اخبار قرآنی(تا یکسال دیگر فرهنگ قرآن تکمیل می‌شود)

  تا یکسال دیگر    

 

 

فرهنگ قرآن  

 

 تکمیل می‌شود  

 

      

  با انتشار مجلد سی‌ام فرهنگ قرآن در نیمه دوم سال 1388، طرح فرهنگ قرآن و به اصطلاح "کلید راه‌یابی به مفاهیم و معارف قرآن" پایان می‌یابد. 


 محمدصادق یوسفی‌مقدم مدیر مرکز فرهنگ و معارف قرآن گفت: فرهنگ قرآن و به اصطلاح "کلید راه‌یابی به مفاهیم و معارف قرآن" مجموعه بی‌نظیری در جهان است که محققان این مرکز تلاش کردند تا با تحلیل و بررسی و مطالعه آیات و تفاسیر معتبر قرآنی در آن همه موضوعات و مفاهیم کلیدی قرآن را به‌دست آورند و به‌صورت فیش در اختیار محققان و پژوهشگران قرآنی قرار دهند. 

وی افزود: این کار موجب شده است تا انبوهی از موضوعات و مفاهیم و معارف قرآنی در یک مجموعه گردآوری شود و راه برای نگارش تفاسیر موضوعی و نظریه‌پردازی بر اساس آموزه‌های قرآنی فراهم آید. این مجموعه عظیم در 30 مجلد ارایه خواهد شد که تاکنون 20 جلد آن منتشر شده است.

‌مدیر مرکز فرهنگ و معارف قرآن کریم دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم درباره زمان تکمیل نهایی طرح فرهنگ قرآن خاطرنشان کرد: فیش‌نگاری فرهنگ قرآن اکنون به‌طور کامل به اتمام رسیده است و تنها ارزیابی نهایی برخی از مجلدات فرهنگ قرآن باقی مانده است که به‌زودی به پایان خواهد رسید.

یوسفی گفت: ارزیابی نهایی فیش‌های تدوین شده این مجموعه تا جلد 25 به‌طور کامل به انجام رسیده است و به نظر می‌رسد ارزیابی نهایی فیش های مربوط به پنج جلد باقی مانده نیز تا پایان سال به انجام برسد.   

نقل از ایبنا

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد