اخبارقرآنی(همایش سراسری قرآن و طب در یزد )

 

 در یزد برگزار می‌شود :   

 

همایش سراسری قرآن و طب  

 

 

 

 

              

 همایش سراسری قرآن و طب ، ‪ ۱۶‬تا ‪ ۱۸‬اردیبهشت ماه سال آینده به میزبانی دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد برگزار می‌شود.    

دکتر علی رضا اسلامی دبیر اجرایی همایش ، هدف از برپایی آن را فراهم آوردن فرصت مناسب برای محققین ، اساتید ، صاحبنظران و کارشناسان علوم قرآنی و پزشکی خواند تا آخرین دست آوردهای علمی و پژوهشی انجام شده خود را در محورهای مورد بحث در معرض آگاهی و نقد شرکت‌کنندگان قرار دهند.

 وی افزود: هدف یاد شده بر این پایه استوار است که در عصر کنونی که دوره پیشرفت علم بویژه علوم تجربی ، طب و علوم پزشکی است و قرآن عجایب مربوط به این علوم را نیز در بر دارد لازم است محققین با دقت و بصیرت لازم و با استفاده از روشهای صحیح ، باب این اعجاز را بر همگان مفتوح و شگفتی عظیم قرآن را در این زمینه به مردم نشان دهند.

مدیر امور فرهنگی دانشگاه علوم پزشکی یزد گفت : بهداشت پیشگیری ، تشخیص و درمان بیماری‌ها ، سلامت روان ، تغذیه ، خلقت انسان ، اخلاق پزشکی از منظر قرآن و طب از محورهای این همایش سه روزه است .

وی آخرین مهلت ارسال مقالات به دبیرخانه همایش را ‪ ۱۵‬دیماه امسال اعلام کرد و با اشاره به اینکه تاکنون حدود ‪ ۵۰‬مقاله به دبیرخانه ارسال شده ضمن دعوت از اساتید و محققین و صاحبنظران جهت ارسال مقالات خود اظهار امیدواری کرد: طی دو ماه آینده تعداد مقالات به دو تا سه برابر این رقم برسد.

اسلامی افزود: این همایش با حضور یکهزار نفر از اساتید ، پژوهشگران و اندیشمندان حوزه‌های قرآنی و پزشکی کشور برگزار می‌شود.

وی یادآور شد: مقدمات برپایی این همایش از خرداد ماه امسال با همکاری وزارت بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی ، بنیاد پژوهش‌های قرآنی ، دفتر تبلیغات حوزه علمیه قم ، استانداری و دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد انجام شده است .

به گفته اسلامی ، علاقه مندان می‌توانند برای اطلاع بیشتر از جزئیات این همایش به دبیرخانه آن در حوزه معاونت فرهنگی و دانشجویی دانشگاه واقع در مجتمع پیراپزشکی یا به آدرس اینترنتی همایش به آدرس ‪ IR.AC.SSU‬مراجعه کنند.

وی اظهار امیدواری کرد: این همایش در سال‌های بعد نیز به صورت سالانه و یا دو سالانه برگزار شود.


نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد