اخبار قرآنی ( نمایشگاه ترجمه تصویری قرآن کریم افتتاح شد)

 

 افتتاح شد:

 

نمایشگاه ترجمه تصویری قرآن کریم 

  

 

       

 

نمایشگاه ترجمه تصویری قرآن کریم از 26 اردیبهشت تا 6 خرداد در دانشگاه علوم پزشکی ایران برگزار شده است.

 

علیرضا خامسی پور مدیر برگزاری نمایشگاه ترجمه تصویری قرآن کریم به باشگاه خبرنگاران، گفت: در این نمایشگاه 45 تابلو نقاشی با تکنیک رنگ روغن ارایه شده که این آثار از 44 آیه که در قرآن کریم وجود دارد و خداوند برای بیان بهتر آنها از تشبیه و مثل های قرآنی استفاده کرده گرفته شده به صورت نقاشی ارایه شده است.

وی افزود: این نمایشگاه با هدف کاربردی کردن قرآن کریم برای مردم و به شکل زیر ساختی در آوردن آن برای مخاطبان برگزار شده که در کنار این نمایشگاه 16 عنوان از محصولات برتر نرم افزاری کشور که از سوی موسسه تحقیقات رایانه ای حوزه علمیه اصفهان عرضه شده با تخفیف 70 درصد در اختیار اساتید، دانشجویان و پرسنل دانشکده علوم پزشکی قرار می گیرد.

وی در ادامه گفت: نمایشگاه ترجمه تصویری قرآن کریم با همکاری نهاد نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه علوم پزشکی ایران و معاونت فرهنگی دانشجویی این دانشگاه و مرکز تحقیقات رایانه ای اصفهان از 26 اردیبهشت تا 6 خرداد در دانشکده علوم پزشکی ایران برگزار شده است 

نقل از : باشگاه خبرنگاران جوان

اخبار قرآنی ( کارگاههای "تدبر در قرآن" برگزار می‌شود)

  برگزار می‌شود: 

کارگاههای "تدبر در قرآن"   

 

      

کارگاههای "تدبر در قرآن" از سوی واحد آموزش فرهنگسرای قرآن با هدف ترویج فرهنگ و مضامین قرآنی سه‌شنبه هر هفته برگزار می‌شود . 

به گزارش خبرگزاری مهر،تدبر در قرآن یعنی تلاوت آیات قرآن و عبور از الفاظ آن و رسیدن به معنا، پیامها، انذارها، درسها و رهنمودهای قرآن به اقشار مختلف مردم برای داشتن دنیا و آخرتی شایسته و ارزشمند . 

این کارگاههای قرآنی سه شنبه هر هفته از ساعت 17 تا 18 با حضور عاکفی، کارشناس قرآنی برگزار می شوند.

علاقمندان برای شرکت در کلاسهای قرآنی و این کارگاه آموزشی می توانند به فرهنگسرای قرآن واقع در خیابان قزوین، نبش خیابان شهید کاظمی  مراجعه کنند .

اخبار ( هدیه ختم اینترنتی قرآن به روح مطهر آیت‌الله‌ بهجت (ره)


هدیه ختم اینترنتی قرآن 
 
 به روح مطهر آیت‌الله‌ بهجت (ره)   


      

پرتال تبیان مراسم ختم قرآن اینترنتی را جهت نثار به روح فقید آیت‌الله‌ بهجت (ره) برگزار می‌کند. ...


به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حج به نقل از  خبرگزاری فارس، این مراسم از 28 اردیبهشت ماه آغاز شده و کاربران فضای مجازی می‌توانند تا 9 خرداد سال‌جاری در این مراسم ختم قرآن اینترنتی شرکت کنند.
برپایه این خبر تاکنون دو بار قرآن در راستای هدیه به روح این مرجع عالیقدر ختم شده است.
آیت‌الله العظمی شیخ محمد تقی بهجت فومنی(ره) اواخر سال 1334 هجری قمری در خانواده‌ای مومن و تقوا پیشه، در شهر فومن چشم به جهان گشود و ساعت 15 و 10 دقیقه امروز یک‌شنبه 27 اردیبهشت پس از 96 سال عمر پربرکت به علت ایست قلبی به بیمارستان حضرت ولی عصر قم منتقل شد و علی‌رغم تلاش پزشکان در آنجا دار فانی را وداع گفت.
پیکر این عالم ربانی صبح امروز سه شنبه 29 اردیبهشت، با حضور مراجع تقلید، رییس جمهور و مسؤولان لشکری و کشوری و خیل عظیم مردم دوستدار مرجعیت در قم تشییع شد.

اخبار قرآنی ( آغاز فعالیت آزمایشی وبلاگ «سیمای قرآن»)

 

آغاز فعالیت آزمایشی وبلاگ  

 

«سیمای قرآن»    

  

        

وبلاگ «پایگاه خبری تحلیلی سیمای قرآن» با هدف اطلاع‌رسانی و تحلیل اخبار مذهبی و اجتماعی سراسر دنیا  به طور آزمایشی راه‌اندازی شد.   

این پایگاه خبری در فاز اول با سامانه وبلاگ و در آینده نه چندان دور به صورت تارنما (وب سایت) فعالیت خود را ادامه خواهد داد.

از اهداف و سیاست‌های کلان این پایگاه می‌توان مقابله با صدها هزار تارنما و رسانه‌های ضد اسلامی، اتحاد جهان اسلام و تلاش در جهت تحقق امت واحده، دفاع از کیان نظام مقدس جمهوری اسلامی و اطلاع رسانی صحیح و نقد سازنده امور مذهبی و اجتماعی می‌توان نام برد.

این وبلاگ فعالیت خود را با شعری در فراق امام زمان(عج) در 13 اردیبهشت‌ماه جاری آغاز کرده است.

در این مدت مدیریت این وبلاگ بیشتر به اخبار مراجع و آیات اعظام پرداخته است.

نشانی این وبلاگ www.simaquran.blogfa.com است.

اخبار قرآنی ( اصلاح الگوهای آموزش قرآن )

 
اصلاح الگوهای آموزش قرآن
 
         
اصلاح الگوی مصرف  معانی و مصادیق فراوان دیگری را نیز شامل شود. اصلاح شیوه‌های آموزش قرآن کریم از این نوع است .  
 
بازنگری در شیوه‌های آموزشی می‌تواند جلوی هدر رفتن وقت معلمان و متعلمان و همچنین حیف و میل بسیاری از اعتبارات موجود را بگیرد. امید است این نوشته بتواند نقشی هرچند کوچک اما مفید در اصلاح روش‌های آموزش و شیوه‌های تدریس قرآن کریم کشور ایفا کند. 

1ـ بازنگری در مبانی آموزش و فعالیت‌های قرآنی کشور 
2ـ توجه به فرهنگ آموزش قرآن 
3ـ چگونه قرآن بیاموزیم؟ 
4ـ فعالیت‌های فوق برنامه باید مکمل برنامه درسی قرآن باشد. 
5ـ مهارت آموزی به جای قاعده آموزش 
6ـ کار را که کرد؟ آن که تمام کرد.  
7ـ تفکیک آموزش‌های عمومی قرآن و فعالیت‌های تخصصی و فوق برنامه از یکدیگر
8ـ آیا می‌شود قرآن کریم را فهمید؟ 
9ـ مناسب سازی رسم الخط قرآن کریم 
10ـ جایگاه تربیت قرآنی در آموزش و پرورش کجاست؟ 

نوشته : رضا نباتی کارشناس ارشد تعلیم و تربیت اسلامی و کارشناس و مؤلف کتاب‌های درسی قرآن دوره ابتدایی وزارت آموزش و پرورش 
 
توضیح : متن کامل این مقاله را با مراجعه به آدرس زیر می توانید http://www.ghatreh.com/news/3398829.html دریافت نمایید

اخبار قرآنی(شوراهای قرآنی در تهران راه‌اندازی می‌شود)

 
شوراهای قرآنی  
 
 
 در تهران راه‌اندازی می‌شود 
  
 
         

 رئیس فرهنگسرای قرآن از راه‌اندازی شوراهای قرآنی با هدف ارتقای کمی و کیفی فعالیت‌های قرآنی در مناطق ۲۲ گانه شهر تهران خبر داد. 

 

علی‌اکبر توپچی گفت: به سبب گستردگی جمعیتی و جغرافیایی شهر تهران، فرهنگسرای قرآن قصد دارد زمینه ارتقای کمی و کیفی فعالیت‌های قرآنی و کشف استعدادها را با تشکیل شوراهای قرآنی در فرهنگسرای هر منطقه ایجاد کند.
وی بااشاره به اینکه هدایت و مشی اصلی این شوراها از سوی فرهنگسرای قرآن است، اظهار داشت: با اجرای شوراهای قرآنی در تهران، کانون‌های قرآن هر فرهنگسرا در نحوه بررسی و اجرای طرح‌ها و برنامه‌های قرآنی خود به شیوه‌ای مستقل و نظام‌مند عمل می‌کنند.
توپچی از برگزاری کارگاه ترجمه و تفسیر فرهنگسرای قرآن خبر داد و افزود: واحد آموزش فرهنگسرای قرآن با هدف آشنایی و انس بیشتر شهروندان به خصوص نسل جوان با مضامین روح بخش آیات قرآن، کارگاه ترجمه و تفسیر را برگزار می‌کند.
رئیس فرهنگسرای قرآن ادامه داد: این کارگاه قرآنی هر هفته، روزهای سه شنبه از ساعت 18 تا 20 با حضور قاری و مدرس قرآن مجید زکی‌لو برگزار می‌شود.
توپچی یادآور شد: علاقه‌مندان برای کسب آگاهی بیشتر از نحوه برگزاری این کلاس و برنامه‌های دیگر آموزشی می‌توانند به فرهنگسرای قرآن واقع در خیابان قزوین، نبش خیابان شهید کاظمی مراجعه کنند و یا با شماره تلفن‌های 3-55775141 تماس بگیرند.

اخبار قرآنی(رونمایی از نخستین تفسیر تخصصی بانوان)

 
رونمایی از نخستین تفسیر تخصصی بانوان 
 
 و آماده‌سازی تفسیر کودک   
 
        

رئیس موسسه قرآنی تفسیر جوان از رونمایی نخستین تفسیر تخصصی بانوان در نمایشگاه بین‌المللی کتاب خبر داد.


محمد بیستونی گفت: تفسیر تخصصی بانوان مجموعه‌ای دو جلدی از آیات مختص بانوان در قرآن کریم است.
وی با اشاره به اینکه امسال سه عنوان تفسیر جدید برای نمایشگاه بین‌المللی کتاب از سوی موسسه قرآنی تفسیر جوان منتشر شده که برای نخستین بار در بیست و دومین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران رونمایی و عرضه می شود اظهار داشت: «تفسیر خانواده» در پنج جلد که به آیات مرتبط به خانواده می‌پردازد، «تفسیر زنان» در دو جلد و «تفسیر موضوعی المیزان» در 70 جلد در نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران در اختیار علاقه‌مندان قرار می‌گیرد.
رئیس موسسه قرآنی تفسیر جوان با اشاره به اینکه این تفاسیر با هدف تولید تفاسیر موضوعی مخصوص مخاطبین مختلف جامعه منتشر شده است، تصریح کرد: در تفسیر موضوعی المیزان 70 نوع از مسائل کاربردی جامعه مانند انسان‌های اولیه، جامعه شناسی گفتمان‌های قرآن، تغذیه و جن و شیطان که در تفسیر المیزان آمده است، دسته‌بندی و خلاصه شده که این کار طی 20 سال انجام شده و در نمایشگاه کتاب امسال رونمایی شده است.
بیستونی با اشاره به فعالیت‌های سال گذشته موسسه تفسیر جوان اظهار کرد: در سال 87 موسسه قرآنی تفسیر جوان «کارگاه‌های آموزشی قرآن و مهارت‌های زندگی» را به شکل رایگان برای 80 هزار نفر از جوانان مستعد برگزار کرد که از میان آنها یک هزار نفر برای همکاری با موسسه جذب شدند و 100 عنوان کتاب موضوعی و کاربردی قرآن نیز تالیف شد.
وی ادامه داد: در سال جدید، تفسیر کودک که 30 جلد است و هفت جلد آن سال 87 تالیف شده بود، تکمیل می‌شود.
این مفسر قرآن کریم یادآور شد: علاقه‌مندان و دوستداران قرآنی می‌توانند برای آشنایی با کتاب‌های جدید و محصولات دیگر این موسسه فرهنگی، به نمایشگاه بین‌المللی کتاب، راهروی 27، غرفه 39 مراجعه کنند.

اخبار قرآنی ( قرآن با ترجمه آیت الله مکارم شیرازی در نمایشگاه)

  

 

در نمایشگاه کتاب ارائه می‌شود:

  

 قرآن کریم با ترجمه  آیت الله مکارم شیرازی 

 

  

         

 

مسئول غرفه مرکز طبع و نشر قرآن کریم گفت: از این تعداد، ‪ ۲۰‬عنوان ترجمه قرآن کریم و ‪ ۱۵‬عنوان کتاب تحقیقاتی، تجوید و توضیحات لغوی و ادبی جزء‌های مختلف قرآن کریم است که در بیست و دومین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران عرضه شده است. 

 

 

عبدالصمد مهدوی در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، اظهار داشت: کتاب قرآن حکیم و شرح آیات منتخب ترجمه آیت الله ناصر مکارم شیرازی یکی از کتاب هایی که از سوی این مرکز در نمایشگاه بیست و دوم ارائه شده است.

وی افزود: در این کتاب برای فهم و درک بهتر خواننده، تفاسیر مختلف آیات زیر نظر اساتید و داوران بین‌المللی قرآن از جمله سیدحسین مرعشی، علیرضا چیذری، مهدی ابراهیمی، علیرضا شعبانی فرد و حمید قربانی را استخراج و بصورت خلاصه آمده است.

مهدوی یادآور شد: این قرآن کریم دارای فهرست موضوعی نکات و توضیحات است که خواننده می‌تواند به راحتی صفحه موضوع مورد نظر خود را پیدا و مطالعه کند.

مسئول غرفه مرکز طبع و نشر قرآن کریم اضافه کرد: همچنین در این قرآن ، حروفی که خوانده نمی‌شود به صورت رنگی چاپ شده که قرائت آن را برای خواننده راحتر کرده است.

وی گفت: چاپ چهارم کتاب قرآن حکیم و شرح آیات منتخب در ‪ ۶۰۴‬صفحه با شمارگان ‪ ۴۱‬هزار نسخه توسط مرکز طبع و نشر قرآن کریم منتشر شده است.

مهدوی ادامه داد: چاپ اول کتاب‌های جزء بیست و هفتم، جزء بیست و هشتم، جزء بیست و نهم و جزء سی ام با ترجمه و توضیحات لغوی و ادبی ترجمه حمیدرضا مستفید نیز کتاب‌های دیگری است که این مرکز در نمایشگاه کتاب تهران عرضه کرده است.

به گفته مسئول غرفه مرکز طبع و نشر قرآن کریم ، قرآن با قطع پالتویی ترجمه آیت الله مکارم شیرازی نیز از آثار جدید مرکز طبع و نشر قرآن کریم است.

بیست و دومین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران، از امروز - چهارشنبه - در مصلی امام خمینی (ره) آغاز و تا ‪ ۲۶‬اردیبهشت ماه جاری ادامه دارد.

اخبار قرآنی ( دوره آموزشی تفسیر قرآن با عنوان نسیم حیات)

 

  در استان تهران برگزار می شود: 

  

دوره آموزشی تفسیر قرآن 

 

 با عنوان نسیم حیات 

 

 

      

 

 مسئول دارالقرآن سازمان تبلیغات اسلامی استان تهران از برگزاری دوره آموزشی تفسیر قرآن با عنوان نسیم حیات در سال جاری در استان تهران خبر داد. 

 

نادی در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران گفت: واحد قرآنی و سازمان دارالقرآن استان تهران در طول سال برنامه ها و دوره های آموزشی قرآنی را در مقاطع مختلف در سطح استان تهران برگزار می کند.

مسئول دارالقرآن سازمان تبلیغات استان تهران افزود: دوره آموزش تفسیر قرآن با عنوان نسیم حیات از جمله برنامه های دارالقرآن در سطح استان تهران می باشد.

نادی ادامه داد: امسال جزء 14 قرآن کریم توسط مفسرین قرآن در شعبه های اداره تبلیغات اسلامی به مخاطبان آموزش داده می شود.

اخبار قرآنی ( تلاوت قرآن توسط قاریان برجسته در نمایشگاه کتاب)

 

 

 تلاوت قرآن کریم توسط قاریان کشور  

 

 در نمایشگاه بین‌المللی کتاب  

 

          

 

قاریان برجسته و ممتاز کشور در بیست و دومین نمایشگاه بین‌المللی 

 

 کتاب تهران به تلاوت قرآن کریم می‌پردازند.  

 

به گزارش خبرنگار معارف ایرنا، با همکاری مصلای امام خمینی( ره) و شورای عالی قرآن، در مدت برگزاری بیست و دومین نمایشگاه بین المللی کتاب، صوت قاریان ممتاز کشور در فضای مصلا طنین انداز خواهد شد.

اجرای تلاوت قرآن مجید، اذان و دعا به صورت زنده در دو موعد ظهر و مغرب و اقامه نماز جماعت از برنامه‌های روزانه پیش بینی شده است.

این برنامه، پیش تر هم در نمایشگاه‌های بین‌المللی قرآن و کتاب در مصلای امام خمینی(ره) اجرا شده که استقبال علاقمندان را به همراه داشته است.