نخستین جشنواره قرآنی فیلم فجر سال آینده برگزار می‌شود

نخستین جشنواره قرآنی فیلم فجر سال آینده برگزار می‌شود

 ‪ 
   


 رییس مرکز توسعه و ترویج فعالیت‌های قرآنی از راه اندازی اولین جشنواره قرآنی بین‌المللی فیلم فجر در سال ‪ ۸۹‬با ارائه بخش تئاتر، فیلم کوتاه و بلند با موضوعات قرآنی خبر داد.

به گزارش ایرنا ازمرکز خبر حوزه، حجت‌الاسلام والمسلمین حمید محمدی با بیان این مطلب افزود: سال آینده مسابقات هنرهای تجسمی، نقاشی، نماد سازی، انیمیشن، فیلم نامه، مستند سازی، نشریات و سایت‌ها را با موضوعات مربوط به قرآن و عترت و همچنین درگاه بزرگ قرآن کریم برای گسترده کردن فعالیت های اینترنتی قرآنی راه اندازی خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: برای ورود کارشناسی دقیق و آگاهانه به این عرصه باید حوزه‌های علمیه در زمینه قرآن و عترت تحقیقات گسترده انجام دهند و طلاب خواهر پیشگامان این راه باشند.

محمدی ،جریان ولایت و امامت را هدف اصلی و اساسی قرآن کریم دانست و اظهارداشت: برای توسعه فرهنگ قرآنی در جامعه، باید از شناخت قرآن، روخوانی، روان خوانی، حفظ، مفاهیم، تفسیر و ترجمه شروع کرد و آموزش‌های قرآنی، جشنواره‌ها و مسابقات در این راستا نقش موثری دارند.

او گفت: توجه به قرآن ،توجه به فطرت و فضیلت‌های انسانی است و ایمان به کتاب و رفتار قرآنی در تعالی فرهنگی جامعه بسیار موثر است.

رییس مرکز ترویج و توسعه فعالیت‌های قرآنی ادامه داد: برای پراکنده کردن عطر قرآن در جامعه باید قرآن را به زیباترین شکل ارائه کرد و از روش‌های سنتی پا را فراتر گذاشته و از برخی روش‌های قدیمی عبور کنیم و با حفظ محاسن روش‌های سنتی به ابزار جدید برای معرفی قرآن کریم در جامعه روی آوریم.

وی در ادامه همچنین استفاده از هنر را در تبلیغ و ترویج قرآن کریم ابزار، روش و هدف دانست و اظهارداشت: اگر بتوانیم از ابزار هنر برای تبلیغ و ترویج قرآن کریم و معارف بلند آن استفاده کنیم فضای آینده جامعه به بوی خوش قرآن عطراگین می‌گردد.

محمدی تصریح کرد: قرآن کریم، هادی است و به سوی ولایت هدایت و راهبری می کند و وظیفه حوزه‌ها ترویج و تبلیغ قرآن و معارف عمیق آن در جامعه است.

رییس مرکز ترویج و توسعه فعالیتهای قرآنی خاطرنشان کرد: زبان بین‌المللی قرآن کریم موسیقی آن است و این موسیقی فوق‌العاده دلنشین و جذاب قبل از آن که ذهن و فکر بشر را تحت تاثیر قرار دهد، قلب او را جذب می‌کند و بر روی قلب آدمی تاثیر می‌گذارد، لذا قرآن این توانایی را دارد که جهانیان را به خود جذب کند حتی اگر زبان قرآن را ندانند.

۲۰۱۰ در ترکیه سال قرآن اعلام شد

۲۰۱۰ در ترکیه سال قرآن اعلام شد 
 
                   
این خبر در هشتادو ششمین سالگرد تاسیس سازمان امور دیانت ترکیه و یکهزارو چهار صدمین سال نزول قرآن توسط " رجب طیب اردوغان " نخست وزیر ترکیه اعلام شد.
سازمان امور دیانت ترکیه با هدف تعمیق و گسترش فرهنگ قرآنی، سال 2010 میلادی در این کشور را را سال قرآن اعلام کرد.
    
این خبر در هشتادو ششمین سالگرد تاسیس سازمان امور دیانت ترکیه و یکهزارو چهار صدمین سال نزول قرآن توسط " رجب طیب اردوغان " نخست وزیر ترکیه اعلام شد.

اردوغان با اشاره به تعالیم نورانی قرآن کریم گفت: یکهزارو 400 سال است قرآن کریم با نور خود جهان را روشن کرده و بر قلب مسلمین نورانیت ومعنویت بخشیده است.

اردوغان با تاکید بر لزوم معرفی دقیق و صحیح قرآن به جهان بشریت از علمای اسلامی خواست امسال در سال قرآن برای تبلیغ قرآن کریم و نشر و توسعه آموزش های قرآنی تلاش کنند.

در این آیین که با حضور جمعی از شخصیت های دینی و مذهبی ترکیه برگزار شد، رئیس سازمان امور دیانت ترکیه در ارتباط با چگونگی برگزاری آیین های قرآن در سال جدید میلادی و راهکارهای بسط و توسعه معارف قرآن کریم سخنرانی کرد.

بیش از 98درصد مردم ترکیه مسلمان هستند