اخبار قرآنی( اولین نسخه نرم‌افزار قرآنی نابینایان تولید شد)


 
تولید شد : 
 اولین نسخه نرم‌افزار قرآنی نابینایان  

   

  همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان اولین نسخه نرم‌افزار قرآنی ویژه نابینایان به همت محققان مرکز تحقیقات کامپیوتری علوم اسلامی تولید شد.


  متن قرآن کریم و انواع جست‌وجوهای کلمه، ریشه و عبارت، قسمت‌های مختلف این نرم‌افزار را تشکیل می‌دهد.

کارشناس پروژه نرم‌افزار قرآنی نابینایان گفت: هدف از تولید این نرم‌افزار کمک به جامعه نابینایان ایران اسلامی جهت بهره‌گیری معنوی بیشتر از قرآن کریم در ماه فضلیت و رحمت است.  

سید «مهدی هاشمی» افزود: این نرم‌افزار با متن کاملاً گویا و فقط به زبان فارسی تنظیم شده است.

وی ادامه داد: ارائه تمام منوها و موقعیت‌های برنامه و اصطلاحات آن به صورت گویا این امکان را به فرد نابینا داده است که از لحظه به لحظه موقعیت خود در نرم‌افزار با اطلاع باشد.

هاشمی با بیان اینکه این نرم‌افزار به صورت مبتدی تولید شده است، اظهار کرد: متن قرآن کریم و انواع جست‌وجوهای کلمه، ریشه و عبارت، قسمت‌های مختلف این نرم‌افزار را تشکیل می‌دهد.  

وی نحوه استفاده و قرائت متن قرآن را در این نرم‌افزار کاملاً اختیاری عنوان و تصریح کرد: در این نرم‌افزار علاوه بر اینکه کلیه دستورات فرمانی با استفاده از کلیدهای میانبر امکان‌پذیر است، کاربر می‌تواند در سه وضعیت قرائت، قرائت و ترجمه و ترجمه تنها، نوع استفاده خود را از نرم‌افزار مشخص کند. 

 

وی افزود: قابلیت دیگری که در این نرم‌افزار برای استفاده بهتر نابینایان به کار برده شده این است که کاربر می‌تواند به پنج شیوه متن قرآن را مورد مطالعه قرار دهد. 

 

هاشمی در پایان ادامه داد: کاربر با وارد کردن شماره سوره، نام سوره، جزء،حزب یا صفحه قرآن که براساس رسم الخط عثمان طه است به موقعیت دلخواه خود برای قرائت قرآن مجید دست پیدا می‌کند.

وی با اشاره به اینکه متن و قرائت قرآن در این نرم‌افزار تنها با یک صوت و لحن است، خاطرنشان کرد: کلیه متون ترجمه‌ای این نرم‌افزار به دلیل text بودن قابلیت کپی‌برداری دارد.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد