اخبار قرآنی ( برگزاری نخستین گردهمایی مفسران قرآنی تهران)

برگزارشد :  
 نخستین گردهمایی مفسران قرآنی تهران  
    
 

نخستین گردهمایی مفسران قرآنی استان تهران در امامزاده صالح(ع) تجریش با حضور حجت‌الاسلام محسن قرائتی و حیدر مصلحی، نماینده ولی فقیه و سرپرست سازمان اوقاف وامور خیریه استان تهران، با هدف نشر و تبلیغ فرهنگ غنی قرآنی برگزار شد. 

سید یداله شیرمردی، مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان تهران، با اشاره به برنامه‌های ویژه این اداره کل در خصوص جلسات تفسیر قرآنی اظهار داشت: با هماهنگی‌های به عمل آمده با مفسران قرآنی استان تهران در سال گذشته 120 جلسه تفسیر قرآن برگزار شده است که امسال به 340 جلسه تفسیر اقزایش یافته و بنا داریم این جلسات را در سال آینده به یک هزار جلسه برسانیم.

وی آگاه‌سازی اقشار مختلف جامعه در پیرامون وقف و عمل به نیت واقفین را یکی از مهمترین اهداف این اداره کل برای نشر و توسعه فرهنگ غنی قرآنی دانست و ادامه داد: با احیای موقوفات و بقاع متبرکه می‌توانیم گام‌های مؤثری در راستای تحقق این اهداف برداریم.

همچنین حجت‌الاسلام  محسن قرائتی در نخستین گردهمایی مفسران قرآنی استان تهران گفت: وظیفه اصلی ما‌، ارایه تفسیر قرآن به زبان ساده برای اقشار مختلف جامعه است که با توجه به نیاز جامعه، قرآن می‌تواند در تمامی مواردی همچون اقتصادی، اجتماعی، سیاسی و فرهنگی در جهت رفع مشکلات و معضلات کنونی جامعه راهگشا باشد.

وی محوریت مهندسی قرآن با استفاده از علما، فضلا و دانشمندان متخصص در این رشته و ارایه تفاسیر گوناگون برای کودکان و جوانان در سطوح مختلف جامعه را از مهمترین اهداف این گردهمایی برشمرد.

گفتنی است، مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان تهران امامزاده صالح(ع) تجریش را به عنوان اولین پایگاه متمرکز قرآنی در سطح استان تهران معرفی نمود.
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد