام حسین(ع) نیز وجود دارد.
وی با بیان اینکه سازمان کتابخانه‌ها،موزه‌ها و مرکزاسناد دارای بیش از13میلیون منبع اطلاعاتی شامل کتاب خطی وچاپ سنگی،اشیای موزه ای، اسناد تاریخی، مطبوعات قدیمی، کتاب چاپی و مواد دیداری وشنیداری است ؛ افزود: از این پس آثار نفیس خطی،چاپ سنگی واسناد تاریخی به مناسبت های مختلف انتخاب ودرمرکز نمایشگاه هاو همایش های آستان قدس رضوی در معرض نمایش عموم قرار می گیرد.

۱۱ هزار قرآن روی کتابخانه دیجیتال «رسان» قرار می‌گیرد

 

بیش از ۱۱ هزار قرآن و نسخ خطی 

 

 روی کتابخانه دیجیتال «رسان» قرار می‌گیرد   

              

                

کتابخانه مجلس شورای اسلامی در تلاش است تا پایان سال جاری بیش از 11 هزار قرآن و نسخ خطی موجود در گنجینه خطی خود را روی کتابخانه دیجیتالی «رسان» قرار دهد.

«احسان‌الله شکراللهی»، مدیر روابط عمومی و امور بین‌الملل کتابخانه مجلس، در گفت‌وگو با خبرگزاری قرآنی ایران (ایکنا)، با اعلام این خبر، گفت: پس از افتتاح کتابخانه دیجیتالی «رسان» در شبکه داخلی(اینترانت) که روز گذشته، 20 بهمن ماه صورت گرفت، نسخه دیجیتالی 5000 قرآن خطی و نسخ خطی کتابخانه مجلس در کتابخانه دیجیتالی رسان قرار گرفت.

وی ادامه داد: این روند با دیجیتالی کردن نسخه‌ها و قرآن‌های خطی کتابخانه ادامه پیدا می‌کند و در تلاش هستیم تا پایان سال این تعداد را به 11 هزار نسخه برسانیم.

شکراللهی تصریح کرد: با اضافه کردن رسائل و ملحقات به این مجموعه، پیش‌بینی می‌شود این تعداد حتی به بیش از 11 هزار نسخه نیز برسد.

یادآوری می‌شود، مراسم افتتاح کتابخانه عمومی دیجیتالی نسخه‌ها و قرآن‌های خطی کتابخانه مجلس شورای اسلامی، سه‌شنبه، 20 بهمن در محل این کتابخانه با حضور «سیدعلی موسوی‌گرمارودی» و حجت‌الاسلام و المسلمین «رسول جعفریان» رئیس کتابخانه مجلس برگزار شد.

همچنین در این مراسم، شکراللهی درباره روند انتخاب نام این کتابخانه گفت: از میان 52 اسم پیشنهاد شده برای کتابخانه دیجیتالی نسخه‌های خطی، عنوان «رسان» مخفف «رهاورد سامان‌دهی اندیشه‌های نهفته» برگزیده شد.