اخبار قرآنی (تاکید بر چاپ قرآن با رسم‌الخط فارسی)

 
تاکید آیت‌الله سبحانی
 
بر چاپ قرآن با رسم‌الخط فارسی
 
                                    

 

 آیت‌الله جعفر سبحانی امروز در دیدار جمعی از مسئولان سازمان تبلیغات اسلامی با وی در ارتباط با مسئله تبلیغ گفت: طبق آیات قرآن کریم، مسئله تبلیغ یک مفهوم چهار ضلعی است و یک واقعیتی است که بر چهار رکن اصلی استوار است.

وی افزود: در امر تبلیغ باید دقت کرد که اولا از چه کسی قصد تبلیغ داریم، برای چه کسانی تبلیغ خواهیم کرد، ویژگی‌های خود مبلغ چیست و محتوای خود تبلیغ چه باید باشد.
استاد حوزه علمیه قم ادامه داد: باید در تمام مراحل تبلیغ به یاد داشت که خداوند متعال همیشه محور تبلیغ است، پس یک مبلغ باید همیشه برای مردم از خدا بگوید و از هیچ‌ کس به جز ذات اقدس احدیت نترسد و بداند که هرچه می‌گوید در روز حساب مورد سئوال و پرسش قرار خواهد گرفت.

وی در خصوص این مطلب که برخی از روستاهای اطراف قم به علت دورافتادگی یا محرومیت زیاد از داشتن امام جماعت و مبلغ محروم هستند، اضافه کرد: باید از سوی سازمان تبلیغات تمهیداتی اندیشیده شود که این روستاها نیز به هر قیمتی که شده حداقل به شکل مقطعی از حضور مبلغ و امام جماعت بهرمند باشند.

این مرجع تقلید با تاکید بر اهمیت مسئله حفظ قرآن مجید بیان داشت: مشاهده شده کسانی که در راه حفظ قرآن کریم تلاش می‌کنند، کمتر نسبت به دیگران به منجلاب گناهان مختلف و فساد کشیده می شوند، پس چه خوب است که به این مسئله از سنین کودکی به صورت برنامه‌ریزی شده، همراه با تشویق و ترغیب هرچه بیشتر کودکان پرداخته شود تا از نوجوانی با قرآن آشنا شده علاقه‌مند شوند.

وی در پایان با اشاره به اینکه باید قرآنی با رسم الخط فارسی چاپ شود، اظهار داشت: لازم است با استفاده از هنر خطاطان کشورمان قرآنی با رسم‌الخط فارسی با عنوان قرآن جمهوری اسلامی با تصحیح ویژه از نظر املا و اعراب و ... برای استفاده هرچه بهتر ملت شیعه ایران چاپ و توزیع شود.
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد