اخبار قرآنی (بررسی تغییر نام نمایشگاه بین المللی قرآن و زمان آن)

بررسی تغییر نام 

 

 نمایشگاه بین المللی قرآن و زمان آن   

         

مدیر اجرایی شانزدهمین نمایشگاه بین المللی قرآن کریم گفت: تغییر در زمان برگزاری این نمایشگاه و تغییر نام آن به " جشنواره بین المللی قرآن " در حال بررسی است.  
 
 

سعید اردستانی افزود : امسال نخستین بار نمایشگاه از27 شعبان آغاز شد تا زمینه حضور مردم از دیگراستانها نیز فراهم شود که نتیجه مطلوبی در افزایش شمار بازدیدکنندگان از نمایشگاه بین المللی قرآن داشت.
وی اضافه کرد: این موضوع در واحد نظارت و ارزیابی نمایشگاه قرآن درحال بررسی است و چنانچه نتایج بررسیها مطلوب باشد از سال آینده این نمایشگاه هر سال سه روز زودتر آغاز می شود و زمان برپایی آن از 15 شعبان تا 15 رمضان ( میلاد امام عصر (عج) تا میلاد امام حسن مجتبی (ع) ) تغییر خواهد کرد .
اردستانی تغییر نام نمایشگاه را به جشنواره بین المللی قرآن کریم جدی دانست و گفت: فقط در کمتر از 10 درصد این نمایشگاه آثار قرآنی و فرهنگی ارائه می شود و حدود90 درصد آن جنبه محتوایی و نرم افزاری دارد به همین علت نمی توان این رویداد کم نظیر قرآنی جهان اسلام را نمایشگاه نامید.
وی با اشاره به تاکید وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی برتغییر نام نمایشگاه بین المللی قرآن افزود :
بخشهای هنری فقط یکی از20 بخش این نمایشگاه است که آثار و جاذبه های نمایشگاهی خود را ارائه می کند درحالی که بسیاری از بخشهای قرآنی در طول سال فعالیت دارند و نتایج فعالیتهای
آنها در نمایشگاه عرضه می شود.
مدیر اجرایی شانزدهمین نمایشگاه بین المللی قرآن کریم گفت:بخش بین الملل نمایشگاه قرآن هر سال از سوم ماه مبارک رمضان به مدت دوهفته میزبان بیش از20کشور اسلامی است که در عرصه های هنر و پژوهش فعالیت می کنند اما امسال ، شمار بیشتری از کشورهای اسلامی برای حضور در این نمایشگاه داوطلب شدند.
اردستانی تقدیر ازخادمان قرآن کریم را ازدیگر برنامه های نمایشگاه قرآن عنوان و اضافه کرد:‌ هرسال، کارگروههایی از حوزه های مختلف به ویژه پژوهشی ، هنری و قرآئت قرآن تشکیل می شود و ازمتخصصان برای حضور در آزمون دعوت می کند و در پایان 10 نفر از برگزیدگان به عنوان خادمان برتر قرآن کریم درنمایشگاه قرآن کریم از رییس جمهور لوح سپاس دریافت می کنند.
مدیر اجرایی شانزدهمین نمایشگاه بین المللی قرآن کریم افزود : حدود 12 هزار جلد کتاب ازمنابع غنی و بی نظیر حوزه قرآن و عترت از نمایشگاههای بین المللی کارشناسی ، خریداری و در بخش پژوهشی نمایشگاه ارائه شده است.
اردستانی گفت : مرکز توسعه و ترویج فعالیتهای قرآنی کشور درصدد است تا با اجرای کامل این طرح بزرگترین کتابخانه تخصصی علوم قرآنی را تاسیس و دسترسی آسان پژوهشگران علوم قرآنی را به منابع قرآنی جهان اسلام فراهم کند

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد