اخبار قرآنی( پایبندی به خانواده عامل گرایش به اسلام در برزیل)

 

پایبندی به نظام خانواده

 عامل گرایش به اسلام در برزیل

   

 برزیل کشوری در امریکای جنوبی است که روند رو به رشد اسلام در آن بیش از گذشته و حتی بیش از سایر ادیان است. برخی افرادی که مسلمان شده‌اند علت اسلام آوردن خود را پایبندی به نظام خانواده و مسائل اخلاقی در نظام اسلامی عنوان کرده‌اند .


به نقل از الوسط، محققان می‌گویند اسلام از طریق برده‌های افریقایی در زمان استعمار پرتغال بین دو قرن 16 و 17 میلادی وارد برزیل شد. اینک آمار دقیقی از تعداد مسلمانان برزیل در دست نیست، اما شوراهای اسلامی آنها را در حدود 3 میلیون نفر از مهاجران کشورهای عربی و اسلامی و ساکنان برزیلی خواندند .

محقق و مبلغ برزیلی می‌گوید که برزیلیها به خاطر ذات و سرشتی که دارند عبادت کردن را دوست دارند و اسلام نیز دینی است که بیشتر از ادیان دیگر در این کشور پراکنده شده و شوراهای اسلامی در شهر سائوپلو اعلام کرده است که روزانه سه نفر مسلمان می‌شوند .

حسام بستانی امام یکی از مساجد سائوپلو می‌گوید: با توجه به رشد اسلام در برزیل به‌ویژه میان جوانان و زنان، آینده خوبی در انتظار این کشور است. اما برخی از زنان و جوانان نیز به علت اسلام آوردن از خانه‌های خود، محل کار و حتی از سوی مردم در خیابانها طرد می‌شوند .

آنها می‌گویند: پایبندی به اخلاق و تعهد به خانواده عاملی برای روی آوردن جوانان و زنان به این دین شده است .

جمهوری برزیل بزر‌گترین و پر‌جمعیت ‌ترین کشور امریکای جنوبی است. پایتخت آن برازیلیا و زبان رسمی این کشور زبان پرتغالی است

 

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد