نخستین جشنواره قرآنی فیلم فجر سال آینده برگزار می‌شود

نخستین جشنواره قرآنی فیلم فجر سال آینده برگزار می‌شود

 ‪ 
   


 رییس مرکز توسعه و ترویج فعالیت‌های قرآنی از راه اندازی اولین جشنواره قرآنی بین‌المللی فیلم فجر در سال ‪ ۸۹‬با ارائه بخش تئاتر، فیلم کوتاه و بلند با موضوعات قرآنی خبر داد.

به گزارش ایرنا ازمرکز خبر حوزه، حجت‌الاسلام والمسلمین حمید محمدی با بیان این مطلب افزود: سال آینده مسابقات هنرهای تجسمی، نقاشی، نماد سازی، انیمیشن، فیلم نامه، مستند سازی، نشریات و سایت‌ها را با موضوعات مربوط به قرآن و عترت و همچنین درگاه بزرگ قرآن کریم برای گسترده کردن فعالیت های اینترنتی قرآنی راه اندازی خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: برای ورود کارشناسی دقیق و آگاهانه به این عرصه باید حوزه‌های علمیه در زمینه قرآن و عترت تحقیقات گسترده انجام دهند و طلاب خواهر پیشگامان این راه باشند.

محمدی ،جریان ولایت و امامت را هدف اصلی و اساسی قرآن کریم دانست و اظهارداشت: برای توسعه فرهنگ قرآنی در جامعه، باید از شناخت قرآن، روخوانی، روان خوانی، حفظ، مفاهیم، تفسیر و ترجمه شروع کرد و آموزش‌های قرآنی، جشنواره‌ها و مسابقات در این راستا نقش موثری دارند.

او گفت: توجه به قرآن ،توجه به فطرت و فضیلت‌های انسانی است و ایمان به کتاب و رفتار قرآنی در تعالی فرهنگی جامعه بسیار موثر است.

رییس مرکز ترویج و توسعه فعالیت‌های قرآنی ادامه داد: برای پراکنده کردن عطر قرآن در جامعه باید قرآن را به زیباترین شکل ارائه کرد و از روش‌های سنتی پا را فراتر گذاشته و از برخی روش‌های قدیمی عبور کنیم و با حفظ محاسن روش‌های سنتی به ابزار جدید برای معرفی قرآن کریم در جامعه روی آوریم.

وی در ادامه همچنین استفاده از هنر را در تبلیغ و ترویج قرآن کریم ابزار، روش و هدف دانست و اظهارداشت: اگر بتوانیم از ابزار هنر برای تبلیغ و ترویج قرآن کریم و معارف بلند آن استفاده کنیم فضای آینده جامعه به بوی خوش قرآن عطراگین می‌گردد.

محمدی تصریح کرد: قرآن کریم، هادی است و به سوی ولایت هدایت و راهبری می کند و وظیفه حوزه‌ها ترویج و تبلیغ قرآن و معارف عمیق آن در جامعه است.

رییس مرکز ترویج و توسعه فعالیتهای قرآنی خاطرنشان کرد: زبان بین‌المللی قرآن کریم موسیقی آن است و این موسیقی فوق‌العاده دلنشین و جذاب قبل از آن که ذهن و فکر بشر را تحت تاثیر قرار دهد، قلب او را جذب می‌کند و بر روی قلب آدمی تاثیر می‌گذارد، لذا قرآن این توانایی را دارد که جهانیان را به خود جذب کند حتی اگر زبان قرآن را ندانند.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد