اخبار قرآنی ( پایگاه‌های ایرانی معارف قرآنی در اینترنت )

 

نگاهی به پایگاه‌های ایرانی 

 

 معارف قرآنی  

 

در اینترنت  


 

         

در حال حاضر سایت‌های متفاوتی به قرآن شناسی و معارف قرآنی، به زبان های فارسی، انگلیسی، عربی، ترکی و فرانسوی در فضای سایبر وجود دارد.

سایت "قرآن شناسی" یکی از این سایت هاست که در مورد واژه‌های کلیدی قرآن، بررسی نوشته‌ها و مثال‌های قرآن پرداخته است. این سایت در کشور سوئد راه اندازی شده و به پرسش‌هایی در زمینه معانی، واژه‌های قرآن، آیات آن، ابهامات آن پاسخ می‌دهد.

پایگاه اینترنتی این سایت ‪ http://WWW.KORANSHENASI.COM‬است.

http://WWW.NLI.IR‬سایت مربوط به تدوین دانشنامه قرآن شناسی است که این دانشنامه با حضور اندیشمندان قرآنی در قم نوشته شده و برای معرفی دقیق و تحلیل روز قرآن و نقدآرایی آن به دو زبان فارسی و انگلیسی با همکاری ‪ ۳۰۰‬نفر از دانشمندان علوم قرآنی تدوین شده است.

مرکز فعالیت‌های قرآنی دانشجویان کشور از سایت‌های دیگر مربوط به قران شناسی است که در مورد جشنواره‌های قرآنی و آموزش قرآن پرداخته است.

آدرس الکترونیکی این سایت ‪ http://WWW.ISKA.IR‬است.

برگزاری مسابقات اسلامی و قرآنی و جستجوگر واژگان قرآنی نیز در سایت ‪ http://WWW.QURANNET.NETA‬به زبان عربی ارایه شده است.

http://WWW.AL_SHIA.COM‬نام سایت دیگری در این زمینه است که در مورد کشف الایات، تلاوت قرآن توسط شیخ عبدالباسط و استاد پرهیزگار، معرفی کتب قران مرتبط با تجوید و علوم تفسیر به ‪ ۱۸‬زبان زنده دنیا پرداخته است.

تفسیر برگزیده قرآنی، جتسجوگر کلمات و آیات، معرفی کتب قرآنی، معلومات عامه، تدبر در قرآن و احادیث نیز را نیز می‌توان در پایگاه اینترنتی ‪ http://WWW.HOLYQURAN.NET‬یافت.

همچنین ارایه تفاسیر مختلف از قرآن، فهرست آیات و سوره‌ها و علوم قرآنی را نیز می‌توان در سایت ‪ http://WWW.QURANVOICE.COM/QURAN.PHP‬یافت که این سایت به زبان عربی و انگلیسی نوشته شده است.

قرآن به ‪ ۱۰‬زبان، تجوید و تفسیر قرآن و فهرست تلاوت‌های قرآن و طریقه حفظ آن را می‌توان به ترتیب در سایت‌های ‪ http://WWW.QURAN.OR.KR‬و
http://WWW.ATMYINERNET.COM‬ملاحظه کرد.

دو سایت نام برده شده به دو زبان انگلیسی و عربی نوشته شده است.

http://WWW.TAJWEED.COM‬نام سایت دیگری در زمینه قرآن شناسی است که آموزش تجوید به همراه فهرست احکام تجوید، پخش تلاوت‌های قرآنی، اعجاز قرآن و اصلاحات قرآنی در آن ارایه شده است.

ارایه آیات قرآن بر اساس موضوع، سخنرانی‌های اسلامی، فقه، پرسش و پاسخ نیز در پایگاه اینترنتی ‪WWW.PLAYANDDLEARN.ORG/QURAN/INDEX.HTM‬ درج شده است.

http://WWW.MUHADDITH.ORG‬نام سایت دیگری در این زمینه است که در مورد ترجمه قرآن و تلاوت قرآن توسط اساتید مختلف به دو زبان عربی و انگلیسی ارایه شده است.

معرفی سایت‌های قرآنی، ترجمه قرآن به زبان‌های مختلف و موتور جستجوگر قرانی نیز در سایت ‪ http://WWW.QURANTIME.COM‬ارایه شده است.

ترجمه بخش‌هایی از قرآن، تفسیر و معرفی کتب قرآنی و همچنین اعجاز علمی در قران، علوم قرآنی شامل اسما قرآن، وحی در قرآن و گرداوری آیات قرآنی نیز به ترتیب در سایت‌های ‪ http://WWW.QURANTODAY.COM‬و ‪ ,WWW.AL_ISLAM.COM‬به زبان‌های انگلیسی، عربی، هلندی و اندونزیایی ارایه شده است.

سه ترجمه انگلیسی از قرآن توسط استاد شاکر، عبدا... یوسف علی و هیلالی خان نیز در سایت ‪ http://WWW.THEHOLYQURAN.ORG‬درج شده است.

http://WWW.SHIASEARCH.COM‬نام سایت دیگری در زمینه قرآن شناسی است که در آن مقالات متعدد قرآنی در موضوعات مختلف به زبان‌های عربی، انگلیسی، اردو و فارسی ارایه شده است.

برای شناخت فضایل قرآن، ارایه تفاسیر مختلف قرآنی و پاسخگویی به سوالات قرآنی نیز می‌توان به پایگاه اینترنتی ‪ http://WWW.GRAB.ORG‬مراجعه کرد.

این سایت به زبان عربی نوشته شده است.

متن کامل قرآن همراه با چهار ترجمه انگلیسی، ارایه تفاسیر، مقالاتی درباره تاریخ ، زبان و ساختار قرآن و معرفی کتب قرآنی نیز در پایگاه اینترنتی ‪ http://WWW.ALQURANICSTUDIES.COM‬درج شده است.

همچنین آموزش قرآن، حدیث و فقه نیز به زبان‌های انگلیسی، اردو و عربی در سایت ‪ http://WWW.BARKATI.NET‬درج شده است.

http://WWW.THENOBLEQURAN.COM‬آدرس سایت دیگری در زمینه قران شناسی است که در ان موتور جستجوگر قرآنی و مقالات قرآنی ارایه شده است.

تلاوت قرآن، متن کامل قرآن کریم، معرفی کتب قرآنی، کتاب‌های متناسب ب‌ا تدریس در مدارس، مصطلحات قرآنی، فضائل القرآن، اسرار و اطلاعات عامه قرآن و احادیث قرآنی را نیز می‌توان در پایگاه اینترنی
http://WWW.ALQURAN.NETWORK.NET‬یافت که این سایت به زبان عربی است.

نقل از خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد