اخبار قرآنی (اختصاص ۳ میلیارد تومان برای آموزش قرآن در مدارس)

 

اختصاص ۳ میلیارد تومان  

 

برای آموزش قرآن در مدارس  

 

 

      

 

 

 

 مدیرکل دفتر گسترش فرهنگ نماز و فعالیت‌های قرآنی وزارت آموزش و پرورش از اختصاص ۳۰ میلیارد ریال اعتبار برای توسعه آموزش قرآن در دارالقرآن‌های آموزش و پرورش خبر داد. 

 


 حجت‌الاسلام سید جواد بهشتی با بیان این‌که ۶۰۰ دارالقرآن در کشور به تعلیم و تربیت دینی و قرآنی دانش‌آموزان مشغول هستند، گفت: در نظر داریم تعداد دارالقرآن‌ها را به یک هزار و ۴۰۰ باب افزایش دهیم و در هر منطقه آموزشی ۲ دارالقرآن دخترانه و پسرانه احداث کنیم.
وی با بیان این‌که سال گذشته اعتبارات در حوزه قرآن تنها یک میلیارد تومان بوده است، افزود: این مسئله باعث شد، فعالیت‌های قرآنی در دارالقرآن‌ها با مشکل مواجه شود که این مسئله در سال‌جاری حل شده است.
مدیرکل دفتر گسترش فرهنگ نماز و فعالیت‌های قرآنی وزارت آموزش و پرورش، فعالیت درالقرآن‌ها را مکمل تدریس قرآن در مدارس خواند.
بهشتی همچنین از تدوین طرح جامع نماز در مدارس خبر داد و گفت: بر اساس این طرح الگوی نماز در هر مقطع تحصیلی و هر دو جنسیت مشخص می‌شود و از کارهای مقطعی و سلیقه‌ای برای نماز دانش‌آموزان جلوگیری خواهد شد.
وی افزود: در این طرح حس سپاسگزاری، رازگویی و نیازخواهی از خداوند متعال در قالب شعر و قصه به دانش‌آموزان تفهیم می‌شود.
بهشتی گفت: کار مهم دیگری که برای آموزش نماز به طور عملی از امسال در مدارس کشور آغاز شده است، آموزش نماز برای دانش‌آموزان سوم ابتدایی و بالاتر در مدارس ابتدایی است.

 
 

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد