اخبارقرآنی( انتشار کتاب «نگاهی قرآنی به پاک‌سازی روح» )

 

«نگاهی قرآنی به پاک‌سازی روح» منتشر شد

 

 کتاب «نگاهی قرآنی به پاک‌سازی روح» نوشته «محمدجواد اسکندرلو» و بازنویسی «مژگان مغفوری» از سوی «کانون اندیشه جوان» در ماه جاری منتشر شده است.

 کتاب «نگاهی قرآنی به پاک‌سازی روح» نوشته «محمدجواد اسکندرلو» و بازنویسی «مژگان مغفوری» از سوی «کانون اندیشه جوان» به تازگی منتشر شد.

در مقدمه کتاب حاضر می‌خوانیم: «آن زمان که دست خلقت به جسم آدم روح بخشید، «فطرت توحیدی» را با او هم‌نشین کرد و گریاش به فضایل و راستی‌ها را در وجود او نهادینه ساخت. قرآن کریم در آیه زیرا این مهم را بازگو کرده است: «و نفس و ماسویها، فالهمها فجورها و تقویها» سوگند به نفس آدمی و آن کس که آن را نظم بخشید و سپس بدی‌ها و خوبی‌ها را به او الهام کرد. این وجدان بیدار و مشعل برافروز، از آن جهت به انسان عطا شد تا او بتواند با بهره‌گیری از آن، از اسارت شهوت و رذالت رسته و به مقامی برسد که فرشتگان مقرب نیز از آن محروم بوده و به آن راهی نداشته باشند: بار دیگر از ملک پران شوم/ آنچه در اوصاف ناید آن شوم.

 

 نویسنده در مقدمه اثر می‌گوید:
در این نوشتار بر مساله فطرت توحیدی و سرشت اصیل و پاک انسانی در گرایش به فضایل و ترجیح آن بر رذایل تکیه شده و به خوانندگان محترم توصیه می‌شود، تذکرات پایانی را برای کسب موفقیت بیشتر در این مسیر، مورد توجه قرار دهند

این بهترین دست‌آویز انسان در پیمودن مسیر الاهی به شمار می‌آید و بدون موفقیت در این راه، درمان این همه مشکلات و ناهنجاری‌های فردی ـ اجتماعی ممکن نیست؛ چراکه سعادت هر دو سرای آدمی به آن وابسته است. پیامبران الاهی نیز به جهت پی‌گیری همین غایت مبعوث شده‌اند. نفس آدمی اگر از پلید‌های پاک نگردد، هرگز برای درک علوم و معارف الاهی و کسب مکارم اخلاقی قابلیت پیدا نمی‌کند. زیرا دل آلوده، نمی‌تواند مرکز تابش انوار الاهی باشد، پس چاره آن است که از یک سو قلب را پاک سازیم و از سوی دیگر آن را به عمل صالح واداریم تا بتواند محل تجلی انوار الاهی گردد و باب خانه دل برای فرودآمدن فرشتگان مقرب الاهی گشوده شود. ...

کتاب «نگاهی قرآنی به پاک‌سازی روح» برای نخستین‌بار از سوی «کانون اندیشه جوان» با شمارگان 2500 نسخه و بهای 2300 تومان در 225 صفحه منتشر و در اختیار علاقه‌مندان به مباحث انسان‌شناسی قرآن قرار گرفته است.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد