اخبار قرآنی(قرآن خطی متعلق به ۳۶۰ سال قبل )

 

قرآن خطی   

 

متعلق به ۳۶۰ سال قبل  

 

 

yaquti_681%20AH.jpeg عکس تزئینی است

 

نسخه خطی منحصر به فرد قرآن کریم متعلق به 360 سال قبل از سوی مؤسسه انتشارات سرمدی منتشر و عواید آن نیز به نابینایان و کم‌بینایان کشور اختصاص یافت. 

به گزارش ایرنا، این نسخه منحصر به فرد از قرآن کریم 360 سال قبل توسط «فقیر محمود» در شهر تبت و به خط نسخ نگارش یافته است.

یکی از ویژگی‌های این مصحف، تذهیب آن است که در عین سادگی، معرف هنر دوره کتابت آن نیز هست و در آن از آرایه‌های رایج و نیز رنگ‌‌بندی‌های متعدد بهره گرفته شده است. همچنین استفاده از کاغذ طرح‌دار در انتشار این کتاب نیز یکی از ویژگی‌های این نسخه از قرآن کریم به شمار می‌آید.

 این مصحف به همت «حاج محمدکاظم اعتماد شوشتری»، از عارفان قرن سوم هجری، جهت یکی از وزرای عصر خود به نام قبادخان کتابت شده است. این کتابت با نظارت کتابشناس برجسته «محمدصالح اشرف» و در ۲۷ رمضان سال ۱۰۶۹ هجری قمری با ظرافت خاص تهیه شده است.

این نسخه از قرآن کریم پس از تأیید سازمان دارالقرآن‌الکریم و بر روی کاغذ گلاسه مرغوب با رعایت اندازه نسخه اصل، حفظ رنگ‌های موجود و زمینه صفحات توسط مؤسسه انتشارات سرمدی منتشر شده است و با قیمت ۹۵ و ۱۶۰ هزار تومان هدیه می‌شود.

یادآوری می‌شود مؤسسه انتشارات سرمدی هم‌زمان با ۲۳ مهرماه، روز جهانی عصای سفید (نابینایان) عواید حاصل از فروش این نسخه از قرآن کریم را به نیازمندان مؤسسه عصای سفید ایران اختصاص داده است و در غرفه‌ ویژه‌ای در همایش ویژه نابینایان کشور که در روز 24 مهرماه در مرکز همایش‌های کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان برگزار می‌شود، به ارائه آن خواهد پرداخت.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد