اخبارقرآنی ( خبر بیست‌و‌پنجمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن )

 

بیست‌و‌پنجمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن ایران

 مرداد ماه در مشهد برگزار می‌شود

 

بیست‌و‌پنجمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن ایران 9 مرداد ماه همزمان با سال‌روز مبعث رسول مکرم اسلام(ص)در مشهد آغاز می‌شود.

حجت‌الاسلام حسین احمدیان، معاون فرهنگی سازمان اوقاف و امور خیریه با اعلام این خبر گفت: تغییری در رشته‌های این دوره از مسابقات ایجاد نشده اما از تعداد بیشتری کشور برای اعزام قاری و حافظ به این مسابقات دعوت شده است.

وی با بیان اینکه مقدمات برپایی بیست و پنجمین دوره مسابقات بین‌المللی در حال انجام است تصریح کرد: جلساتی در این زمینه برگزار شده است و کارها به خوبی پیش می‌رود و پیش‌بینی می‌کنیم استقبال بیشتری از این مسابقات در مقایسه با سال‌های گذشته صورت گیرد.

احمدیان با تایید اینکه دعوت‌‌نامه برای شرکت‌کنندگان خارجی‌ فرستاده شده است گفت: به دو نفر شرکت‌کننده ایرانی نیز اطلاع داده شده است همچنین جلسات آمادگی برای آنان برگزار شده است و چند روزی است که در حال آموزش دیدن هستند.

معاون فرهنگی سازمان اوقاف و امور خیریه تصریح کرد: یکی از کارهای دیگری که امسال انجام شده است این است که برای شرکت‌کنندگان مسابقات بین‌المللی که در کشورهای دیگر انجام می‌شود دوره آموزشی گذاشته شده و چند روزی است که آموزش می‌بینند و کاملا توجیه می‌شوند البته 30 _ 40 نفر حضور دارند که از میان آن‌ها تعدادی اعزام می‌شوند.

وی در پاسخ به گلایه شرکت‌کننده ایرانی این مسابقات به علت عدم اطلاع‌رسانی از سوی سازمان اوقاف اظهار کرد: مسابقات اوقاف در مراحل مختلف برگزار می‌شود و از خروجی مسابقات کشوری، دو نفر به مسابقات بین‌المللی اعزام می‌شوند.

یادآوری می‌شود، بیست و پنجمین دوره مسابقات بین‌‌المللی قرآن ایران بعد از برگزاری 24 دوره در تهران، امسال در مشهد و در تالار قدس حرم مطهر رضوی برگزار می‌شود و آقایان «صالح اطهری‌فرد» و «عیسی خورشیدی» به عنوان نمایندگان جمهوری اسلامی ایران در رشته‌های قرائت و حفظ کل به این مسابقات اعزام می‌شوند.

مراسم افتتاحیه طبق روال سال‌های گذشته با حضور رییس جمهور برگزار می‌شود و پس از پایان مسابقات، میهمانان و قاریان بین‌المللی با رهبر معظم انقلاب دیدار خواهند کرد.

مسابقات مذکور تا 15 تیر ماه ادامه می‌یابد و کمیته‌های حراست، روابط عمومی و اطلاع‌رسانی،‌ اداری،‌ مالی و پشتیبانی و کمیته علمی و فنی عهده‌دار اجرای این مسابقات هستند.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد