اخبار قرآنی (قرائت قرآن در کلیسای جامع نروژ)

 

استقبال از قرائت قرآن 

 

 در کلیسای جامع نروژ 

 

  

              


 

برای نخستین بار قرآن، کتاب مقدس اسلام در طی مراسمی در کلیسای جامعه نیداروس نروژ قرائت شد و مورد استقبال شرکت‌کنندگان در مراسم قرار گرفت.  

قرائت قرآن در مراسم کلیسای جامعه نیداروس نروژ مورد استقبال دانش‌آموزان مدارس کولستاد و تونستاد در شهر تروندهایم قرار گرفت که برای شرکت در مراسم صلح در این کلیسا جمع شده بودند.

متن قرآن کریم توسط دو دانش آموز از مدارس کولستاد و تونستاد به دنبال قرائت بخشهایی از عهد قدیم و جدید صورت گرفت که بخش اعظم آن بر جستجوی صلح و عدالت تمرکز کرده بود.

لارس اسپیره کشیش این کلیسا که این مراسم را همراه بودیل اسوردال هدایت می‌کرد ابراز مسرت و احساس افتخار خود را نسبت به این مراسم اعلام کرد و گفت: با قرائت بخشهایی از قرآن ما می‌خواستیم روحیه تساهل در این مراسم را مورد تأکید قرار دهیم. ما در جامعه‌ای زندگی می‌کنیم که پیروان ادیان مختلفی در آن به سر می‌برند و این امر باید در کلیسا مورد تبیین قرار گیرد.

وی همچنین گفت: در این مراسم شرکت‌کنندگان در کنار هم دعا کرده و به این امر فکر نمی‌کردند که از ادیان مختلف پیروی می کنند. کلیسا باید فعالیتهای خود را در جهتی سازمان‌دهی کند که به تفاوتهای میان ادیان نپردازد.

این مراسم صلح با نوشتن واژه "صلح " به 18 زبان مختلف از سوی دانش آموزان هر دو مدرسه ادامه یافت ، همچنین بخشهایی از مفاد اعلامیه حقوق بشر سازمان ملل نیز در این مراسم ایراد شد.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد