اخبار قرآنی ( شگفتی‌های پزشکی در قرآن منتشر می‌شود)

 

 منتشر می‌شود: 

«شگفتی‌های پزشکی در قرآن»  

 

     

 «شگفتی‌های پزشکی در قرآن» به قلم «حسن‌رضا ‌رضایی» 

 از سوی انتشارات «مؤسسه قرآنی المهدی» هفته آینده منتشر می‌شود. 

 

 

قرآن در بیش از ۷۰۰ آیه ماده، علم را به کار برده و مسلمانان را به تفکر و تعمق در پدیده‌های طبیعت دعوت کرده است. حدود ۷۵۰ آیه به خدا‌شناسی از راه علوم ‌طبیعی مربوط می‌شود و در کنار این دعوت عمومی به دانش، انسان را به شاخه‌های علوم ‌پزشکی متمایل می‌کند، برخی از احکام دین در قرآن فایده‌های پزشکی دارند که باپیشرفت علم پزشکی بدان پی‌ برده‌ شده است.

کتاب «شگفتی‌های پزشکی در قرآن» به صورت پرسش و پاسخ برای مخاطب جوان به ویژه دانشجویان نگاشته شده است.

حجت‌الاسلام «حسن‌رضا رضایی» مؤلف کتاب گفت: کتاب شامل 6 فصل و دارای ویژگی‌هایی چون پرداختن به علوم پزشکی نه بهداشتی، استفاده از قرآن نه روایات و احادیث، نثر روان و ساده برای همه مخاطبان به صورت عام و دانشجویان به صورت خاص و استفاده از نظرات تخصصی پزشکان است.

او ادامه داد: در فصل اول به کلیات مباحث مانند مراحل رشد علوم ‌پزشکی در تمدن اسلامی از زمان پیامبر اسلام(ص) تا‌کنون پرداخته‌ام و مباحثی چون تأثیر‌پذیری پزشکان مسلمان از طب جالینوس و طب بقراط، پزشکان نامی و آثارشان، ابن سینا و متأثر شدن از متون اسلامی و ... مطرح شده است. فصل دوم نیز به مبدأ آفرینش انسان اختصاص دارد، قرآن اشاره می‌کند که انسان از خاک آفریده شده است، در این فصل معنای خاک و منظور قرآن از آن بررسی شده و درصدد پاسخ به این هستم که آیا منظور ویتامین‌های درون خاک است؟ یا خیر.

این نویسنده بیان کرد: در فصل سوم به مراحل رشد جنین از علقه، نطفه، روح تا تولد اشاره و سعی شده شبهاتی که در این زمینه مطرح است پاسخ داده شود. فصل چهارم نیز با عنوان «از تولد تا مرگ» به مسائل کودکی، شیرخوارگی، بلوغ، کهن‌سالی، طول عمر و مرگ در قرآن پرداخته شده است.

رضایی عنوان فصل پنجم کتاب را «اعضای بدن در قرآن» مطرح کرد و گفت: اشاراتی که به پوست و احساس درد در سوره «نساء»، قلب، دست، انگشت‌نگاری و سایر اعضای بدن در قرآن شده، در این فصل با مسائل علمی روز سنجیده می‌شود.

او ادامه داد: فصل ششم به فهرست آیات‌ پزشکی در قرآن اشاره دارد که برای مطالعه و تحقیق درباره پزشکی در آیات قرآن مناسب است، برخی از این آیات شگفتی‌های پزشکی، برخی دیگر اشارات پزشکی و اعجاز پزشکی در قرآن را نشان می‌دهد.

«شگفتی‌های پزشکی در قرآن» به قلم ««حسن‌رضا ‌رضایی» از سوی انتشارات «مؤسسه قرآنی المهدی» در ۲۰۰ صفحه و ۶ فصل، هفته آینده منتشر می‌شود.

نقل از خبرگزاری قرآنی ایران (ایکنا)  

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد