اخبار قرآنی (امکان دانلود نرم‌افزار قرآنی «ذکر» )

 

امکان دانلود  

 

نرم‌افزار قرآنی «ذکر»  

 

در سایت غدیر   

 

     

امکان دانلود نرم‌افزار قرآنی «ذکر» که با هدف ایجاد یک محیط پیشرفته با کاربری آسان برای کار با قرآن و استفاده همزمان از چندین ترجمه برای هر آیه تولید شده، در سایت غدیر فراهم شده است.   

 این نرم‌افزار به کاربران امکان مرور قرآن و مشاهده‌ ترجمه‌های مختلف آن را می‌دهد و هدف آن ایجاد یک محیط پیشرفته با کاربری آسان برای کار با قرآن است.  

«ذکر» در مدل توسعه منبع‌باز ـ آزاد تولید شده و برای استفاده و بارگذاری عموم روی اینترنت قرار دارد. محیط این نرم‌افزار به ۱۹ زبان زنده دنیا مانند انگلیسی، فارسی، عربی، روسی و غیره قابل مشاهده است و ترجمه‌های مختلفی از قرآن برای آن وجود دارد.

کاربران این نرم‌افزار می‌توانند با استفاده از «طرح‌های» مختلف نمایشی، متن قرآن یا ترجمه را به تنهایی، زیر هم و یا حتی چندین ترجمه را با هم مشاهده و مقایسه کنند.

این نرم‌افزار نوشته یکی از برنامه‌نویسان ایرانی است و قابلیت نصب روی سیستم عامل لینوکس، ویندوز و مکینتاژ را دارد.

این نرم‌افزار قابلیت کار به‌صورت آنلاین و آفلاین را دارا است، کاربران می‌توانند سایز، رنگ و فونت متن و ترجمه قرآن را انتخاب کنند و همچنین امکان انتخاب نوع و ترتیب نمایش آیات و استفاده هم‌زمان از چندین ترجمه برای هر آیه برای کاربران فراهم شده است.

این نرم‌افزار، امکان جست‌وجو در متن قرآن با و بدون مطابقت علائم و یا متن ترجمه‌ها را در اختیار کاربر قرار می‌دهد، به علاوه کاربران می‌توانند از امکانات جست‌وجوی پیشرفته در متن قرآن بهره ببرند. جست‌وجوی پیشرفته به کاربران امکان پرس‌وجوهای پیچیده با استفاده از عبارت‌های منطقی (AND، OR و NOT)، و همچنین جست‌وجوی کلمات شبیه را می‌دهد و می‌توان دامنه جست‌وجو را به یک یا چندین سوره و یا حتی قسمتی از آن‌ها محدود کرد.

«ذکر» دارای دو متن قرآن است که یکی با اعراب‌گذاری و متن مشابه مصحف عثمان‌طه است و دیگری متن ساده‌شده‌ قرآن کریم است. به صورت پیش‌فرض متن ساده‌شده نمایش داده می‌شود و برای استفاده از متن عثمان‌طه، کاربر می‌تواند از «مضمون Uthman Taha» در فرم تنظیمات استفاده کند.

همچنین قالب مجموعه نشان‌ها (bookmark sets) در نرم‌افزار موجود است و کاربران می‌توانند برای یک آیه چندین نشان مختلف بسازند و یا چندین آیه را زیر عنوان یک نشان قرار دهند.

«ذکر» امکان حرکت‌های مختلف از جمله آیه به آیه، سوره به سوره، ربع حزب به ربع حزب و جزء به جزء را مهیا می‌کند. علاوه بر آن علایم مختلف برای ابتدای جزء، ابتدای ربع جزء و همچنین مکان سجده‌های قرآنی در این نرم‌افزار گنجانده شده است.

«ذکر» به زبان جاوا و با استفاده از کتابخانه گرافیکی SWT نوشته ‌شده است، برای استفاده از این نرم‌افزار، کاربر باید ماشین مجازی جاوا (JVM) را نصب کند، این نرم‌افزار برای اجرا به جاوای 1.4.2 و یا جدیدتر (1.5 و یا 1.6) نیاز دارد.

اگر قاری مورد علاقه کاربران و یا ترجمه مورد علاقه آنها در لیست این نرم‌افزار نباشد، کاربران می‌توانند به راحتی قاری و ترجمه مورد نظر را طبق دستورالعمل سایت غدیر به این نرم‌افزار اضافه کنند.

پایگاه اطلاع‌رسانی غدیر برای سهولت این کار هر سه ترجمه فارسی موجود از الهی قمشه‌ای، مکارم شیرازی و حسین انصاریان را برای دانلود در اختیار کاربران گذاشته است.


برای دانلود نرم‌افزار قرآنی «ذکر» اینجا را کلیک کنید!

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد