اخبار قرآنی (حضرت عیسی بر این مسجد لبخند می‏زند)

 
حضرت عیسی
 
 
بر این مسجد لبخند می‏زند
 
 
 
 
 
                              
 
   
  این خبر قرآنی نیست
 ولی با خواندن آن پی می برید که حرکت انجام شده کاملا قرآنی است
 
در مراسم روز یکشنبه سیزدهم ژوئیه ۲۰۰۸ میلادی ، آقای کشیش جان پیترسُن مدیر و روحانی مرکز بین‏المللی آشتی و صلح برای عدالت جهانی وابسته به نشنال کَتِدرال در واشنگتن دی سی خطبه مذهبی این مراسم را ایراد نمود .

در این خطبه که دو بار در دو برنامه جداگانه (ساعت ۹ و ۱۱ صبح ) ایراد گردید، وی با اشاره به حضرت عیسی مسیح (ع) و تشبیه کار آن حضرت به کشاورزی که دانه را می کارد و حاصل آن به جامعه می رسد به اهمیت رسیدگی به فقرا و درماندگان آبرومندی پرداخت که در شرایط سخت اقتصادی کنونی قادر به تامین هزینه های سنگین بیمه پزشکی و درمان نمی باشند . ایشان در بخش پایانی خطبه خود به عنوان نمونه مثال مرکز تعلیمات اسلامی واشنگتن را ذکر نمود که در زیر ترجمه گردیده است .

«اکنون می خواهم [مفهوم] آن دانه کاشتن را [که در حین خطبه بیان کردم] در رابطه بافعالیت های بین الادیان قرار دهم . در پایان این خطبه می خواهم نمونه‏ای را از آنچه می تواند رخ دهد به شرطی که دانه‏ها کاشته و با احترام متقابل و محبت مراقبت گردند ذکر نمایم . یکی از یاران و دوستان خوب ما در فعالیت های بین الادیان امام بحرینی رهبر شیعی مرکز تعلیمات اسلامی واشنگتن در پوتومک می‏باشد . در همین ماه آوریل گذشته من در مراسم افتتاح رسمی کلینیک ابن سینا در این مرکز شرکت کردم .

این درمانگاه برای خدمت به مردم منطقه واشنگتن دی سی ، آنان که فاقد هرگونه بیمه پزشکی هستند و یا به دلایل فرهنگی و مشکلات [مربوط به عدم آشنایی با] زبان قادر به گرفتن بیمه پزشکی نیستند احداث گردیده است .در درمانگاه ابن سینا پزشکان داوطلب از همین منطقه وقت خود را به رایگان در جهت خدمت رسانی به افرادی قرار می دهند که در غیر اینصورت هیچ راه دیگری ندارند و کاملاً از دسترسی به خدمات پزشکی محروم خواهند بود .برای من هیچ شکی نیست که [حضرت] عیسی [علیه‏السلام] براین مسجدی که در درمانگاهش یهودی ، مسلمان ، مسیحی ، بودایی ، و هندو معالجه می‏گردند لبخند می‏زند .

درمانگاه ابن سینا نمونه کاملی از همان کشتکاری است که دانه ها را در زمینی حاصلخیز می‏کارد تا آن دانه ها ریشه بداوند و به بار بنشینند . این روحانی ایرانی بینشی را از آنچه خداوند از او می خواست انجام دهد داشت که همان رسیدگی به خلق خدا بود . در مراسم افتتاح رسمی کلینیک همگی ، مسلمان ، یهودی و مسیحی شاهد بر این فرمان الهی بودند که این سه دین ابراهیمی را به خدمت یتیمان و بیوه‏زنان می‏خواند .»

لازم به ذکر است که آقای پیترسون و معاونش آقای اندرسون در چندین برنامه از برنامه های این مرکز حضور داشته اند و سابقه دو ساله همکاری های دو مرکز نتایج ملموسی در زمینه فهم عمیق تر اسلام به خصوص مکتب تشیع در جوامع مذهبی و حتی غیر مذهبی آمریکایی داشته است .
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد