اخبار قرآنی ( معرفی سایت های مفید قرآنی )

مجموعه سایتهای مفید قرآنی

 
               
 
 
 
شهر قران
شهر الکترونیکی قرآن کوششی است برای ارائه جدیدترین دستاوردهای قرآنی و ارائه راهکارهایی برای نگاه مجدد مسلمانان گیتی به محتوای قرآن و بازگشت اخلاق قرآنی و حاکمیت قرآن و زدودن تفاسیر و روایات از تمامی زنگارها. این سایت دارای بخشهای مختلفی از جمله: نمایشگاه،باشگاه قرآن، دانشکده و آموزشکده، پژوهشکده، فروشگاه ، جوانه ها.
جامعه القران کریم
موسسه جامعه‌القرآن الکریم به عنوان موسسه‌ای فرهنگی- آموزشی و با هدف ترویج فرهنگ قرآن و ایجاد ارتباط هرچه عمیقتر نسل جوان با قرآن کریم در سال 1377 فعالیت خود را آغاز کرد. جامعه القرآن، مباحث قرآنی، حافظان قرآن، واحدهای جامعه القرآن، فروشگاه کتاب، لینکستان، برنامه‌های حفظ قرآن، شعب جامعه القرآن، و ماهنامه سروش وحی، اخبار قرآنی، و تازه‌های نشر و بلاگ عناوین بخشهای مختلف سایت می‌باشند.
نشانی فوق متعلق به مؤسسه اسلامی دانشجویان دانشگاه هوستون امریکاست. در این سایت می‌توان به اطلاعاتی درباره فعالیت‌های این مؤسسه اسلامی و اطلاعاتی درباره اسلام براساس قرآن و سنت دست یافت. مؤسسین این سایت، هدف از راه‌اندازی آن را تزکیه و تربیت اسلامی اعلام کرده‌اند. لینک‌های موجود در سایت، به چهار بخش تقسیم می‌شود; مؤسسه اسلامی دانشجویان (که به ارائه اطلاعات جامع و کاملی درباره این مؤسسه می‌پردازد)، اسلام (دارای مطالب و اطلاعات ارزشمندی دربارة اسلام، قرآن و حدیث، مقالات و کتب)، سایت‌های مفید (مسلمانان هوستون، تجارت اسلامی، یاهو بوستون) و سایت‌های اسلامی (پیوند به سایت‌های بزرگ اسلامی). در مهمترین قسمت این سایت، یعنی اسلام، پیوندها و سایت‌های غنی برای خوانندگان معرفی شده است. معرفی سایت‌هایی دربارة قرآن در آمریکا، انگلستان، ترجمه قرآن، راهنمای موضوعی قرآن، راهنمای قرآن براساس سوره، جستجوی واژه‌ای قرآن، ترجمه‌ی قرآن به زبان انگلیسی، آلمانی، اسپانیایی، فرانسوی، ترکی، اندونزیایی و مالزیایی، تلاوت قرآن توسط قاریان بزرگ عربی، مقالاتی درباره قرآن (علوم قرآن، کیفیت عالی قرآن، به سوی قرآن، راهنمای جامع حفظ قرآن، حفظ قرآن، شگفتی‌های قرآن، این‌که چرا قرآن پیام‌ الهی است؟، سوره‌های مکی و مدنی در قرآن،یک معجزة دیگر از قرآن)، تفسیر قرآن، نرم‌افزارهای قرآنی(یادگیری قرائت قرآن به زبان عربی)،فهرست حدیث(به زبان انگلیسی) (شامل جستجوی کامل تمامی بانک‌های اطلاعاتی حدیث، صحیح بخاری، چهل حدیث قدسی)، مقالاتی درباره حدیث و سنت (مقدمه‌ای بر علم حدیث، مفهوم تدلیس، جایگاه سنت در اسلام … ) از زیر شاخه‌های بخش قرآن و حدیث به شمار می‌آید.علاوه بر این، در این سایت کتاب‌های اسلامی به صورت «آن‌لاین» ارائه شده است که عناوین برخی از آنها عبارتند از: عقاید و اصول(شرح العقائدات الوساطیات)، تقویت الایمان، کتاب التوحید، خداوند کجاست، العبودیات، اصول عقاید، اصول اسلامی موثق، الراحق المختوم(زندگی‌نامة جامع حضرت محمد(ص)، ختم نبوت، مقدمه‌ای بر علم حدیث، دین واقعی خداوند)، عبادت(خضوع نمازگزار، تشریح نماز پیامبر، احکام رمضان)، و همچنین، کتاب‌های متعددی در زمینه‌های گوناگون. از دیگر بخش‌های جالب توجه این سایت، معرفی سایت‌های اسلامی که خدمات رایگانی را بر روی اینترنت، نظیر نرم‌افزارهای ندای نمازگزار، کتاب‌ها و فایل‌های صوتی رایگان، اسکرین سیورهای اسلامی رایگان، کارت تبریک اسلامی، پست الکترونیکی رایگان اسلامی، برنامه‌های عربی و غیره ارائه می کنند، است.
Understand the Holy Quran
هدف این سایت نیز همانطور که از نام آن مشخص است شناخت قرآن می‌باشد و مشتمل بر بخشهای چرا شناخت قرآن؟، ترجمه قرآن به انگلیسی، هندی و اردو، تلاوت روزانه قرآن، افعال قرآنی، قرآن برای آموزگاران، تجوید، گویش عربی بخش اطلاع‌رسانی سایت نیز کامل و دقیق بوده و به طور صریح و روش علت شناخت قرآن را برای مسلمانان و غیرمسلمانان توضیح می‌دهد.
The Holy Book
سایت فوق یکی دیگر از سایتهای قرآنی است که در آن قرآن کریم به چندین زبان زنده دنیا در اختیار علاقمندان قرار دارد و دارای بخشهایی به نام جستجو ، پرسش و پاسخ ، معرفی سایتهای اسلامی و لیست پستی مخصوص سایت می باشد.
The Sunnah Islamic Page
نشانی فوق مربوط به یکی از بخشهای سایت السنه به نام قرآن است. این سایت، دارای بخشهای دیگری به نام اسلام ، مسیحیت ، محمد (ص) و مقالات است. در بخش قرآن ، علاوه بر ترجمه قران کریم به زبان انگلیسی و چندین زبان دیگر، مقالاتی در رابطه با قرآن و تفسیر قرآن نیز وجود دارد.
quraan
این سایت قرآنی نیز مشتمل بر چندین بخش و زیرشاخه های مربوط به آن یکی از سایتهای قرآنی غنی می باشد که هیچ اطلاعاتی درباره موسس و اهداف سایت در آن ذکر نشده است. قرآن ( قران به زبان عربی ، صوتی و ترجمه های متعدد قرآن ) ، مقالات ( تفسیر، توحید ، تزکیه ، عبادت ، عقیده ، سیره ، فقه ، رمضان وعلوم ) ، حدیث ( صحیح بخاری ، چهل حدیث قدسی ، چهل حدیث نووی و ...) ، کتب ( رمضان و روزه ، فقه و سنت ، العبودیه ، حج وعمره و ...) عنوان بخشهای مختلف این سایت را تشکیل می دهد.
سایت‌ فوق‌ را می‌توان‌ یکی‌ از بهترین‌ سایت‌های‌ عربی‌ بر روی‌ اینترنت‌ به‌ منظور جستجو در قرآن‌ به‌ شمار آورد. در صفحه‌ مخصوص‌ قرآن‌ کریم‌ این‌ سایت‌ها، طبقه‌بندی‌هایی‌ با نام‌ قصص‌ و تاریخ‌، علوم‌ وفنون‌، ایمان‌، قرآن‌ کریم‌، ارکان‌ اسلام‌، تجارت‌، زراعت‌ و صنعت‌، انسان‌ و امور اخلاقی‌، تنظیم‌ امور مالی‌، امور سیاسی‌ و جهانی‌، دیانات‌، بازگشت‌ به‌ سوی‌ خدا، جهاد، امور قضایی‌ و اجرایی‌، انسان‌ و امور اجتماعی‌ وجود دارد که‌ هرکدام‌ از این‌ طبقه‌بندی‌ها نیز به‌ چند بخش‌ تقسیم‌ می‌شود و با کلیک‌ بر روی‌ کلمه‌ موردنظر، آیاتی‌ که‌ در قرآن‌ کریم‌ درباره‌ موضوعات‌ فوق‌ وجود دارد، به‌ ترتیب‌ سوره‌ به‌ نمایش‌ درمی‌آید. این‌ شیوه‌، به‌ خصوص‌ برای‌ افرادی‌ که‌ در جستجوی‌ موضوعی‌ قرآن‌ کریم‌ هستند، بسیار مورداستفاده‌ قرار می‌گیرد. علاوه‌ بر این‌، در بخش‌ دیگری‌ از سایت‌ به‌ نام‌ قصص‌ قرآنی‌، با انتخاب‌ پیامبران‌ (به‌ ترتیب‌ زمانی‌، هجایی‌، اولوالعزم‌ و مراجع‌) می‌توان‌ با استناد به‌ آیات‌ قرآن‌ کریم‌ که‌ در سایت‌ به‌ نمایش‌ در می‌آید، آن‌ را مطالعه‌ و مشاهده‌ کرد. علاوه‌ بر این‌ می‌توان‌ در بخش‌ علمای‌ عرب‌، اطلاعاتی‌ درباره‌ علما و دانشمندان‌ عربی‌ به‌ ترتیب‌ هجایی‌، زمانی‌ و علمی‌ کسب‌ کرد. همچنین‌ مطالب‌ و نکات‌ خواندنی‌ دیگری‌ در سایت‌ با عنوان‌ انوار ادبیة‌ شامل‌ کلمات‌ علی‌الورق‌، علی‌الطنطاوی‌، جمیل‌ بثینه‌ وجود دارد که‌ به‌ قلم‌ خالدالحر به‌ رشته‌ تحریر درآمده‌ است‌. سایت‌ فوق‌ اطلاعات‌ غنی‌ دیگری‌ به‌صورت‌ اتاق‌های‌ بحث‌ و گفتگو دارد که‌ از طریق‌ آن‌ می‌توان‌ ضمن‌ کسب‌ اطلاع‌ از نظرات‌ دیگران‌، نظر خود را درباره‌ موضوعات‌ طبقه‌بندی‌ شده‌ به‌ اطلاع‌ دیگران‌ رساند.
نشانی فوق در واقع بخشی از سایت دانشگاه کالیفرنیای جنوبی است که در آن ترجمه قرآن کریم توسط سه نفر از مترجمان برجسته قرآن ( شاکر،‌یوسف علی و پیکال )‌ به زبان انگلیسی قرار دارد. البته در سایت توضیحاتی در خصوص سه ترجمه فوق و مقدمه ای بر ترجمه قرآن و تصحیح نیز آمده است. علاوه براین، مطالب دیگری با عنوان : فهرست سوره های قراژآن ،‌ مقدمه ای بر هر یک از سوره های قران ، مقاله ای در رابطه با اطلاعات علمی موجود در قران ،‌ مقاله ای در رابطه با قران دانش و علم ،‌ خلاصه کوتاهی از شان نزول قران ، اصول حفظ و قرائت قران ، فرهنگ لغات قرانی به ترتیب حروف الفبا، جستجو در قران قرار گرفته است. لازم به ذکر است تمامی مطالب این سابت به زبان انگلیسی است.
از طریق این سایت که یک سایت انگلیسی است، می توانید به آیات قرآن کریم با ترجمه انگلیسی گوش فرا دهید. سایت دارای بخشهای دیگری نظیر مناسبت های اسلامی ، هدایا، اخبار، حدیث ، سی دی برگزیده هفته و غیره است. علاوه بر اینها،‌لینکهای دیگری با نام عترت ، احکام ، دعا ، ادبیات کودکان و ...در سایت قرار دارد که هر یک حاوی مطالب و نکات خواندنی بسیاری است. به عنوان مثال در لینک عترت لینکهای دیگری با نام ائمه اطهار علیهم السلام به چشم می خورد که با کلیک بر روی هریک اطلاعات مختصر و مفیدی راجع به آن امام به انضمام فایل صوتی مربوط به آن گشوده می شود.
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد