اخبار قرآنی ( نشر قرآن بهترین انتخاب برای ناشران است)

نشر قرآن  

 

بهترین انتخاب برای ناشران است 

 

      

 «محمد خواجوی» رئیس سازمان دارالقرآن‌الکریم نشر قرآن را بهترین انتخاب برای ناشران دانست و گفت:‌ ناشران قرآنی انتخاب احسن را انجام داده‌اند، انتخابی که نتایج مثبتی به دنبال دارد.  

 «محمد خواجوی»، رئیس سازمان دارالقرآن‌الکریم در‌ هفتمین همایش سراسری «ناشران و خطاطان قرآن کریم» که با حضور «حسن تفکری»، مدیر کل نظارت بر چاپ و نشر قرآن کریم و «احمد حاجی شریف» معاونت آموزشی و پ‍ژوهشی نظارت بر چاپ و نشر قرآن کریم سازمان دارالقرآن‌الکریم عصر امروز چهارشنبه، 30 بهمن، ساعت 15 در تالار شیخ «صدوق» آستان مقدس حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) برگزار شد،‌ طی سخنانی گفت:‌ تقارن حماسه حسینی(ع) و حماسه خمینی(ره) انسان را به این فکر می‌اندازد که چه وجوه مشترکی بین این دو حماسه وجود دارد. در یک بررسی نه چندان عمیق به این نتیجه خواهیم رسید که هر آن چه در حماسه حسینی به عنوان ارزش مطرح است از امانت، راستی،‌ عدالت، ‌آزادگی، ‌دین‌مداری، استکبارستیزی، ‌ایثار، ‌شهادت و تقوا در حماسه امام خمینی(ره) نیز وجود دارد و این همان راه هابیلیان در مقابل راه قابیلیان است.

خواجوی با بیان این‌که بستر و زمینه انتخاب راه برای همه انسان‌ها در طول تاریخ فراهم بوده است، گفت:‌ این بستر و امکانات برای این است که ما با در نظر گرفتن ارزش‌ها و عمل به دستورات انبیاء الهی مسیر کمال را طی کرده و به سرانجام مقصود برسیم.

وی تصریح کرد: ‌افرادی که راه درست را انتخاب نمی‌کنند و به دنبال دنیا یا «عاجله» که نام دیگر دنیاست می‌روند، در نهایت سر افکنده و پشیمان به جهنم واصل می‌شوند و در مقابل عده‌ای که در صراط مستقیم گام بر می‌دارند و اراده آخرت می‌کنند،‌ ‌برایشان قدردانی و شکرگزاری از طرف خدا وجود دارد، چرا که شکر از عمل‌هایی است که هم از جانب بنده و هم از جانب خداوند متعال وجود دارد.

رئیس سازمان دارالقرآن‌الکریم گفت:‌ از میان افرادی که در صراط مستقیم گام بر می‌دارند، عده‌ای به دنبال انتخاب احسن هستند، خداوند این جهان را آفرید تا مشخص شود چه کسانی راه‌های برتر را انتخاب می‌کنند و برای آنان قطعاً ‌امتیازاتی وجود دارد. اگر ظرفیت طی کردن مراتب کمال ایجاد شود، انسان به مرتبه‌ای که شایسته است، دست خواهد یافت.

خواجوی با اشاره به این‌که ناشران قرآنی انتخاب احسن را انجام داده‌اند، گفت:‌ خوشنویسی که با رنج و زحمت هنر خود را در اختیاز شعر قرار می‌دهد،‌ گرچه کار نیکویی است، اما تا چه اندازه اطمینان دارد که شعر گفته شده به وحی و حقیقت نزدیک است. آیا مانند قرآن حکیم استحکام دارد؟ ناشری که کتابی را منتشر می کند تا چه اندازه اطمینان دارد که انتشار آن کتاب آثار مثبتی به دنبال دارد.

وی افزود: اما خوشنویسی که قرآن را خطاطی و ‌ناشری که قرآن را چاپ می‌کند، می‌داند که جز وحی ناب چیز دیگری را اشاعه نمی‌دهد. کلامی که از سرچشمه زلال وحی سرچشمه گرفته است.

خواجوی تصریح کرد: قاری قرآنی که قرآن می‌خواند، اطمینان دارد کلامی را برای مردم قرائت می‌کند که هیج مناقشه‌ای در صحت آن وجود ندارد. انسان باید بداند نعمتی را که خداوند به وی داده در چه مسیری استفاده کند، ‌ناشران قرآنی و خوشنویسان قرآنی به خود ببالند و خوشحال باشند، از اینکه آن‌چه به جامعه تحویل می‌دهند، کاملا درست و معنوی است و خوشا به حال آنان‌که از این تجربه به نحو احسن استفاده می‌کنند. رسول گرامی اسلام‌(ص) می‌فرمایند: «هر کسی به احترام خداوند «بسم‌الله الرحمن الرحیم» را با خطی خوش بنویسد، خداوند او را بیامرزد.» ناشر قرآنی هیچ خوفی ندارد و انتخاب خود را کرده است، ‌انتخاب احسنی که بهترین‌ها را به دنبال دارد.

وی در پایان گفت:‌ من به ناشران قرآنی برای انتخابشان تبریک می‌گویم و استمرار فعالیت‌هایشان را از خداوند منان خواستارم.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد