اخبار قرآنی ( آشنایی با پایگاه «مرکز فرهنگ و معارف قرآن» )

آشنایی با پایگاه 

 

 «مرکز فرهنگ و معارف قرآن»  

 

       

 «مرکز فرهنگ و معارف قرآن» وابسته به دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم است که در عرصه‌های تفسیر، ترجمه و موضوعات قرآنی فعالیت می‌کند.  

 

نگرش و رویکرد کلی پایگاه معارف قرآن، ارائه خدمات علمی به پژوهش‌گران و محققان علوم قرآنی است و در همان نگاه نخست، دانشنامه موضوعی قرآنی، بخش عمده‌ای را به خود اختصاص می‌دهد که حاوی هزاران مقاله در موضوعات مختلف به شکل دسته‌بندی شده و موضوعی درختی است.

بخش مقالات و معرفی آثار علمی قرآن‌پژوهشی و نیز آثار مختلف و متنوع مرکز که به‌صورت دیجیتالی در دسترس کاربران قرار گرفته و دسترسی به کتابخانه‌های مرکز فرهنگ و پژوهش‌گاه علوم و فرهنگ اسلامی که هزاران عنوان کتاب دارد، بیانگر این مطلب است.

رویکرد پایگاه به حوزه پژوهش این امکان را به کاربران می‌دهد که به آسانی بتوانند به منبع غنی و کاملی از مباحث و مسائل و موضوعاتی قرآن دسترسی پیدا کنند. هر یک از کتاب‌هایی که در بخش آثار مرکز قرار گرفته خود مجموعه‌ای گرانسنگ از آخرین پژوهش‌های قرآنی است که با همکاری صدها محقق تدوین و تألیف شده است.

در حال حاضر پایگاه اطلاع‌رسانی مرکز به‌عنوان زیر مجموعه «مدیریت پژوهش‌های رسانه‌ای» در حوزه اطلاع‌رسانی پژوهش‌های قرآنی فعالیت می‌کند و هدف از اجرای این طرح این است که آن پایگاه، مرکز فرهنگ و معارف قرآن را به یکی از بزرگ‌ترین پژوهشگاه‌های مجازی در حوزه قرآن پژوهی تبدیل کنند.

پایگاه مرکز فرهنگ و معارف قرآن از تنوع و گستردگی بسیاری برخوردار و در عین تنوع از انسجام و هماهنگی خاصی نیز بهره‌مند است.

آدرس اینترنتی پایگاه «مرکز فرهنگ و معارف قرآن» www.maarefquran.com است. برای دیدن پایگاه مرکز فرهنگ و معارف قرآن اینجا کلیک کنید!

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد