اخبار قرآنی ( شبکه 4 انگلیس خشم مسلمانان را برانگیخت)

با پخش مستندی درباره قرآن

شبکه 4 انگلیس خشم مسلمانان را برانگیخت

theguardian.gif  03_3.jpg   England-Flag.JPG
مستند جدیدی با موضوع قرآن کریم که اخیرا از شبکه‌ 4 تلویزیون انگلستان پخش شد، مسلمانان بالاخص شیعیان این کشور را به خشم آورد.

به گزارش گاردین، در این مستند جدید که اوایل ماه میلادی جاری از شبکه 4 انگلستان پخش شد، به گفته محققان اسلامی، بحث مذهب شیعه به روایت قرآن به شدت تحریف شده است.
عده‌ای از محققان اسلامی انگلستان در نامه‌ای که روز گذشته برای مدیران این شبکه فرستادند، ابراز داشتند: در این مستند به دروغ مذهب شیعه را به خشونت ربط داده‌اند که این مسئله نه تنها ناامید کننده و تحریف آمیز است بلکه حتی افترا‌آمیز و توهین کننده است.
از جمله امضاء کنندگان این نامه "یوسف خویی"، فرزند مرحوم آیت‌الله "سید ابوالقاسم موسوی خویی"، یکی از مراجع عالی قدر جهان تشیع است.
به گزارش روزنامه گاردین، اعتراض به این مستند، تنها به محققان و دانشمندان شیعه محدود نشده و "آنتونی توماس"، فیلمساز انگلیسی نیز به شدت به آن اعتراض کرده است.
"محمد عبدل باری"، دبیرکل انجمن مسلمانان بریتانیا، نیز در نامه‌ای به "اندی دونکن"، مدیر اجرایی شبکه 4 متذکر شده است که این مستند با انتشار برخی سوءتفاهم‌ها، به اتحاد و انسجام موجود در جامع مسلمانان ضربه خواهد زد.
در این نامه آمده است: سازندگان این مستند با بی‌مسئولیتی خود باعث خوشحالی کسانی شده‌اند که همواره در تلاش برای ایجاد تفرقه میان جوامع اسلامی هستند.
"یوسف خویی" در مصاحبه با روزنامه گاردین گفت: در این مستند، مذهب شیعه بعنوان یک سیستم اعتقادی خارجی که هیچگونه جایگاهی در اسلام ندارد، معرفی شده است، این فیلم این اعتقاد که شیعیان افرادی افراطی هستند را بسط می‌دهد...بسط چنین عقایدی تنها به خشنونت‌ها و کشمکش‌های فرقه‌ای دامن می‌زند.
روزنامه گاردین ضمن اشاره به این مطلب که کانال 4 هنوز پاسخ رسمی به این نامه نداده است، ادعا کرد که این مستند توسط فیلمسازانی ساخته شده که نسبت به موضوع (قرآن) تسلط لازم را داشته‌اند
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد