اخبار قرآنی ( دانشنامه معاد در قرآن )

 

دانشنامه معاد  در قرآن 

 

   

        

 دانشنامه معاد در قرآن با بیش از 630 مطلب شامل گزیده‌ کتاب، مقالات، چیکده پایان نامه و مجلات قرآنی با محوریت معاد بر روی پایگاه حوزه نت قرار گرفت. 


  دانشنامه معاد در قرآن با بیش از 630 مطلب دربردارنده گزیده‌ کتاب، مقالات، چیکده پایان نامه و مجلات قرآنی با محوریت معاد بر روی پایگاه حوزه نت  قرار گرفت.

سید علی طباطبایی، مدیر اجرایی پایگاه حوزه هدف از تولید این دانشنامه را جمع آوری و ارائه کلیه اطلاعات ویژه معاد به منظور تسهیل در امر تحقیق و پژوهش محققان عنوان کرد.

وی گفت: این دانشنامه دارای 634 مطلب در قالب 12نمایه اصلی و 27 نمایه فرعی می باشد که به تازگی بر روی پایگاه حوزه نت قرار گرفته است.

طباطبایی مرگ، معاد و زندگى پس از مرگ، رابطه دنیا و آخرت، آثار ایمان به معاد، برزخ اولین عالم پس از مرگ، قیامت، معاد از نگاه پرسش و پاسخ، معاد از دید گاه معصومین(ع)، معاد از منظر فلاسفه و عرفا را از نمایه های اصلی این دانشنامه عنوان کرد.

وی افزود: علما و آثاری در معاد، معاد در آئینه ادب، شعر و داستان، کتاب و پایان نامه در موضوع معاد از دیگر نمایه های اصلی دانشنامه معاد می باشد.

وی در ادامه به معرفی برخی از نمایه های فرعی این دانشنامه پرداخت و گفت: امکان معاد، ادله معاد در قرآن و روایات، ادله منکران معاد، معاد در ادیان و مذاهب، بقای روح، تناسخ و معاد، شبهه آکل و مأکول، ماهیت مرگ، اجل معین و غیر معین «اجل حتمى و غیر حتمی»، ترس از مرگ و  قبض روح از جمله نمایه های فرعی این دانشنامه است.

طباطبایی به نمونه مقالات ارائه شده در این دانشنامه اشاره کرد و افزود: مرگ، معاد کافران، تعبیر قرآن درباره مرگ، روزی که صور دمیده می‏شود، قبر و برزخ در قرآن، قرآن و حیات جاویدان، بهشت در قرآن، پل سرنوشت‌ساز، دانستنی‌هایی از قرآن(بیش از پاداش عمل)، از مقالات ارائه شده در این دانشنامه است.   نقل از خبرگزاری رسا 

 


نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد