اخبار قرآنی( مسابقات سراسری قرآن و نهج‌البلاغه دانش‌آموزان دختر)

آغاز شد :

بیست‌وششمین دوره مسابقات

 قرآن و نهج‌البلاغه

دانش‌آموزان دختر کشور

     

 

 بیست‌وششمین دوره مسابقات قرآن کریم و نهج‌البلاغه دانش‌آموزان دختر سراسر کشور از  20 مردادماه در اردوگاه مازندران شهر مشهد مقدس آغاز شد.

 

«علی عزتی» کارشناس قرآن و معارف اسلامی وزارت آموزش و پرورش، با اعلام این خبر گفت: رقابت‌های ویژه دختران از ساعت 15 امروز، 20 مردادماه به صورت هم‌زمان در چهار سالن اردوگاه مازندران شهر مشهد مقدس برگزار خواهد شد.

عزتی اظهار کرد: مراسم افتتاحیه بیست‌وششمین دوره مسابقات قرآن و نهج‌البلاغه دانش‌آموزان دختر سراسر کشور صبح امروز در سالن اجتماعات اردوگاه مازندران مشهد مقدس با تلاوت آیاتی از قرآن کریم آغاز و سپس حجت‌الاسلام‌والمسلمین «امرالله سبحانی‌نیا» به سخنرانی پرداخت.

کارشناس قرآن و معارف اسلامی وزارت آموزش و پرورش با اشاره به حضور «حیدری» مدیرکل دفتر وزارت آموزش و پرورش، سید «جواد بهشتی» مدیرکل دفتر فضاسازی قرآنی و سرپرستان آموزش و پرورش استان‌ها در مراسم افتتاحیه این مسابقات، عنوان کرد: اجرای برنامه‌های هم‌سرایی و تواشیح و پخش نماهنگ قرآنی از دیگر برنامه‌های این مراسم بود.

عزتی بازدید دانش‌آموزان از اماکن زیارتی و سیاحتی را از برنامه‌های حاشیه‌ای مسابقات اعلام و تاکید کرد: پس از مراسم افتتاحیه بیست‌وششمین دوره مسابقات قرآن و نهج‌البلاغه دانش‌آموزان دختر سراسر کشور و در فاصله آغاز مسابقات، شرکت‌کنندگان به حرم مطهر حضرت امام رضا(ع) مشرف شدند.

  کارشناس قرآن و معارف اسلامی وزارت آموزش و پرورش:
این رقابت‌ها در چهار رشته قرائت، حفظ قرآن، مفاهیم(تفسیر) و نهج‌البلاغه با حضور 570 دانش‌آموز برتر استان‌ها برگزار و تا چهارشنبه، 23 مرداد ماه جاری ادامه خواهد داشت همچنین داوران این دوره از رقابت‌ها استادانی چون؛ «بابایی، مهری، معصومه عباس‌نظری، ایمان صحاف، مسلمی و ....» هستند

وی مسابقات قرآن و نهج‌البلاغه دانش‌آموزان را طی چهار مرحله در مدرسه، منطقه، استان و در نهایت مرحله کشوری اعلام و تصریح کرد: این رقابت‌ها در چهار رشته قرائت، حفظ قرآن، مفاهیم(تفسیر) و نهج‌البلاغه با حضور 570 دانش‌آموز برتر استان‌ها برگزار و تا چهارشنبه 23 مردادماه ادامه خواهد داشت.

کارشناس قرآن و معارف اسلامی وزارت آموزش و پرورش تاکید کرد: داوران این دوره از رقابت‌ها استادانی چون «بابایی، مهری، معصومه عباس‌نظری، ایمان صحاف، مسلمی و ....» هستند.

عزتی در ادامه افزود: صبح روز چهارشنبه، 23 مردادماه از ساعت هشت، مراسم اختتامیه و تجلیل از برگزیدگان این مسابقات با حضور مسئولان و کارشناسان آموزش و پرورش استان خراسان رضوی در سالن اجتماعات اردوگاه مازندران مشهد مقدس برگزار خواهد شد.

وی اظهار کرد: متسابقان در چهار پایه تحصیلی اول تا سوم دبیرستان و پیش‌دانشگاهی در رشته‌های اشاره شده به رقابت خواهند پرداخت که از هر رشته پنج نفر برگزیده و در مراسم پایانی از آنان تجلیل خواهد شد.

یادآوری می‌شود، بیست و ششمین دوره مسابقات قرآن و نهج‌البلاغه دانش‌آموزان پسر سراسر کشور نیز از 13 تا 19 مردادماه در رشته‌های قرائت، حفظ، تفسیر قرآن کریم و نهج‌البلاغه در اردوگاه مازندران مشهد مقدس برگزار شد و صبح روز چهارشنبه، 16 مردادماه طی مراسم اختتامیه از برگزیدگان این مسابقات در حضور مسئولان و کارشناسان آموزش و پرورش تقدیر شد.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد