اخبار قرآنی(قرآن منسوب به امام زمان(عج) رونمایی می‌شود )

قرآن منسوب به امام زمان(عج)  

 

در هفته کتاب رونمایی می‌شود  

 

 

      

کتابخانه مجلس شورای اسلامی همزمان با هفدهمین دوره هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران، قرآن منسوب به امام زمان(عج) را چاپ و رونمایی می‌کند. 

مجلس شورای اسلامی به‌مناسبت صدمین سالگرد تأسیس خود و سی‌امین سالگرد انقلاب اسلامی یکی از قرآن‌های نفیس موجود در گنجینه خود به نام «قرآن موسوم به امام زمان(عجل الله تعالی فرجه الشریف) را از سال گذشته برای چاپ عکسی آماده کرده است. این قرآن پیش از این قرار بود در هفدهمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم چاپ شود، اما به دلیل تغییر کیفیت چاپ به تعویق افتاد.

«احسان‌الله شکراللهی»، مدیر روابط عمومی و امور بین‌الملل کتابخانه، موزه و مرکز اسناد مجلس شورای اسلامی، با اعلام خبر انجام مراحل پایانی چاپ و رونمایی از این قرآن در هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران به ایکنا گفت: چاپ قرآن ظرایفی دارد، هرچه قدر یک کاتب دقیق‌النظر و اهل صحت در کتابت باشد، باز در کتابت جلد کامل قرآن ممکن است اشتباهاتی در خط، نگارش کلمه، نگارش حرف، علائم سجاوندی و اعرابی به‌ وجود آید، طبیعتاً باید این اشکالات بر‌طرف می‌شد، چرا که قرار است قرآن صحیحی منتشر کنیم. ما باید با مشاوران هنری و فنی مختلفی مشورت می‌کردیم، هم‌چنین به دلیل بالابردن کیفیت چاپ و عرضه اثری فاخرتر مدت‌زمان چاپ این قرآن طولانی‌تر از موعد مقرر شد.

وی ادامه داد: هم‌اکنون ویرایش و تأیید چهار صفحه دیگر از این قرآن باقی مانده است و با اتمام این کار قرآن به صورت کامل آماده چاپ خواهد بود. در روند جدید چاپ، قرآن با وضوح بیشتر و کیفیت بالاتر با استفاده از پیشرفته‌ترین دستگاه‌های چاپ عکسی چاپ می‌شود.

شکراللهی گفت: کتابخانه مجلس شواری اسلامی بیش از 100 نسخه کامل نفیس از قرآن دارد، که قرآن موسوم به امام ‌زمان(عجل الله تعالی فرجه الشریف) که در زمان صفویه تا اوایل قاجاریه به خط «احمد نیریزی» کتابت شده و «بیگلر بیگی» آن را وقف کرده، تا توسط وراث به دست مبارک امام زمان(عجل الله تعالی فرجه الشریف) برسد، یکی از نفیس‌ترین این نسخه‌هاست.

وی در پایان گفت: قرآن منسوب به امام زمان(عجل الله تعالی فرجه الشریف) آبان‌ماه سال جاری چاپ و در هفدهمین هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران رونمایی و عرضه می‌شود.

 

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد