اخبار قرآنی ( معرفی سایت های دینی توسط .....)

 

 معرفی سایت های دینی  

توسط راهنمای پایگاه‌های اسلامی نور  

 

727mln7.jpg   iqna.jpg   esmehaye-khoda.jpg

تمامی سایت وها و وبلاگ‌های دینی توسط راهنمای پایگاه‌های اسلامی نور با نشانی ‪ www.noor.dir‬معرفی می‌شود.  

 در این پایگاه که اطلاعات آن به پنج زبان فارسی، عربی، انگلیسی، فرانسه و اردو عرضه شده است سایت‌های دینی و صفحات اینترنتی مرتبط با آنها به صورت موضوعی طبقه بندی شده و در اختیار کاربران قرار گرفته است.

بر اساس اطلاعات موجود در شبکه اطلاع رسانی نور وابسته به مرکزتحقیقات کامپیوتری علوم اسلامی، این پایگاه به عنوان اولین مرکز ارائه‌کننده خدمات اینترنتی درشهر مقدس قم درسال ‪ ۱۳۷۷‬راه اندازی شده و در سال ‪۱۳۷۹‬ با هدف اطلاع رسانی بهتر، اقدام به شناسایی و معرفی پایگاه‌های مختلف اسلامی و شیعی کرده است تا از این رهگذر زمینه‌های دسترسی راحت و سریع کاربران، محققان و پژوهشگران علوم اسلامی به اینترنت را به نحو مناسبی فراهم کند.

این پایگاه هدف از این کار را جستجو در اینترنت، شناسایی ابزارها و راه های جستجو به ویژه در مطالب اسلامی، دسته بندی و معرفی پایگاه‌های مفید اسلامی و فراهم کردن زمینه‌هایی که پژوهشگران علوم اسلامی و انسانی بتوانند در زمان ارتباط با اینترنت حداکثر استفاده را ببرند، عنوان کرده است.

این پایگاه در صدد است با معرفی سایت‌ها و وبلاگ‌های دینی مطالب ارزشمند تحقیقی و علمی در زمینه‌های مختلف علوم انسانی و اسلامی را در اختیاردانش پژوهان قرار دهد.

کاربران در این پایگاه می‌توانند با انتخاب موضوع و زیر موضوع مورد نظر خود سایت‌ها و صفحات مرتبط با آن موضوع را در کمترین زمان ممکن مشاهده کنند.

توضیحات هر آدرس به منظور اطلاع آسان کاربران از میزان محتوای هر پایگاه، ذکر آدرس هر پایگاه در کنار عنوان و توضیحات، تقسیم و معرفی پایگاه‌ها بر اساس زبان، امکان لینک و بازدید از شاخه یا شاخه‌های مرتبط با پایگاه ها ، امکان همکاری کاربران در شناسایی و معرفی آدرسها از دیگر ویژگی‌های این پایگاه برای معرفی سایت‌ها و وبلاگ‌های دینی است.

مدیران پایگاه‌ها و صاحبان وبلاگ‌ها و تمامی علاقمندان می‌توانند تمام یا بخشی از سایت مورد نظر خود را در راهنمای پایگاه‌های اسلامی معرفی کرده و در تهیه بزرگترین دایرکتوری اسلامی مشارکت کنند.


نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد