اخبار قرآنی ( «جامع الاحادیث» در نمایشگاه قرآن )

 

بزرگ‌ترین کتابخانه احادیث اهل‌بیت(ع) با عنوان 

 

 «جامع الاحادیث» به نمایشگاه قرآن آمد 

  

 

     

 مرکز تحقیقات کامپیوتری علوم اسلامی بزرگ‌ترین کتابخانه احادیث اهل‌بیت(ع) با عنوان «جامع الاحادیث»(نسخه 5/2 ) را به شانزدهمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن ارائه کرد.

 محتوای برنامه‌های نرم‌افزار «جامع الاحادیث» شامل 187 عنوان کتاب در 442 جلد از 90 مؤلف، ارائه 177 جلد کتاب با اعراب کامل، ارتباط آیات قرآن با احادیث، پژوهش در احادیث، ارتباط متن با لغت‌نامه، امکانات جانبی متنوع و محیط‌های کاربری متفاوت است.

بخش«187 عنوان کتاب در 442 جلد از 90 مؤلف» شامل قرآن کریم، نهج‌البلاغه، صحیفه سجادیه، التهذیب، الاستبصار فی من لا یحضره الفقیه، وسائل‌الشیعه، مستدرک‌الوسائل، بحارالانوار، مصادر بحار‌الانوار، کتب هشت‌گانه رجالی و غیره است.

بخش «ارائه 177 جلد کتاب با اعراب کامل» نیز شامل قرآن کریم، نهج‌البلاغه، صحیفه سجادیه، کتب اربعه، بحارالانوار، وسائل‌الشیعه و مستدرک‌الوسائل است و بخش «ارتباط آیات قرآن با احادیث» شامل جست‌وجوی روایات مرتبط با آیه انتخابی و امکان تفسیر آیات به وسیله احادیث است.

همچنین در بخش «پژوهش در احادیث» امکان پژوهش از طریق فهرست کلمات، جست‌وجوی ترکیبی واژه‌ها، فهرست‌سازی، فهرست عناوین و ابواب کتب و جست‌وجو در محدوده خاص کتاب، مؤلف، زمان، محتوا و محیط موجود است و نیز بخش «ارتباط متن با لغت‌نامه» از امکان ارائه معانی واژه‌های موجود در متن براساس سه لغت‌نامه معتبر کتاب‌العین، لسان‌العرب و مجمع‌البحرین برخوردار است.

امکانات جانبی متنوع این نرم‌افزار تطبیق متن نمایشی با فهرست کتاب، تفکیک آیات، اسناد، متن احادیث و بیان مؤلف‌ با رنگ‌های متفاوت، امکان مقابله متن‌ها با یکدیگر، قابلیت‌های پژوهشی مانند علامت‌گذاری در متن، حاشیه‌نویسی، رنگی‌کردن متن، نمایه‌گذاری بر متن و یادداشت‌برداری را شامل می‌شود.

همچنین در بخش «محیط‌های کاربری متفاوت» این نرم‌افزار، امکان استفاده از چهار محیط کاربری مستقل در بخش جست‌وجو و ثبت پژوهش‌های انجام شده موجود است.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد