اخبار قرآنی ( منتشر شد: جلد سوم کتاب "فهم قرآن؛)

 منتشر شد: 

جلد سوم کتاب 

 

 "فهم قرآن؛ تفسیر واضح بر اساس ترتیب نزول"  

 

   

جلد سوم کتاب"فهم قرآن؛ تفسیر واضح بر اساس ترتیب نزول" تألیف محمد عابد الجابری اندیشمند مراکشی از سوی مرکز مطالعات وحدت عربی بیروت در 430 صفحه به‌تازگی منتشر شده است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از المستقبل، محمد عابد الجابری در این کتاب طرحهای تفسیر قرآن را به پایان می‌برد.

در این کتاب نویسنده از تمامی تفاسیر گذشته به منظور فهم و درک آیات استفاده کرده و بر اساس ترتیب نزول آیات به تفسیر قرآن پرداخته است. این مسئله تنها در سطح روند "هستی و تکوین" نیست که تنها از روند نزول یاد شود، بلکه روند و مسیر دعوت حضرت محمد (ص) و سیره نبوی را متذکر می‌شود.

وی معتقد است که قرآن کریم که طی 20 سال نازل شده است تسلسل داشته و بر اساس تسلسل منطقی آن باطن قرآن را مورد بررسی قرار می‌دهد و به‌وضوح روند نزول را همپای روند دعوت می‌داند. به طوریکه استفاده از علامتها و نشانه های درک را جزئی اساسی در بسط و توسعه این نوع تفسیر می داند.

در جلد سوم این کتاب 24 سوره که برخی کوتاه و برخی دیگر بلند هستند آورده شده و در کنار آنها حوادث تاریخی نیز نقل می‌شوند.

با توجه به ارتباط عمیقی که میان پیامبر اکرم (ص) و قرآن کریم وجود دارد نیاز به قرائت دوگانه از زندگی پیامبر و آشنایی با قرآن کریم حس می‌شود که مؤلف تلاش کرده طی این سه جلد به آنها بپردازد.

جلد اول این کتاب در 400 صفحه، بررسی 52 سوره، جلد دوم این کتاب با داشتن 431 صفحه و بررسی 38 سوره قرآن، و جلد سوم نیز با 430 صفحه 24 سوره قرآن را مورد بررسی قرار داده که از سوی همین ناشر منتشر شده است.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد