اخبار قرآنی (قرائت ، فقط قرائت «عاصم»)

 

قرائت قرآن 

 

 تنها منحصر به قرائت «عاصم» باشد  

  

    

 قرائت قرآن تنها منحصر به قرائت «عاصم» باشد و قرائت‌های دیگر تحریم شود تا همه مردم با یک وجه قرآن را بخوانند.  

 

آیت‌الله «سید علی‌اکبر قریشی»، نماینده مردم آذربایجان‌غربی در مجلس خبرگان رهبری  گفت: از قرائت‌های هفت‌گانه تنها، قرائت عاصم و حمزه به معصوم (ع) می‌رسد که قرائت اول با یک واسطه به امیرالمؤمنین (ع) و قرائت دوم بدون واسطه به امام صادق می‌رسد.

وی با بیان اینکه عاصم قرآن را بر «ابوعبدالرحمن سلمی» و او نیز بر امیرالمؤمنین (ع) خوانده ‌است افزود: همه قرآن‌های موجود طبق قرائت عاصم نوشته شده‌اند که از نظر شیعه و اهل سنت مورد قبول است.

آیت‌الله قریشی درباره محتوا و مطالب قرآن مجید گفت: محتویات و مطالب قرآن به این صورت است که از مجموع شش‌هزار و 236 آیه قرآن کریم حدود یک‌هزار و 300 آیه درباره توحید و خداشناسی اعم از وجود خدا، وحدانیت و صفات اوست و اینکه براساس آیه 255 سوره شریفه «بقره» خلقت عالم و اداره آن در دست خداست و جهان، تک‌محوری، یک قطبی و یک کانونی است.

وی ادامه داد: حدود یک‌هزار و 400 آیه نیز درباره معاد، قیامت، مرگ و برزخ، حشر و نشر، بهشت و جهنم و خلود است و 500 آیه درباره احکام و دوهزار آیه در حالات انبیا، امت‌ها و پیروزی حق بر باطل نازل شده‌ و بقیه آیات درباره اخلاق، مواعظ و امثال آن است.

آیت‌الله قریشی به تأثیر قرآن ‌کریم در انسان‌سازی اشاره و اظهار کرد: کسی که قرآن بخواند و معانی آن را دانسته و مفاهیم آن را درست درک کند، چنین شخصی اعتقاد به معاد پیدا کرده و می‌داند که جهان و خلقت بدون هدف و بدون حساب و کتاب نیست، بلکه همه اعمال وی خوب یا بد عکس‌العمل و برگشتی خواهد داشت.

نماینده مردم آذربایجان‌غربی در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به آیه «ان هذا القرآن یهدی للتی هی اقوم» گفت: فرد با درک مفاهیم قرآن، به وجود خدا و صفات او آن چنان که قرآن معرفی کرده، آشنا شده و یقینش افزون می‌شود و به نبوت، امامت و نظام‌های جهان و آنچه در قرآن آمده معتقد خواهد شد و آنگاه که چنین اصولی در قلب کسی جای گرفت، راه دنیا و آخرت را به او نشان خواهد داد.

وی با تأکید بر اشاعه فرهنگ قرآنی میان جوانان گفت: هر قدر ما در ترویج قرآن هزینه کنیم، کم است اگر جوانان قرآن‌دان و قرآن‌خوان شوند بیمه می‌شوند و خداوند با فرمایش، «لتخرح الناس من‌الظلمات‌الی‌النور» رسالت همه را روشن کرده‌ است.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد