اخبار قرآنی (برگزیدگان اولین جشنواره نمایشنامه‌نویسی قرآنی)

برگزیدگان اولین جشنواره 

 

 نمایشنامه‌نویسی قرآنی کوتاه «کلمه» 

 

 Go to fullsize image  Go to fullsize image  Go to fullsize image

 برگزیدگان اولین جشنواره نمایشنامه‌نویسی قرآنی کوتاه «کلمه» در مراسمی که شب گذشته در خانه هنرمندان ایران برگزار شد، معرفی و تجلیل شدند.   

 

 

 در مراسم پایانی اولین دوره مسابقه نمایشنامه‌نویسی قرآنی کوتاه «کلمه» که ساعت 18 شب  23 آبان‌ماه در سالن «بتهون» خانه هنرمندان ایران برگزار شد، «شهرام گیل‌آبادی» مدیر مرکز هنرهای نمایشی رادیو گفت: خداوند بزرگ را شاکرم که ما را در مردمی‌ترین و فراگیرترین مرکز هنرهای نمایشی کشور و برای خدمت به کلمة‌الله قرار داد.

وی در ادامه اظهار کرد: مرکز هنرهای نمایشی صدای جمهوری اسلامی ایران با بیش از 60 سال سابقه خدمت رسانه‌ای و هنری امروز افتخار دارد با پشتوانه خداوند متعال و یاری چهره‌های شاخص هنر ایران، نخستین جشنواره نمایشنامه‌نویسی قرآنی کلمه را برگزار کند.

گیل‌آبادی در ارائه گزارشی از روند برگزاری جشنواره گفت: تا انتهای ماه رمضان که آخرین فرصت ارسال آثار به دبیرخانه جشنواره بود، 273 اثر از از 26 استان کشور به دبیرخانه راه یافت که در مرحله انتخاب 130 اثر برگزیده به هیئت داوران معرفی شد و امروز شاهد اعلام اسامی منتخبان این یاوران خواهیم بود.

 وی در پایان سخنان خود از ضبط رادیویی، تلویزیونی و انتشار نمایشنامه‌های برتر خبر داد‌ و زمان گشایش «رادیونمایش» را همزمان با روزهای بزرگداشت سی‌امین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی در بهمن‌ماه سال جاری اعلام کرد که با روزی شش‌ ساعت برنامه کار خود را آغاز خواهد کرد.

در این مراسم که امیر جوشقانی مجری آن بود، جمعی از هنرمندان رادیو به اجرای نمایشنامه‌ کوتاه رادیویی با موضوع زندگی حضرت آدم(ع) پرداختند و سپس «حسن خجسته» معاون صدای جمهوری اسلامی ایران به ایراد سخن پرداخت.  

در ادامه این مراسم «محمود استادمحمد» به نمایندگی از هیئت داوران بیانیه این هیئت را خواند و مجری برنامه از انتشار فراخوان دومین دوره مسابقه نمایشنامه‌نویسی قرآنی کوتاه کلمه خبر داد؛ در بخشی از این فراخوان اهداف مسابقه اینچنین تشریح شد: «بازشناسی آموزه‌های جهان امروز با قرآن، فراهم‌آوردن زمینه‌های نوین قرآنی با رویکرد معاصر، حمایت از جریان ادبیات نمایشی کشور، شناسایی و جذب نویسندگان برای رادیو، بهره‌گیری از صور و آیات قرآن در نمایش، بهره‌گیری از قرآن در زندگی، تبلور مفاهیم قرآن در ادب ایران و تبلور مفاهیم قرآن در هشت سال دفاع مقدس.»

جوشقانی ادامه داد: جوایز هشت نفر برگزیده این دوره دو و جایزه نفر اول چهار میلیون ریال خواهد بود که آخرین زمان ارسال آثار 10 مهر 88 و زمان اعلام برگزیدگان 16 آبان خواهد بود.

در پایان این مراسم که زمان معرفی برگزیدگان بود، برای اهدای هریک از برگزیدگان و قدردانی شوندگان، یک نفر از مسئولان و هنرمندان پیشکسوت نمایش به روی صحنه ‌آمدند. برای اهدای جایزه پنجمین نفر از شایستگان قدردانی، لوح قدردانی و جایزه دو میلیون ریالی به «بهزاد صدیقی» برای نمایشنامه «مصاحبه» اهدا شد و به همین ترتیب جوایز نفرات چهارم تا اول شناخته شده برای قدردانی، به ترتیب به «ملیحه مرادی جعفری» برای نمایشنامه «بابونه»، «محمود مهدوی» برای نمایشنامه «ملودی گرگ سرگردان»، «علی احسانی» برای نمایشنامه «کسوف» و «سیروس همتی» برای نمایشنامه «قربانی» اهدا شد.

در بخش برگزیدگان که جوایز 10 میلیون ریالی و لوح قدردانی را دریافت کردند، جایزه نهم به «معصومه معزی» برای نمایشنامه «گلی برای موها»، جایزه هشتم به «روزبه حسینی» برای نمایشنامه «حکایت آن سه تن»، جایزه هفتم به «شکوفه آروین» برای اثر «زمان که بگذرد»، جایزه ششم به «یاسین حجازی» برای اثر «این پایین هوایی نیست»، جایزه پنجم به «میلاد اکبرنژاد» برای نمایشنامه «قبیله قلبم»، جایزه چهارم به «ملیحه مرادی جعفری»، جایزه سوم به «عبدالرضا فریدزاده» برای نمایش «عرینب»، جایزه دوم به همراه تندیس مرکز هنرهای نمایشی رادیو به «مهسا دهقانی» برای اثر «روی پل، پشت پنجره» و جایزه اول جشنواره و نشان عالی مرکز هنرهای نمایشی رادیو به «آرش عباسی» برای نمایشنامه «باد که می‌نویسد» اهدا شد.

در این مراسم «حسین مسافر آستانه» دبیر جشنواره تئاتر فجر و رئیس انجمن تئاتر انقلاب و دفاع مقدس با حضور بر صحنه از اهدای جوایز ویژه به آثار قرآنی مرتبط با دفاع مقدس خبر داد و «رجبی معمار» مدیر شبکه 5 سیما با اهدای 30 سکه بهار آزادی حمایت خود را از این جشنواره اعلام کرد.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد