اخبار قرآنی ( تعیین سطح قرآنی در نمایشگاه قرآن )

فعالیت های نوین  

 در شانزدهمین نمایشگاه بین المللی قرآن

13830818_jomhori_islami_13_quran_2_1.jpg     quran_15_aks_01.jpg    n00009956-r-s-004.jpg

معاون آموزشی مؤسسه مهد قرآن و مدیر بخش آموزش شانزدهمین نمایشگاه بین المللی قرآن کریم درباره فعالیت های این بخش گفت: بخش آموزش اولین سالی است که به صورت مستقل فعالیت می کند و در سال های گذشته به در حد برگزاری نشست هایی به آن اکتفا می شد.



محمود کریمی،  هدف از ایجاد بخش آموزش را ارایه روش های آموزشی قرآن در رشته های مختلف توسط مؤسسات و مراکز قرآنی دانست و اظهار داشت: روش های آموزش قرآن در قالب یازده غرفه جداگانه در رشته هایی چون حفظ، مفاهیم و تفسیر از سوی کارشناسان ارایه می شود.

مدیر بخش آموزش شانزدهمین نمایشگاه بین المللی قرآن کریم استعدادیابی و مشاوره را یکی از برنامه های این بخش از نمایشگاه خواند و بیان کرد: افرادی که بخواهند بدانند در هر رشته قرآنی در چه سطحی قرار دارند، می توانند با مراجعه به کارشناسان، حدود و سطح خود را مشخص کنند و بدانند که در کدام رشته قرآنی استعداد دارند.

وی افزود: در بخش آموزش نمایشگاه شانزدهم، بخش های جداگانه ای برای تصحیح قرائت نماز خواهران و برادران در نظر گرفته شده است. هر شب نیز در قالب کلاس هایی، روش های آموزشی به طور زنده ارایه می شود.

کریمی از برگزاری پانزده نشست تخصصی در بخش آموزش خبر داد و گفت: نشست های تخصصی بخش آموزش شانزدهمین نمایشگاه بین المللی قرآن کریم، هر دو روز یک بار از ساعت 17 و 30 دقیقه تا 19 برگزار می شود.

وی بررسی نقش رسم الخط قرآن در آموزش قرآن، بررسی نقش استماع و استفاده از ابزارهای صوتی در آموزش قرآن، بررسی ضرورت آموزش همزمان تلاوت و روخوانی با ترجمه و مفاهیم، روش های موجود آموزش مفاهیم در کشور، بررسی نقش رسانه ملی در ترویج فعالیت های آموزشی قرآن در کشور، نقد و بررسی نحوه عملکرد مرکز توسعه و ترویج فعالیت های قرآنی در بخش آموزش قرآن در کشور و نقد و بررسی نحوه عملکرد سازمان دارالقرآن در حیطه آموزش های قرآنی در کشور را از جمله نشست های تخصصی بخش آموزش شانزدهمین نمایشگاه قرآن برشمرد.

معاون آموزشی مؤسسه مهد قرآن، بررسی جایگاه نخبگان و قهرمان پروری و الگوسازی در آموزش های قرآن، بررسی آموزش قرآن در مقطع پیش دبستان (ضرورت ها و شیوه ها)، بررسی نقش خانواده در آموزش قرآن، بررسی عملکرد آموزش و پرورش در حوزه آموزش قرآن، بررسی مصادیق نوآوری و شکوفایی قرآنی و نقش نرم افزارها و وسایل کمک آموزشی، بررسی شیوه های آموزش قرآن در برخی از کشورهای اسلامی و نقش و تأثیر مسابقات در آموزش های قرآن را از دیگر موضوعات نشست های این بخش دانست.

وی اظهار داشت: در طول برگزاری نمایشگاه، مسابقاتی قرآنی از سوی این بخش برگزار می شود و به برندگان جوایز نفیسی اهدا می شود. همچنین افرادی که در بحث های آموزش قرآن ایده جدیدی دارند، می توانند آن را به صورت مکتوب ارایه کنند و در پایان به ایده های برتر نیز جوایزی اهدا می شود.

گفتنی است، شانزدهمین نمایشگاه بین المللی قرآن کریم، از هشتم شهریور تا ششم مهر، همه روزه از ساعت 15 تا 24 آماده بازدید علاقه مندان به ساحت قرآن کریم است.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد