اخبار قرآنی (یازدهمین دوره مسابقات قرآن آستان مقدس عبدالعظیـم(ع)

برگزار شد

یازدهمین دوره مسابقات قرآن

 آستان مقدس حضرت عبدالعظیـم(ع)

  

 یازدهمین دوره مسابقات حفظ و قرائت قرآن کریم آستان مقدس حضرت عبدالعظیـم (ع) روز گذشته، 13 تیرماه برگزار شد.

 

 این مسابقات روز گذشته از ساعت هشت الی 19 با حضور 705 نفر شرکت‌کننده در 11 رشته ویژه آقایان و بانوان و در هفت نقطه از آستان مقدس برگزار و آیین اختتامیه آن نیز از ساعت 19 الی 20:30 در تالار شیخ صدوق آستان مقدس حضرت عبدالعظیـم(ع) اجرا شد.

استادان «محسن موسوی‌بلده، عباس امام‌جمعه، محمدحسین سعیدیان و مهدی‌قره‌شیخ‌لو» در رشته قرائت و «محمدرضا ابوالقاسمی، معتز آقایی و عباسی» در رشته حفظ قرآن کریم به داوری این مسابقات پرداختند.

در آیین اختتامیه این دوره از مسابقات از استادان «حبیب صحاف» و «مرتضی لبانی» به عنوان پیشکسوت و فعال قرآنی نمونه تجلیل به عمل آمد

بنابر این گزارش، این مسابقات در رشته‌های حفظ پنج جزء برای نوجوانان و حفظ 10 و 20 جزء و کل قرآن کریم ویژه بزرگسالان برگزار شد و در رشته قرائت، آقایان در سنین پائین و بالای 16 سال و بانوان نیز در سنین بالای 16 به رقابت پرداختند.

در آیین اختتامیه یازدهمین دوره مسابقات قرآن آستان مقدس حضرت عبدالعظیـم(ع) نیز در مجموع به 38 نفر از برگزیدگان در رشته‌های مختلف جوایزی اهدا شد.

در رشته قرائت بزرگسالان به چهار نفر، قرائت زیر 16 سال، حفظ کل، حفظ 20 جزء به سه نفر و در رشته‌های حفظ 10 جزء و حفظ پنج جزء قرآن کریم نیز به چهار نفر از برگزیدگان، جایزه و لوح تقدیر اهدا شد.

همچنین در آیین اختتامیه این دوره از مسابقات از استادان «حبیب صحاف» و «مرتضی لبانی» به عنوان پیشکسوت و فعال قرآنی نمونه تجلیل به عمل آمد.

یادآوری می‌شود، این مسابقات به منظور جذب و شناسایی استعدادهای قرآنی و ایجاد رقابت سالم بین نوجوانان، جوانان و بزرگسالان و نیز ترویج فرهنگ و معارف قرآنی برگزار شد.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد