اخبار قرآنی ( قرآن، وحی منزل بر پیامبر اکرم (ص) است)

 

یک مستشرق انگلیسی:

 قرآن، وحی منزل بر پیامبر اکرم (ص) است

یکی از مترجمان برجسته قرآن کریم به زبان انگلیسی گفت: قران کلام خداست و پیامبر (ص) با نیروی خارق العاده خود آن را دریافت کرده است.

آرثر جان آربری، یکی از برجسته ترین مستشرقین قرن حاضر پس از ترجمه قرآن کریم به زبان انگلیسی گفت: قرآن کلام خداست و پیامبر (ص) با نیروی خارق العاده خود آن را دریافت کرده است.

وی با اشاره به افزایش قرائت قرآن کریم در جهان، افزود: قرآن کریم تا سال 2002 میلادی برای آگاهی دادن به غیرمسلمانان و مسلمانان به 890 زبان دنیا ترجمه شده است.

دکتر عبدالله خطیب، استاد علوم دینی دانشگاه کویت در نقدی که در مجله شریعت و تحقیقات اسلامی این دانشگاه به چاپ رسیده، نوشته است: ترجمه آربری یکی از مهم ترین ترجمه های قرآن است که در محافل فرهنگی غرب پذیرش مثبت داشته است، به ویژه اینکه وی با دقت اسلوب ادبی و با آشنایی به دو زبان عربی و انگلیسی اقدام به این کار کرده است.

آربری نیز در یک نشست مطبوعاتی گفت: قرآن تحفه ادبی بی نظیری است که مانند آن در هیچ زمانی وجود ندارد.

گفتنی است، ترجمه آبری از قرآن کریم در 674 صفحه در قطعه متوسطه در یک جلد به چاپ رسیده است. متن ترجمه بدون متن قرآن آمده است، ولی در پایان ترجمه فهرست کلی کلمات مهم و اماکن آمده است.

بنابر گزارش المختصر، آربری با دفاع از فصاحت قرآن، زیبایی و اعجاز آن، در تصحیح اندیشه خطا و شایعه میان غربی ها می گوید: آیه های هر سوره از قرآن به هم مرتبط هستند و از موسیقی خاصی برخوردارند.

این مستشرق انگلیسی با اعتراف به اینکه قرآن کریم بر انسان تأثیرگذار است، تصریح می کند: این قرآن همان قرآنی است که در زمان عثمان بن عفان جمع آوری شده و نه تحریف و نه تبدیل شده است

 

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد