۱۱ هزار قرآن روی کتابخانه دیجیتال «رسان» قرار می‌گیرد

 

بیش از ۱۱ هزار قرآن و نسخ خطی 

 

 روی کتابخانه دیجیتال «رسان» قرار می‌گیرد   

              

                

کتابخانه مجلس شورای اسلامی در تلاش است تا پایان سال جاری بیش از 11 هزار قرآن و نسخ خطی موجود در گنجینه خطی خود را روی کتابخانه دیجیتالی «رسان» قرار دهد.

«احسان‌الله شکراللهی»، مدیر روابط عمومی و امور بین‌الملل کتابخانه مجلس، در گفت‌وگو با خبرگزاری قرآنی ایران (ایکنا)، با اعلام این خبر، گفت: پس از افتتاح کتابخانه دیجیتالی «رسان» در شبکه داخلی(اینترانت) که روز گذشته، 20 بهمن ماه صورت گرفت، نسخه دیجیتالی 5000 قرآن خطی و نسخ خطی کتابخانه مجلس در کتابخانه دیجیتالی رسان قرار گرفت.

وی ادامه داد: این روند با دیجیتالی کردن نسخه‌ها و قرآن‌های خطی کتابخانه ادامه پیدا می‌کند و در تلاش هستیم تا پایان سال این تعداد را به 11 هزار نسخه برسانیم.

شکراللهی تصریح کرد: با اضافه کردن رسائل و ملحقات به این مجموعه، پیش‌بینی می‌شود این تعداد حتی به بیش از 11 هزار نسخه نیز برسد.

یادآوری می‌شود، مراسم افتتاح کتابخانه عمومی دیجیتالی نسخه‌ها و قرآن‌های خطی کتابخانه مجلس شورای اسلامی، سه‌شنبه، 20 بهمن در محل این کتابخانه با حضور «سیدعلی موسوی‌گرمارودی» و حجت‌الاسلام و المسلمین «رسول جعفریان» رئیس کتابخانه مجلس برگزار شد.

همچنین در این مراسم، شکراللهی درباره روند انتخاب نام این کتابخانه گفت: از میان 52 اسم پیشنهاد شده برای کتابخانه دیجیتالی نسخه‌های خطی، عنوان «رسان» مخفف «رهاورد سامان‌دهی اندیشه‌های نهفته» برگزیده شد.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد