اخبار قرآنی (جشن ملی آغاز آموزش قرآن در پایه اول ابتدایی )

 

 

 « جشن ملی آغاز آموزش قرآن در پایه اول ابتدایی »   

Go to fullsize image  Go to fullsize image  Go to fullsize image 

«جشن ملی آغاز آموزش قرآن در پایه اول ابتدایی»در روز چهار‌شنبه ۱۷مهر‌ماه، هم‌زمان با روز جهانی کودک در سطح مدارس ابتدایی سراسر کشور برگزار می‌شود.  

 

 در این مراسم که به همت شورای هماهنگی فعالیت‌های قرآنی وزارت آموزش‌و پرورش برگزار می‌شود، مسؤلان کشوری نیز حضور خواهند داشت. هدف از برگزاری این مراسم انس بیش‌تر دانش‌آموزان کلاس اول ابتدایی با قرآن کریم و آموزه‌های آن است.

 

طرح ارتقای آموزش قرآن کریم در پایه سوم ابتدایی درصدد است که با اصلاح و تکمیل اهداف، محتوا و شیوه اجرای آموزش قرآن در پایه سوم ابتدایی، تقویت توانمندی و مهارت معلمان در آموزش قرآن و بهبود فرایند اجرای کامل برنامه آموزش قرآن در مدارس و نظارت مستمر بر آن، زمینه کسب مهارت روخوانی قرآن کریم را برای دانش‌آموزان فراهم آورد.

در این برنامه، مهم‌ترین هدف آموزش قرآن در پایه سوم ابتدایی، توانایی روخوانی سوره‌ها و عبارات قرآنی کتاب درسی به روخوانی کل قرآن کریم ارتقا می‌یابد و سایر اهداف جنبی مانند آشنایی با آموزه‌ها و پیام‌های قرآنی، قرائت زیبای برخی از سوره‌های کوتاه و ... نیز آموزش نماز، با اصلاحاتی، مناسب‌سازی خواهد شد.

این طرح در 30 درصد از کلاس‌های پایه سوم کلیه مدارس ابتدایی دولتی و غیردولتی سراسر کشور اجرا می‌شود. تعداد دانش آموزان پایه سوم ابتدایی که در این مرحله، طبق این طرح آموزش می‌بینند 414044 نفر و تعداد معلمان مجری طرح 16874 نفر هستند. هم‌چنین برای توجیه بیش‌تر والدین دانش‌آموزان به تعداد 415 هزار بروشور آموزشی چاپ و در این مدارس توزیع خواهد شد.

به‌منظور ارتقای مهارت‌های حرفه‌ای آموزگاران پایه سوم ابتدایی در آموزش قرآن، دوره‌ تأمین مدرس این طرح، طی دو دوره سه روزه، به میزان 24 ساعت، با حضور 173 نفر از مدرسان قرآن سراسر کشور در مرداد‌ماه 87 برگزار شد.

 

فراگیران دوره تأمین مدرس قرآن پس از مؤفقیت در دوره، به اجرای دوره مشابه با عنوان «بررسی، تحلیل و روش تدریس درس قرآن پایه سوم ابتدایی و بازآموزی بیانی علمی آن» می‌پردازند. هم‌اکنون مدرسان قرآن به منظور آماده‌سازی معلمان در اجرای این طرح، دوره های آموزشی خود را با عنوان «بررسی، تحلیل و روش تدریس درس قرآن پایه سوم ابتدایی و بازآموزی مبانی علمی آن» به مدت 32 ساعت در مناطق مجری طرح برگزار می‌کنند.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد