اخبار قرآنی (فروش قرآن‌‌های مصری با غلط‌ چاپی در الجزایر )

فروش قرآن‌‌های مصری

 با غلط‌ چاپی در الجزایر

1170800415.jpg   DJJZ02.jpg    1170800415.jpg

 نسخه‌هایی از قرآن کریم با وجود اشتباه در چاپ ناقص آیات، در بازار اطراف مسجد «البدر» در ایالت «مستغانم» الجزایر به فروش می‌‌‌رسد.

در این نسخه از قرآن که به روایت حفص عن عاصم و با خط عثمانی به نگارش در آمده و توسط انتشارات دارالبیان عربی مصر چاپ و منتشر شده، آیات 17تا 286 سوره بقره و آیه 1 تا 147 سوره آل عمران چاپ نشده‌است.

نکته جالب توجه این است که در صفحه آخر این نسخه قرآنی به بررسی و نظارت بر چاپ و انتشار آن توسط اداره تحقیق، تألیف و ترجمه مجمع تحقیقات اسلامی الأزهر و 18 تن از کارشناسان این مجمع تأکید شده‌است.

یکی از فروشندگان این نسخه از قرآن در گفت‌و‌گو با پایگاه اطلاع‌رسانی الخبر اعلام‌کرد: تاکنون نسخه‌های ناقص متعددی از قرآن کریم را دریافت، اما از فروش آ‌ن‌ها صرف‌نظر کرده‌است.

این نسخه ناقص از قرآن در 20 می 2006 در 40 هزار نسخه چاپ و منتشر شد و تاکنون بسیاری از نسخه‌های این قرآن میان شهروندان الجزایری توزیع و به فروش رسیده‌است.

یادآوری‌می‌شود چندی پیش نیز «شیخ محمد حسین» مفتی اعظم فلسطین در نشستی خبری، مؤسسه «السحار» قاهره را مسئول انتشار نسخه‌های قرآنی دارای اشتباهات چاپی دانسته و از تمامی افراد، مسئولان کتابخانه‌ها و انتشارات فلسطین خواسته بود تا این نسخه‌های قرآنی را به نزدیک‌ترین دارالإفتاهای محل خود تحویل‌دهند.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد