اخبارقرآنی(فیلم ضدقرآنی «گرت وایلدرز» جنگ سرد علیه اسلام است )

مفتی سوریه: فیلم ضدقرآنی «گرت وایلدرز»

 جنگ سرد علیه اسلام است

 

 در پی نزدیک‌شدن به زمان اکران فیلم «گرت وایلدرز»، «احمد بدرالدین حسون» مفتی سوریه و رهبر حزب راستگرای آزادی‌خواه هلند، اکران این فیلم را نماد بارز جنگ‌افروزی این نماینده علیه جهان اسلام دانست.

به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانیaksalser، حسون ضمن هشدار به وایلدرز اعلام‌کرد: توهین به قرآن‌کریم در این فیلم عواقب ناخوشایندی به‌دنبال خواهد‌داشت و شهروندان هلندی باید وایلدرز را از این تصمیم خود منصرف‌کنند.

در حال حاضر تولید فیلم مذکور نگرانی‌های زیادی در عرصه جهانی به‌ویژه در جامعه هلند ایجاد ‌کرده‌است؛ این درحالی‌است که وایلدرز در این فیلم ضمن نامیدن قرآن‌کریم به کتابی فاشیستی، قصد به آتش کشیدن یا پاره‌کردن ‌صفحه‌های کتاب قرآن را ‌دارد.

در همین راستا، «یان پیتربالکنده»، نخست‌وزیر هلند در آخرین جلسه هفتگی شورای وزیران هلند ضمن تأکید بر قوانین آزادی بیان و تسامح در جامعه هلند اعلام‌کرد: دولت این کشور برای پاسخ به واکنش‌های جهانی ضد فیلم وایلدرز آماده‌است.

وایلدرز ادعاکرده‌است فیلم وی مورد توجه همگان قرار‌گرفته و همین امر باعث‌شده‌است که وی بیش از پیش بر اکران فیلم اصرار‌ بورزد.

این درحالی‌است که با نزدیک‌شدن به اکران فیلم مذکور، صدها هلندی وابسته به حزب سوسیالیست این کشور، 25 دی‌ماه با تجمع در میدان «دام» آمستردام، پایتخت هلند مخالفت شدید خود را با اکران آن اعلام‌کردند.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد