اخبار قرآنی ( چاپ مجدد کتاب نگاهی قرآنی به آزمون الهی )

نشر تازه‌های دینی :

 کتاب نگاهی قرآنی به آزمون الهی برای دومین بار چاپ شد

      

کتاب نگاهی قرانی به آزمون الهی به قلم حسن مهدیان و احمد نطنزی و با بازنویسی محمد عابدی که به بررسی آزمون‌های الهی در مسیر زندگی از دیدگاه قرآن می‌پردازد، برای دومین بار چاپ شد.

به گزارش روز شنبه روابط عمومی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی، مقدمه این اثر می‌کوشد که با طرح سوال‌هایی نظیر خداوند چه سرنوشتی برای امام تعیین کرده است؟، برای وصول به آن، کدام قوانین را بر زندگی ما حاکم ساخته است؟، چگونه انسان و جامعه انسانی می‌تواند چنان زندگی کند که مورد تایید الهی قرار گیرد؟ و انسان در چه صورت و وضعیتی گرفتار عذاب و هلاک می شود؟ پاسخ آنها را در متن کتاب بدهد.

این کتاب شامل چهار فصل است که فصل نخستین آن با عنوان بر ساحل امتحان، مباحثی چون اهمیت بحث امتحان، پیشینه امتحان الهی، نظام کلی امتحان و ...

مورد بررسی قرار گرفته است.

جداسازی شاکران از ناسپاسان، تشخیص بهترین‌ها در عملکرد دینی و نابودی تدریجی کافران از جمله موضوعات مطرح شده در فصل دوم این کتاب با عنوان حکمت‌های امتحان است و از دیگر عناوین مورد بحث در این بخش می‌توان به ویژگی امتحان‌های الهی و انواع آن اشاره کرد.

فصل سوم کتاب، ویژگی امتحان‌های الهی نام دارد، که هماهنگی با ساختار شریعت، تناسب شناسی، تناسب اهمیت،تناسب با پاداش و... از جمله مباحث این بخش است.

اقسام امتحان عنوان بخش چهارم کتاب نگاهی قرآنی به آزمون الهی است و امتحان الهی، امام باقر(ع) و آزمایش عمومی، و امام علی (ع) آزمایش ویژه چند پهلو، از جمله مباحث مطرح شده این بخش می‌باشد.

کتاب ‪ ۱۱۵‬صفحه‌ای نگاهی قرآنی به آزمون الهی که چاپ اول آن سال ‪ ۸۶‬منتشر شده بود، برای دومین بار با قیمت ‪ ۱۴۰۰‬تومان از سوی سازمان انتشارات پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی به چاپ رسیده است.

علاقه مندان به تهیه این کتاب می‌توانند به آدرس تهران، تقاطع بزرگراه شهید مدرس و خیابان شهید بهشتی،پلاک ‪ ،۲۷/۱‬دفتر مرکزی و نمایشگاه دائمی سازمان انتشارات پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی مراجعه نمایند و یا با شماره تلفن‌های ‪ ۸۸۷۳۰۴۴۶ ، ۸۸۵۰۳۳۴۱‬بگیرند.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد