اخبار قرآنی ( داستان‌های قرآنی تصویر‌سازی می‌شود )

در خراسان جنوبی:

داستان‌های قرآنی

تصویر‌سازی می‌شود

 سرپرست حوزه هنری خراسان جنوبی گفت: کار تصویر‌سازی برخی از داستان‌ها و سوره‌های قرآن کریم در حوزه هنری استان آغاز شده است.

 حسین عباس‌زاده افزود: ارائه مفهوم سوره‌های قرآن کریم به زبان هنر، زمینه‌سازی برای هنر فاخر و غنی‌سازی هنر معاصر با الهام از کلام قدسی از جمله اهداف مهم این طرح است.
وی ادامه داد: با همت و تلاش جوانان هنرمند حوزه هنری استان، داستان زندگی حضرت یوسف (ع)، داستان زندگی حضرت موسی (ع)، ازدواج حضرت محمد (ص)، نبرد حضرت علی (ع) و ماجرای غدیر تصویر‌سازی می‌شوند و در گام‌های بعدی امید می‌رود بتوانیم تمامی سوره‌های قرآنی را تصویر سازی کنیم.
سرپرست حوزه هنری خراسان جنوبی تصریح کرد: معنویت و رازهای پنهان در این قصه‌ها همواره مایه عبرت و هدایت انسان‌هایی است که در عطش و آتش نیل به رهایی از تاریکی و ظلمت و پیوستن به نور و روشنایی غوطه‌ور هستند.
عباس‌زاده گفت: داستان زندگی انبیا مانند بسیاری پدیده‌های معنوی دیگر به واسطه ماهیت غیرمعنوی انسان امروز در پس پرده‌های ضخیم غفلت فرو رفته است و استفاده از ابزار هنر برای بازگویی قصص قرآن با توجه به این موضوع است که رجوع به داستان‌هایی که منشا آسمانی دارند، در واقع تذکری است که ما را از غفلت باز می‌دارد.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد